Het is weer zover; bijna 6 maanden na de bevalling ben ik voor t eerst weer ongesteld. Ik kan dus weer een spiraal laten plaatsen Ik heb eerder een mirena gehad, was daar heel blij mee want ik ben 6 jaar niet ongesteld geweest. Maar toch merkte ik wel dat mijn libido erdoor negatief beinvloed werd. Daarom overweeg ik nu de kyleena, omdat daar toch nog minder hormonen inzitten. Daardoor is de kans dan wel kleiner dat menstruatie helemaal uitblijft, maar liever dat dan dat mijn libido eronder lijdt. Koperspiraal is natuurlijk ook een optie, maar ik bloed normaal vrij hevig tijdens menstruaties, en bij koperspiraal wordt dat vaak nog erger. Heeft iemand ervaring met beiden? Mertke je verschil met bloedverlies en libido?
Hier alleen ervaring met de Mirena en erg tevreden. Maar je hoeft een spiraal niet persé pas tijdens/na een menstruatie te laten zetten, kan ook gewoon een aantal weken na de bevalling, ik heb het destijds zo'n 6 weken na de bevalling laten doen.
Ja maar ik heb na de bevalling endometritis gehad (baarmoederontsteking), dus vind het wel een fijn idee om eerst ongesteld geweest te zijn. En sowieso ook om te weten dat mijn cyclus het weer doet
Wij zetten Kyleena’s eig alleen bij jonge meiden, die nog nooit zwanger zijn geweest zeg maar. Ik ben eig wel benieuwd naar de reacties in dit topic van dames met een kyleena na hun bevalling. Hoe hun die ervaren
Ik heb beide spiraal gehad, en voelde me met de mirena erg ongelukkig chagrijnig, kort af en mopperig, ik was gewoon ongesteld en had weinig libido. Na de bevalling van ons derde zoontje heb ik de kyleena gehad. Wat een verademing ik had gewoon Mn libido, werd niet meer ongesteld en stuk relaxeder emotioneel. Ik had alleen af en toe behoorlijke hoofdpijn. Voor mij na een bevalling van eventuele 4 e kindje weer een kyleena
Wat fijn dat hij zo goed bevalt! Ik ben nml zelf ook op zoek naar iets, maar die hormonen word ik niet zo gelukkig van en een sterilisatie zie ik niet zitten, bij beide niet. Thx voor de info!
Hier ook een kylena. Heerlijk zeg! Weinig hormonen. Emotioneel redelijk stabiel (voor hoeverre een vrouw dat kan zijn. Haha) en niet meer ongesteld. Heb wel een maand of 3 eerst wat spotting gehad. Maar daarna helemaal niks meer. Merk wel goed wanneer mijn eisprong is want dan schiet mijn libido omhoog. En de tijd dat ik ongesteld zou moeten zijn dan keldert dat libido. Dus een prima cyclus. Maar zonder menstruatie. Ideaal.