Helpp...ik weet niet welke...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door susanne1979, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Mijn man wil zich eigenlijk laten stereliseren (is bijna 30). Maar ik weet niet zeker of ik toch nog een 3de kindje zou willen.(mijn man wil het hier definitief bij laten) Voor nu is het gezin ook voor mij compleet.. maar misschien wil ik over een aantal jaar toch nog een 3de kindje.. Omdat sterelisatie definitief is, wil ik daarom zelf nog aan de anticonceptie.. Stereliseren kan altijd nog...maar ik weet niet welke.

Ik wil niet meer aan de pil en ook geen staafje.. wat zijn jullie anticonceptie en waarom?

2. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Maar de sterelisatie bij een man zou eventueel nog ongedaan gemaakt worden. Als ik het tenminste goed begrepen heb van een van mijn mannelijke ex-collega's.

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik wil geen pil en geen spiraal dus ik ga na de bv periode straks de nuvaring nemen, een vriendin heeft dat ding al 3 jaar en nooit problemenmee gehad, ideaal lijkt me dat dus.

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja dat is ook zo, maar de kans dat het dan nog lukt is "maar" 50%.
    Mijn man wil het echt maar bij 2 kinderen laten maar ik vind het nog te vroeg om zo'n grote beslissing te nemen. Hij is nog maar (bijna) 30 en ik ben bijna 28...Ik wil iig nog een keuze kunnen hebben straks voor als we het nog wel willen.
    Dus voordat we echt zeker weten dat we er maar 2 willen wil ik aan de anticonceptie gaan. Over 8 tot 10 jaar mag mijn man zich laten stereliseren.. zonder dat ik daar dan problemen mee zou hebben..maar ik vind ons nu nog te jong...

Maarja.. tot die tijd.. wat voor AC?

Ik wil dus niet meer aan de pil en ik ben aan het twijfelen tussen de pleister en het spiraaltje. (Heb net wat info gelezen op het net.. vandaar dat ik deze 2 even noem)

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nuvaring heb ik een maand of 2 ook gebruikt.. maar het idee dat er ALTIJD wat in je zit... vind ik ook niet zo prettig. Misschien had ik er wat langer aan moeten proberen te wennen.. hmmm toch ook daar nog eens over nadenken!

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Als ik je zo hoor blijven er een paar opties over:
    - De anticonceptie pleister, die moet je elke week opnieuw plakken en een keer een stopweek inlassen.
    - Weer de nuvaring proberen.
    - Mirena spiraal, inbrengen kan pijnlijk zijn maar je bent wel voor een paar jaar beschermd tegen zwangerschap.
    - koper spiraal, inbrengen kan pijnlijk zijn, maar ook hiermee ben je een paar jaar beschermd tegen zwangerschap.
    - Implanon, inbrengen onder plaatselijke verdoving en het blijft tot 5 jaar gegarandeerd tegen zwangerschap.
    - prikpil, om de 3 maand een injectie waardoor bescherming is gewaarborgd.
    - condoom.

Vriendelijke groet van Kiki

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Eigenlijk spreekt de pleister me best wel aan! Niet al te vaak aan denken en niet teveel rompslomp.. plakken en klaar!

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
  9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
  10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    je heb tegenwoordig ook een staafje dat onder de huid word aangebracht op de arm.
    is ter grote van een lucifer en werkt 3 jaar.
    is iets nieuws geloof ik

11. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik gebruik de Evra pleister en ben er zeer tevreden over. Je hoeft niets te slikken en het is plakken en klaar is kees! elke week 1 plakken en 1 week stop week.

Ik ben er over te spreken. Het is best prijzig dat is dan ook het enige puntje.

12. snake

snake Actief lid

20 nov 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Ik heb zelf een mirena, wij willen maar 1 kindje en ik vindt het ideaal.
    5 jaar nergens omkijken naar en minder hormonen in mijn lijf dan met de pil.
    Ook wordt ik nog wel ongesteld maar dat is maar 2 daagjes en heel weinig.

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb een tijdlang een koperhoudend spiraaltje gehad. Beviel mij uitstekend. Wel spiraaltje in laten brengen door iemand die het vaker doet, bij voorkeur een gyn. Ik heb het 2 keer door de ha laten doen, 2 keer fout. Al met al dus pas derde keer goed geplaatst. Toen ook geen problemen mee gehad en blij dat ik geen hormonen meer binnen kreeg!

14. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Bij ons blijft het ook definitief bij twee, als de tweede er is, wil ik me laten helpen. Ik ben pas 28, maar wil na mijn dertigste geen kinderen meer en mijn man vind het gezin ook compleet (hij is 37).

Maar als anticonceptie zijn er genoeg methodes.

15. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    hoi...

mag ik vragen rond welk ik bedrag ik moet denken bij de pleister?
    kan het nergens terug vinden en het lijkt me wel een geschikt anticonceptie voor straks.

alvast bedankt kimberly

16. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Pleister kost 17,40 en dan is er nog 5 euro afgehaald van de verzekering. Dit is een bedrag voor 3 wkn.

17. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    bedankt voor je snelle reactie,

het is inderdaad wel erg prijzig maar wellicht te proberen.

bedankt groetjes kimberly

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    hmm ik laat denk ik toch de Merena spiraal zetten..
    Bedankt voor alle tips!

19. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    KImberly22@Bij de apotheek heb ik het advies gekregen om het te declareren bij me verzekeraar. Apotheker zei dat ik zeker een bepaalde bedrag terug zou krijgen. Alleen moet ik nog declaratieformulier invullen om het een bedrag nog terug te krijgen, je moet het zelf declareren via je verzekeraar. Je kan het even opvragen bij je verzekeraar hoe het precies zit.

Ik snap er nniets meer van, sinds 3 wkn krijg ik enorme uitslag van de plakspul op de pleister. Het jeukt niet normaal. Als ik de pleister eraf haal dan zie echt een hele rode plek. Ik ben naar de HA geweest en die stelde voor een ander anticonceptiemiddel, ik ben allergisch voor het plakspul op de pleister. HUH :( ? Waarom had ik dan 2 mnd geleden geen uitslag? volgens de HA is dat heel goed mogelijk.

Dames! ik weet ook niet wat voor anticoneptie ik moet gebruiken, ik wil graag gaan voor het makkelijk en GEEN PIL! :(

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ehmm ook de mirena spiraal misschien?

Ik heb hem nog steeds niet laten plaatsen.. kan iemand vertellen hoe ze dat doen?

Deel Deze Pagina