Mirena (poll)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Uk2011, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat is jouw ervaring met de mirena

1. tevreden: geen bloeding meer

2. tevreden: minimale bloeding

3. tevreden: kleinere bloeding

4. neutraal: zelfde als voorheen

5. negatief: langere bloeding

6. negatief: constant bloeding

7. anders, nl. ...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. cerinety

cerinety Niet meer actief

Ik heb om de 14 dagen een keertje spotting... Soort van de dag van je eisprong en de dag van je ongesteldheid. Maar verder dan een roze papiertje komt het niet.
    Alleen nu ontiegelijke pijn in mn linker knie...
    De zwangerschapstest was negatief, maar mijn buik blijft steeds verder opzetten.. Erg veel last van mn darmen heb ik niet meer...

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    late reactie, sorry... maar ik was mijn reactie hier vergeten;)
    Mijn zusje moet heel erg wennen aan het idee van nog een kleintje. Dit is nummer 5 nu en ze heeft een raar gevoel over de zwangerschap. Dat jaagt mij wel angst aan.. zo'n onderbuik gevoel betekent niet altijd wat goeds... Maar dat kan ook komen doordat ze in de tijd dat ze niet wist dat ze zwanger was wel een stevige abkuur heeft gehad.. Dus ze is bang dat er vanalles mis is.... Staat natuurlijk los van het spiraal verhaal
    Maar los daarvan is een wonder ook bij hun enorm welkom en zal het ontiegelijk veel liefde gaan krijgen (ook van tante nette:D;))

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    hier echt drama. bijna een jaar lang continu gevloeid. eruit dat kreng dus...

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik ben dat na een maand nu ook al goed zat! 2 dagen niet gevloeid en daarna weer spotting. op dag 18 van mn cyclus weer helder rood dus denk dat ik nu weer ongesteld ben?
    Maar we zien het wel, het zal zn tijd wel nodig hebben.

5. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hier in dec. laten plaatsen daarna 17 weken gebloeid. Hij zat wel goed maar ik had het ook gehad als ik geen mirena had. nu gewoon elke maand lang +- 10dgn ongi. jammer maar ja met de pil ben ik het nog langer...

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Het verbetert hier nog steeds:), heb m nu bijna een jaar.
    Nu nog maar een dag of 4 per maand een lichte bloeding.

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hmmm, nou, hier dus nog steeds spotting. Dan een dag niet, dan weer een dag wel. Kan er geen peil op trekken. Ik geef de Mirena maar de schuld :p Zal het nog 4 maandjes de tijd geven...

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik heb hem zo'n 2 maanden geleden laten plaatsen. Heb 2 dagen een beetje bruinverlies gehad en werd 3 weken later ongesteld. Daarna heb ik alleen op de dag dat de menstruatie zou moeten beginnen (denk ik, want weet het nu natuurlijk niet zeker) een drup bloedverlies, maar dat is het dan ook. Ik had voorheen nooit last van buikpijn, maar nu met de mirena heb ik de dag van mijn eisprong wel zo nu en dan steken in mijn buik. Maar tja, als het daarbij blijft en de menstruatie wegblijft kan ik daar zeker wel mee leven.;)
    Hier dus tot nu toe zeer tevreden.

9. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb m ruim een jaar gehad. Op zich viel het qua vloeien wel mee. Alleen had ik nogal last van de hormonen die dat ding afscheidt (ook al is het nog zo weinig). In januari heeft de HA hem er weer uitgehaald en het voelde al vrij snel of iemand een pluk watten uit mijn hoofd had gehaald. Het vervelend is dat zoiets er heel geleidelijk insluipt en je de invloed van dat ding pas merkt al hij er weer uit is.

Voor mij dus nooit meer een mirena!

Heb zelfs een paar keer een zwangerschapstest gedaan omdat mijn lijf zo raar voelde, was bang dat ik door het spiraal heen zwanger was geworden.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik heb 'm nu 6,5 maand en ben niet echt tevreden. Ik vond het plaatsen wel gaan. Mijn ha zei dat het plaatsten na een bevalling reuze mee zou vallen. Fijn is anders, maar het ging prima.
    Daarna dagenlang lichte weeën gehad.. echt vreselijk! Ook aardig gebloed. En tot op heden heb ik nog steeds hele lichte bloedingen/donkere afscheiding. Bijna dagelijks. Ik heb afgelopen week ook een testje gedaan omdat ik zwanger dacht te zijn. Niet dus (bijna jammer..! ;))
    Maar ik heb ook allerlei klachten, maar ik weet niet zeker of het van de mirena komt: regelmatig menstruatiepijn in mijn buik, rug en benen, vreselijk moe, laag libido, prikkelbaar..
    Ik bel volgende week de ha om het weer te laten verwijderen.
    Ik ben 'm zat én we gaan voor een tweede!

Ik lees trouwens veel over dat je een half jaar zou moeten 'wennen'. Dat wist ik niet, ik dacht 3 maanden..!

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    @misa, die klachten heb ik ook! Hier sinds eind november, 7,5 maand dus. Morgen gaat ie er uit, dan eerst kijken wat m'n lichaam gaat doen.

12. misa

misa Niet meer actief

Ooh vervelend he..!
    Mijn ha is nu op vakantie, ik ben de dagen aan het tellen...!

Ga jij nog iets anders gebruiken hierna dan?

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Condooms :p.

Wil eerst een poosje kijken wat m'n lichaam doet, over 6-12 maanden waarschijnlijk proberen voor een brusje.

Wil geen ac met hormonen meer!

14. misa

misa Niet meer actief

Ik hoop ook dat mijn lichaam snel weer de oude is van dat rotding!

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb hem nu 1 maand, ik heb zo nu en dan een hele lichte bloeding. Hij bevalt goed.
    ik heb hem omdat ik niet meer zwanger mag worden ivm meerdere vroeggeboorten.

16. misa

misa Niet meer actief

Zow, hij is eruit!

Deel Deze Pagina