Ik heb sinds begin juli een Mirena,maar ooooooooooooooooow wat heb ik een rugpijn sindsdien... klachten lijken best op die van een hernia, niks lijkt te helpen,warme douche,ibuprofen,tijgerbalsem... heb zelfs al Tramadol van de ha gekregen maar dat helpt ook nog niet echt.
Ik heb iets meer dan 3 jaar de mirena gehad en je klachten komen me bekend voor vooral het eerste half jaar had ik er veel last van en heb ik zelfs overwogen de mirena te laten verwijderen. Na dat half jaar werd de pijn steeds minder, maar wel had ik (vooral bij lichamelijke zware belasting) af en toe steken in mijn onderrug, nu is bij mij de mirena 23 september j.l. verwijderd en heb ik sinds die tijd weer dezelfde rugklachten de HA zegt niet met zekerheid te kunnen zeggen dat dit idd met de mirena te maken heeft, en heeft me aanbevolen een maand mijn rug te ontlasten (makkelijker gezegd dan gedaan) als de klachten hierna niet afnemen, gaat hij verder kijken. Vriendinnen van mij die de mirena ook hebben hadden de rugklachten niet, maar zelf heb ik altijd het idee gehad dat het er wel degelijk iets mee te maken had. Ik hoop voor je dat het snel beter gehad, ik weet hoe vervelend het is. grtjs Fem
ik heb de mirena nu voor de tweede keer. maar ik heb nooit geen klachten gehad. misschien verschilt het ook wel van persoon tot persoon, ik bedoel niemand is het zelfde toch? groetjes diana