Hallo, Ik ben 10 weken geleden bevallen van een mooie dochter. Nu wil ik weer aan de anticonceptie maar wil geen pil meer. Ik ben door de pil heen zwanger geraakt. Wat raden jullie mij aan?
ik denk dat je dat het beste met je dokter kan bespreken, het is namelijk zo persoonlijk. Misschien wel ter overweging alvast: mirena: 1000x (ofzo) minder hormonen als de pil; handig als je niet binnen een jaar weer zwanger wilt worden, voor de langere termijn dus. koperspiraal: als je van jezelf een heftige menstruatie hent, raden ze dit af, verder is het wel fijn zonder hormonen. nuvaring: ook stuk minder hormonen als de pil, makkelijker omdat je er maar 1 keer in de 3 weken aan hoeft te denken, handig voor als je wel weer op korte termijn zwanger zou willen worden, persoonlijk geen goede ervaring . Prikpil: mijn ha raadde die af als je zeker weet dat je in de toekomst nog wel een kindje wilt, aangezien het daarna vaak 1 tot 2 jaar duurt voordat je uberhaupt zwanger kan raken(gemiddeld) Condooms: geen hormonen, voor ons bleek het geen succes, wij hebben als dank een mooie zoon gekregen. Pleister en implanon heb ik geen ervaring mee. Succes met het maken van je keuze en ik adviseer je toch echt dit ook even met je ha te bespreken.
idd, effe langs de arts om voor een jou aangepast anticonceptiemiddel te vinden. Ikzelf heb implanon en mirena gehad voor mijn zwangerschap, van beide zeer tevreden, voor implanon zijn de artsen hier wel niet meer zo te vinden, vandaar op aanraden van arts overgeschakeld op de mirena. Na de zwangerschap ben ik overgeschakeld op nuvaring omdat ik gehoopt had mijn ventje sneller te kunnen overtuigen om voor een tweede baby te gaan. Stond nochtans met mijn grote doos mirena bij de gyn om die te laatste plaatsen , maar owv mijn kinderwens vond mijn gyn dat ik beter was met nuvaring. ondertussen heb ik die ook alweer meer dan een jaar.en ook zeer tevreden van.