Zwanger door mirena heen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Uk2011, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Vroeg me af of er hier meiden zijn die door de mirena heen zwanger zijn geworden.

Sinds 2 dagen heb ik nl. weer enorme (.)(.) (laatste keer dat ik die ineens had, had ik ook een posi test in handen) en ook een soort wee gevoel in de maag. Straks maar voor de zekerheid een testje halen.
    Kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn menstruatie er aan zit te komen aangezien ik op cyclus dag 27 zit ;)

2. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Ik heb zelf ook de Mirena gehad.. Net 2 maanden geleden verwijderd!
    Ik heb de Mirena min of meer ook laten verwijderen omdat ik bijna iedere keer dacht dat ik zwanger was.. Ik had last van mijn borsten en em buik was opgezet..
    Nu hoor ik vaker dat de Mirena spiraal dat kan afgeven dat gevoel en de pijn in de borsten en een dikkere buik.
    Het kan natuurlijk altijd zwanger raken door de Mirena heen je hoort en leest het vaker.. Maar zelf nog nooit van dichtbijstaande mensen meegemaakt of over gehoord.
    Maar als je het niet vertrouwt ken je natuurlijk altijd een testje doen

Sucses!

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

In alle haast bij het boodschappen doen, vergeten een testje te kopen. Maar na jouw verhaal denk ik dat ik sowieso nog minimaal een week acht of mijn menstruatie komt.
    Goed om te weten dat deze "klachten" ook door de mirena veroorzaakt kunnen worden in ieder geval.

4. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Ja gewoon nog een weekje wachten en als je dan nog niet ongesteld bent dan gewoon testen.. En als je dan ongesteld wordt moet je maar is kijken de maand erop dan heb je waarschijnlijk weer de zelfde klachten.

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Een goede vriendin is indd zwanger geworden door de mirena heen! Ze wist pas dat ze zwanger was toen ze het kindje verloor en achteraf bleek dat ze al een aantal weken zwanger was..

6. bouchere

bouchere Niet meer actief

ja hier :) niet gepland meer dan welkom.
    mijn jongste had besloten dat hij op deze wereld moest
    komen,mirena of geen mirena.:)

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

De pil is zo'n 99% betrouwbaar wanneer je hem stipt elke dag op hetzelfde tijdstip neemt. Hoe zit het met de mirena?
    Ik ga er van uit dat ie goed op z'n plek zit, maar toch is het wel "spannend" omdat er meer verhalen zijn over zwanger door de mirena.

@Bouchere: jij bent het levende bewijs. hoe lang had je de mirena al?

8. bouchere

Ik had hem 4,5 jaar.
    daarvoor ook al hoor,maar toen deed hij gewoon
    netjes wat hij moest doen.
    Nu heb ik hem weer,in april 4 jaar.
    De mirena bevalt mij goed ,en wat zijn de kansen
    dat ik nog zo'n mooi cadeautje zou krijgen?
    Heel klein denk ik.

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Kan het er mee te maken hebben dat de hormonen dan uitgewerkt zijn? Ze zeggen dat je hem na 4,5 jaar ongeveer moet vervangen.

Wat zijn jouw plannen mbt tot vervangen van de mirena nu je deze al 4 jaar hebt?

En wat gebeurt er eigenlijk wanneer je zwanger raakt. Laten ze de mirena dan zitten of verwijderen ze hem?

Ja, wat zijn de kansen. Het is je al een keer eerder overkomen! Maar de kans is zo minimaal heb ik begrepen. Met de pil maakte ik me regelmatig zorgen omdat ik m dan 's avonds vergat en pas de volgende dag smiddags nam. Ben zo blij dat ik dat gedoe niet meer heb!

10. bouchere

Ik mag volgesn ha de mirena 5 jaar dragen,nu laat ik hem met 4 jaar inderdaad al vervangen (ook in overleg met de ha)
    Bij mij is hij wel verwijdert toen,wel met de kans op een miskraam.
    Maar als hij bleef zitten dan zouden er mannelijke hormonen blijven
    vrijkomen voor zolang hij zijn werk nog deed.
    En het idee dat ik misschien een meisje zou dragen en die dan veel mannelijke hormonen zou krijgen.
    nee dat stond ons ook niet aan.
    maar zoals ik zei,hij moest en zou op de wereld komen want de zwangerschap is netjes tot 37 weken uitgedragen.:)

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

ja hier ook zwanger geworden met mirena!
    En ik had hem ook al 4 jaar maar mocht van HA 5 jaar blijven zitten.
    Ik kreeg een enorme bloeding waar achteraf is gebleken dat mn lichaam de mirena zelf heeft afgestoten(wist ik op dat moment zelf niet).
    Dat was in het weekend en de maandag erna ben ik naar de huisarts gegaan.

Om een lang verhaal kort te maken:ik bleek al ruim 8 weken zwanger te zijn!!!
    Dat was wel even schrikken,we hadden al 3 kinderen van 14,12 en de jongste 9.

Toch hadden we wel meteen zoiets van het heeft zo moeten zijn.
    Baby Tim is nu alweer 3 en een halve maand en we zijn ontzettend blij met hem.
    maar het was natuurlijk niet de bedoeling dus voor mij geen mirena meer.

Nu maar echt definitief een knoopje erin haha we kunnen niet aan de gang blijven!

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Haha ja zolang je nog een kinderwens hebt, is het in principe niet erg om ongepland zwanger te raken. In mijn geval zou ik het ook niet er vinden, hoewel het qua planning wel beter zou kunnen :p

Knoopje erin is nog wat te drastisch voor mij, maar dat overweeg ik na de tweede. Tot die tijd vind ik de mirena ideaal. Zal wel in het achterhoofd houden om hem na 4 jaar te laten vervangen als ik dan nog geen plannen heb voor een tweede.

Deel Deze Pagina