Mirena (poll)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Uk2011, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat is jouw ervaring met de mirena

1. tevreden: geen bloeding meer

2. tevreden: minimale bloeding

3. tevreden: kleinere bloeding

4. neutraal: zelfde als voorheen

5. negatief: langere bloeding

6. negatief: constant bloeding

7. anders, nl. ...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Heb je veel last van de plaatsing gehad?
    Ik heb nog 2 dagen erna wat spotting gehad, maar zou ook van mn menstruatie kunnen zijn geweest. Tot zo ver tevreden. Had meer vloeien verwacht na de plaatsing.

2. Evelien1991

24 mei 2011
    60
    0
    0
    Ik ben er heel tevreden over. Ik heb ze laten plaatsten 6 weken na de bevalling en ik heb er echt niets van gevoeld. En het beste is dat ik geen menstruatie meer heb.

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Meteen na de plaatsing geen menstruatie meer?

Ik las verhalen over constant bloeden na de plaatsing, maar met 2 dagen spotting heb ik goede hoop dat het allemaal goed zit en dat ook ik bij die gelukkige groep hoor die straks geen menstruatie meer heeft :)

4. Evelien1991

24 mei 2011
    60
    0
    0
    Ik had na het plaatsten menstruatie achtige krampjes, maar niet echt pijnlijk. Ik verloos een heel klein beetje bloed. Ik heb nadien een grote bloeding gehad wanneer ik normaal gezien moest menstrueren. Deze duurde 2 weken en was ontzettend pijnlijk. Gelukkig heb ik ze sindsdien niet meer.

5. smuizel

smuizel Lid

24 mei 2011
    44
    0
    0
    thuiszorg
    @ huisje,boompje,beestje ;)
    Ik heb eeb negatieve ervaring met de mirena word niet meer ongi maar heb wel continu cystes in mijn eierstokken door de mirena ook dagelijks pijn liep continu bij de huisarts en ziekenhuis

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Dat is niet zo fijn Smuizel :(
    Zo zie je maar dat er echt heel wisselende ervaringen mee zijn.

Ik heb gister wat bloedverlies gehad maar het was minimaal.
    Hopelijk zet het niet om in constant verlies. Maar goed, zal het een paar maandjes verder aanzien.

7. smuizel

smuizel Lid

24 mei 2011
    44
    0
    0
    thuiszorg
    Erg lastig veel vriendinnen hebben dezelfde ervaring als mij
    Heb hem nu 3 jaar en gewoon ongi geweest nu na 3 jaar geen menstruatie meer dus ik hoop dat het voor jullie niet zolang duurt

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Maar als je constant cystes hebt, waarom laat je hem dan zitten?

9. smuizel

smuizel Lid

24 mei 2011
    44
    0
    0
    thuiszorg
    Ben met de huisarts bezig om te kijken wat er wel mogelijk is
    ik heb twee kids en die waren niet gepland maar de pil (de zwaarste) werkt niet bij mij en de prikpil ook niet
    ik ben erg vruchtbaar en wij willen graag een kleine ma om prive redenen is dat helaas nog niet mogelijk

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik hoop voor je dat je snel geen last meer hebt van de mirena en dat hij goed gaat werken. Misschien een koperspiraal (hormoonvrij) als je last blijft houden van de cystes, tenminste als dat door de hormonen wordt opgewekt. In ieder geval sterkte!

11. Leilani

Leilani Lid

25 mei 2011
    97
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Noord Brabant
    Smuizel Wat onwijs vervelend dat jij er zoveel last van hebt zeg! Dat van het erg vruchtbaar zijn ken ik wel... Ik ben dwars door pil en condoom zwanger geworden van mijn oudste dochter... :(

Ik heb nu dus ook (weer) Mirena, en ik ben er heel erg blij mee! Ik had hem voor het eerst laten zetten, ongeveer een jaar nadat mijn oudste dochter geboren werd. Vijf jaar later moest hij vervangen worden, en toen had ik al ruim 2 jaar een relatie met mijn man, dus hebben we toen besloten dat we geen terug zouden laten plaatsen. Na de geboorte van de jongste heb ik wederom een mirena laten zetten, en ook nu ben ik zeer tevreden... Al zie ik wel op tegen de dag NA dat hij er uit is gehaald, want vorige keer had ik echt een mega bloeding, terwijl ik met twee kids en drie zware boodschappentassen van school naar huis liep... :$

12. smuizel

smuizel Lid

24 mei 2011
    44
    0
    0
    thuiszorg
    @ uk koperspiraal kan niet bij mij helaas die zou ik eerst krijgen ma paste niet bij mij
    morgen afspraak bij de huisarts dus afwachten
    Het liefste willen wij een kleine erbij maar dat kan nu nog ff niet dus misschien is het ff uitzitten totdat het wel kan

Bedankt voor je reacties

13. smuizel

smuizel Lid

24 mei 2011
    44
    0
    0
    thuiszorg
    Leilani

Jeetje das ook niet prettig met die bloeding maar fijn dat je wel tevreden bent over de mirena
    Hoop dat ik dat ooit ook mag zeggen

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    smuizel: Is de gynefix dan niets voor jou? Die is véél kleiner?

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Weer even omhoog.
    Tot zo ver is 68% tevreden met de mirena.
    Nog meer stemmers voor de poll?

ik heb zelf in de eerste week na plaatsing 4 dagen een lichte bloeding gehad en ben nu in afwachting van mijn eerste menstruatie met mirena.

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik had eigenlijk constante bloedingen, wel minimaal maar toch dagenlijks en als je dacht dat hij eindelijk voorbij was (1 a 2 dagen) dan kwam het weer

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Wat ik me afvraag he, degene die constant bloedingen hebben gestemd, hebben die die bloedingen langer dan 6 maanden na plaatsing gehad? Want mijn ha heeft gezegd dat dat best wel zo lang kan duren als je pech hebt en dat daarna het beter wordt. (Ik heb dus 5 maanden constant gebloed en daarna heb ik mijn 'gewone' cyclus, wel veel kleinere bloeding.)
    Dus nu heb ik postief, kleinere bloeding gestemd, terwijl de eerste maanden ik negatief zou hebben gestemd.

18. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik heb het 3jaar lang gehad

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

bij mij gaat ie er dinsdag weer uit, na 7 maanden te hebben gehad. Veel buikpijn, pijnlijke borsten, hoofdpijn... na de sex ALTIJD 1 of 2 dagen bloedverlies en heb nu een cyclus waar geen regelmaat in zit (dan weer om de 3 weken, dan weer 6 en dan weer 4...) en toch wel regelmatig wat spotting/oud bloed.

ben dr zooooo klaar mee!!

20. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja, de mijne ging er na 8/9 maanden uit, bleef steeds bloedingen houden...

Deel Deze Pagina