Hallo, 5 maanden geleden ben ik bevallen van ons eerste zoontje. 6 weken daarna ben ik aan de minipil begonnen ivm borstvoeding. Door die minipil is mijn moedermelk zodanig teruggelopen dat ik geen borstvoeding meer kon geven. En ik ondervond meer bijwerkingen die ik niet zo prettig vond. Dus toen maar overgestapt op de normale pil (microgynon 30). Die heb ik nu 3 weken geslikt en afgelopen donderdag was de laatste pil van die strip. Dat is nu dus al 5 dagen geleden maar zit nog steeds te wachten op mn menstruatie. Ik weet wel dat het enkele maanden kan duren voordat je menstruatie weer op gang komt maar geldt dit ook als je aan de pil bent.. Ik heb de minipil 1x te laat ingenomen, ik slikte deze normaal om 22.00 uur maar ik was die dag met migraine naar bed gegaan om 20.00. Heb de volgende dag de pil wel om 06.00 ingenomen. Dus wel binnen die 12 uur. Ik begin nu dus aardig zenuwachtig te worden. Een 2e is altijd welkom natuurlijk en ik wou ze ook altijd redelijk snel achter elkaar. Maar wou mn lichaam toch wel die 9 maanden rust geven (ontzwangeren). Is er iemand die hier ervaring mee heeft of enig idee wat ik hiermee aanmoet. Twijfel of ik nu een test zou doen of toch nog even moet wachten.. Groetjes.
De minipil werkt tegenwoordig hetzelfde als de normale pil. Dus als je binnen 24 uur weer inneemt is hij gewoon veilig Dat vertelde mijn apotheker mij Daarbij heb ik ook zeer regelmatig geen bloeding in mijn stopweek. Ik ben dan ook niet zwanger Ik denk dat het bij komt door de wisseling vd pil
Ik heb sinds de geboorte van mijn dochter (9 jaar geleden) zelden een bloeding tijdens de stopweek. Ben je wel direct na de minipil begonnen met de gewone pil? Volgens mij mag je er geen stopweek tussenlaten (als je verandert van pil naar pil, mag je er max. 7 dagen tussenlaten). Ik denk dat je alleen als je een testje doet zeker bent, als je twijfelt.
Het is zo lastig aangezien alles eenmaal veranderd na een zwangerschap en bevalling. Maar ben inderdaad meteen na de minipil begonnen met de normale pil. Ik ga er haast niet vanuit dat ik zwanger zou zijn. Aangezien je niet ovuleert met de minipil (voor zover ik weet). Ik kijk het nog even aan en doe anders toch maar voor de zekerheid een test. Dit ook omdat ik medicatie gebruik voor mn migraine. Zekere voor het onzekere.