Hoi! Ik heb bijna 4 weken geleden een keizersnede gehad. Binnenkort krijg ik de nacontrole. Ik verwacht geen problemen. De genezing gaat goed. De plaatsing van de Mirena krijg ik 7 weken na de ks. Ik heb het drie keer eerder meegemaakt, voordat ik kinderen kreeg, en dat vond ik altijd wel pijnlijk. Hoe is dat na een keizersnede, zeker in verband met het litteken in je baarmoeder? En ik heb wel nog veel ontsluiting meegemaakt bij de weeën voor mijn ks. Maakt dat de plaatsing makkelijker? Bedankt voor antwoorden en jullie ervaringen!
Jammer dat er geen reacties zijn gekomen. Ik laat morgen mijn spiraaltje zetten en heb ook een keizersnede gehad. Zonder weeen. Ik neem wat pijnstillers in en zie wel hoe het gaat....
Succes Pasja! Hoop dat je niet veel pijn zult hebben ervan. Zal sowieso meevallen vergeleken met de ks Ik krijg 'm over een kleine anderhalve week. Laat jij nog weten hoe het is gegaan? Gr. Luca
Hey!! Bedankt voor je succeswens. Nou het viel 100% mee. Ik kon het niet eens pijn noemen. Het opmeten van de baarmoeder is een beetje een naar gevoel maar dat is zeker geen pijn. De rest voelde ik amper. Neem gewoon een pijnstiller in een uurtje voor je afspraak. En het is zeker niet te vergelijken met een keizersnede. Dus succes over 1,5 week en maak je niet te druk. Valt dus erg mee. Laat je even weten hoe jij het vond? Groetjes, Pasja
ik heb vorige week ook een mirena laten plaatsen vond het niet anders als voor de ks het plaatsen valt best mee bij mij lieten ze me ook steeds kuchen op het moment dat ze de meting en plaatsing doen dan voel je het bijna niet meer heel veel succes meiden
Hoi Ik lees net pas dit topic Ik heb ook een ks gehad en heb ook een mirena laten plaatsen. In februari 2009 heb ik een ks gehad en ook weeën gehad. Ik was eerst weer aan de pil gegaan, maar omdat ik daar steeds meer klachten van kreeg heb ik afgelopen december een mirena geplaats gekregen. De avond en een uur voor de plaatsing moest ik een pilletje nemen. Het plaatsen vond ik niet erg prettig. Al weet ik niet hoe dit is als je nog nooit zwanger bent geweest of gewoon bevallen bent. Volgens mijn arts is het wel makkelijker na een zwangerschap omdat je baarmoeder dan wat opgerekt is. Ben er nu wel erg tevreden over.
Caruli en Saskia, dank voor jullie reacties Pasja, fijn dat het meeviel en ik laat het zeker weten over een week!
Heb nooit een spiraaltje gehad, maar na mijn vorige bevalling zei mijn huisarts wel als je een spiraaltje wil kun je dat het best vlak na je bevalling doen omdat het dan nog wat open is. Succes ermee!
Ja, maar zeker niet binnen een week of 8(zei mijn ha), omdat je baarmoeder eerst nog krimt en de arts de baarmoeder dan niet goed kan meten of het spiraaltje dan wel goed past.
ik wil na deze bevalling ook een spiraaltje laten zetten, maar nu lees ik hier over opmeten van je baarmoeder.. Hoe doen ze dat? of eigenlijk hoe gaat dat allemaal in ze werking? doet de ha dat of?? xx
Het klinkt enger dan het is hoor. Je kan een spiraal laten zetten bij de ha of in het ziekenhuis. Eerst brengt hij een eendenbek in. Daarna maakt hij de boel schoon met een watje en jodium. Bij mij werd er toen een soort tang in mijn baarmoedermond gebracht om hem open te houden. Vervolgens werd er een lange dunne staaf ingebracht zodat hij mijn baarmoeder kon opmeten. Leek een beetje op het peilen van je olie. Haha En daarna werd het spiraal ingebracht. Het is binnen 10 minuten gedaan dus je staat zo weer buiten.
ooh oke nou als ik 2 bevallingen aan kan moet ik dat ook wel aankunnen .. maar thnXXXXX veel liefs, xx
Hoi! Ik zou nog even laten weten hoe het was gegaan. Het was een 100% meevaller. Het aanhechten en opmeten viel reuze mee, en het inbrengen van de Mirena zelf heb ik nauwelijks gevoeld. Was die ontsluiting en weeën voor mijn ks toch ergens goed voor Bedankt voor jullie reacties!
Wat fijn dat het zo goed is gegaan. Ik hoop dat de Mirena jou net zo goed zal bevallen als mij tot nu toe!!
Nou hier een wat minder prettige ervaring. Ik ging +/- 12 weken na de ks voor een koperspiraal. Na veel pijn zat ie eindelijk (ik zei nog: dit doe ik NOOIT MEER). Bleek gewoon dat ie niet goed zat! Moest ie er weer uit! Nou, een koperspiraal hadden ze niet op voorraad, dus het zou een mirena worden. Op dat moment zei ik: nou ik toch al zoveel pijn heb, dan maar die mirena en dan ben ik er vanaf.... Nou, toen dat ding eruit en daarna deed ze met die tang mijn baarmoedermond open en toen hield ik het niet mee vol. Ik riep dat ze maar moest stoppen, dan maar geen spiraal. Echt hoor, geef mij maar liever een paar uur weeen dan 10 minuten spiraal plaatsen. Tranen liepen gewoon over mijn wangen, en de pijn die ik daarna 2 weken hield was ook niet fijn...
@Luca: Wat fijn dat jij er ook (bijna) niks van voelde. Is toch erg prettig. En nu maar hopen dat je geen bijwerkingen krijgt zoals je wel eens leest. Ik merk tot nu toe niks. @kahrin: Meid wat een ontzettend nare ervaring. Heb je het in het ziekenhuis laten plaatsen of bij de arts? Als je zoveel pijn heb kan ik me voorstellen dat je geen gepruts meer aan je lijf wilt.
Hallo allemaal, Ik lees net dit berichtje, dus kon ook nog niet eerder reageren. Ik heb vorig jaar 6 weken na de keizersnede de mirena laten plaatsen. Dit gebeurde bij de nacontrole door de gynaecoloog. Mijn gynaecoloog wil dit graag zelf doen na een keizersnede ivm het litteken. Ik heb er totaal geen last van gehad, het viel mij 100 % mee. Ik heb een hele zware bevalling gehad, tot 8 cm ontsluiting en toen met spoed nog een keizersnede. Gisteren heb ik de mirena weer laten verwijderen, dit omdat wij voor een tweede gaan. Was eerst bij de huisarts, kon het niet voor elkaar krijgen. Dus gistermiddag gelijk door naar de gynaecoloog en die heeft het verwijderd. Touwtjes zaten opgerold, vandaar dat huisarts het niet voor elkaar kreeg. Maar geen last van gehad. Voor de zwangerschap geen mirena gehad, altijd aan de pil geweest. Nu voor mirena gekozen ivm zware bloedingen door een vleesboom. Ik hoop dat iemand hier nog wat aan heeft. Groetjes JoMi.
ik heb hem 3mnd na bevalling laten plaatsen, bij mij deed het veel pijn, maar dat waren met name de eendenbekken die het meest pijn deden (nu nog pijn als vriend in me komt) spiraaltje zelf voelde ik niet echt, dat deed ook geen pijn. heb hem nu bijna een jaar en ik ben zeer tevreden, niet meer ongesteld!