Mirena spiraal 1ste menstruatie duurt heel lang

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door muisje14, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik ben op 23 september 2010 bevallen en op 14 december heb ik mijn spiraaltje (mirena) laten zetten. Nu ben ik op 6 januari ongesteld geworden,maar dat ben ik nu naar 4 weken nog steeds. Het is niet veel, maar toch wel zoveel voor een maandverband.
    Is dit normaal of herkenbaar? En hoe lang kan het duren?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    ja is heel herkenbaar. hoort er een beetje bij

3. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    hoort er idd bij. Het gaat over tenminste bij mij is het over gegaan. het is nu maar 3 a 4 dagen per maand

4. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Maar hoe lang heeft jullie eerste menstruatie geduurd? Die van mij dus nu al meer dan 4 weken

5. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Die van mij zo'n 2,5 maanden :)

6. bianca87

bianca87 Bekend lid

8 okt 2010
    752
    0
    0
    Verpleegkundige
    Omgeving Utrecht
    heel herkenbaar. Ik ben bijna 2 maanden ongesteld geweest, de ene dag meer dan de andere. Daarna werd ik nog braaf elke maand ongesteld en na 9 maanden nam dit af tot 2 dagen in de 4 maanden een klein beetje bloedverlies (spotting)

7. Bendi

Bendi Lid

27 jan 2011
    21
    0
    0
    Zuid-Holland
    het eerste half jaar heb ik ook veel last gehad van spotting en zo. toch elke dag wel wat. in het begin van die zes maanden wat heviger dan aan het eind ervan. sommige vrouwen zijn na 2 maanden alweer 'normaal' en bij anderen duurt het wat langer. voordeel is dat je daarna zo goed als niet ongesteld wordt, of in elk geval lichter dan voorheen. dus gewoon geduld hebben... of als je het echt onwijs zat bent, laten verwijderen. wat je meemaakt is in elk geval niet vreemd dus je hoeft je geen zorgen te maken :)

8. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Als het echt lang duurt zou ik het even laten controleren, bij mij duurde het 4 maanden aan een stuk en heb een echo laten maken. De spiraal zat te laag en moest er meteen uit.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Na het plaatsen heb ik 2 maanden lang gevloeid. De ene dag wat meer, de andere dag wat minder.
    Nu alleen nog eens per maand, maar het duurt wel 8-10 dagen, terwijl ik normaal hooguit 5 dagen vloeide. Ik heb de mirena in oktober laten plaatsen, dus 4 maanden geleden.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Hier bijna 3 maanden aan 1 stuk, dan weer een paar dagen niet, dan weer een paar weken wel en zo heb ik tot 6 maanden doorgerommeld. Nu keurig 1 keer in de maand.
    Mijn huisarts zei bij de 6 weekse nacontrole dat het non-stop bloeden in ieder geval na 3 maanden moest ophouden, anders gingen ze een echo maken.
    Bij mij dus net op tijd.
    Dus meestal is het toch even geduld hebben, maar mocht je het niet vertrouwen laat het even checken..

Deel Deze Pagina