Hoi, Ik heb vorig jaar een spiraal laten plaatsen. Omdat ik een keizersnede heb gehad en een iets gekantelde baarmoeder is dit door de gynaecoloog gedaan. Nou, max 5 minuten en ik stond weer buiten. Nu komt er een rekening van de zorgverzekering. Voor het plaatsen zijn 2 declaraties gedaan, een van 216,64 en een van 96,56. Bam, of ik even het verplicht eigen risico wil overmaken. Misschien naïef, maar ik zag 'm niet aankomen. Het spiraaltje heb ik zelf opgehaald en betaald bij de apotheek. (50 euro vergoed gekregen.) Al met al een dure grap, was het bij jullie ziekenhuis ook zoveel geld?
Hier bij de huisarts laten plaatsen,alles vergoed! Dus geen Z.huis ervaring hier. Bij de gyneacoloog kost het inderdaad een boel geld.waarschijnelijk 1 voor consult en de andere voor plaatsing. Wat ik wel is heb gehoord is dat ze het spiraal ook indienen bij je verzekeraar en declaren terwijl jij het tenslotte zelf afgehaald en betaald hebt. Zou het iig even goed checken.
Ik was eerst bij de dokter, die kreeg hem er niet in omdat mijn baarmoeder gekanteld was. Na een half uur proberen heeft ze me doorgestuurd naar een Gynaecoloog in het Ziekenhuis. Idd binnen 5 min stond ik buiten! Omdat ik door "medische" reden naar het ZH ben gestuurd koste het me niks, dus lijkt bij jou hetzelfde verhaal. Zou maar even informeren
Ik werd er indertijd ook voor gewaarschuwd, maar heb dit toen eerst volledig nagevraagd. Ik heb het helemaal nagevraagd, moest in principe wel een deel eigen risico betalen maar zat daar al doorheen ivm medicijnen (einde van het jaar laten plaatsen) spiraal zelf heb ik wel volledig vergoed gekregen. Zou het wel even navragen bij de ziekenfonds waar de bedragen op gebaseerd zijn, en nakijken in je polis wat je precies vergoed zou moeten krijgen. Bij mij haf de apotheek ook aan dat ik een deel zelf moest betalen, maar dat had ik nagevraagd dus wist dat het niet zo was.