Wellicht is deze vraag hier al vaker gesteld, maar ik kijk nooit in dit onderdeel van het forum Maar ik heb sinds 2 jaar een mirena spiraal, en vroeg me af of dit gewoon altijd netjes blijft zitten, of laat je die ook om een bepaalde tijd controleren? (of het nog op zijn plek zit enz. want wil echt niet zwanger worden, ons gezin is compleet)
Voor zover ik weet niet.. Heb em zelf sinds eind november, ben vorige week bij de gyn geweest voor de controle na 6 weken (ok, bij mij na 8 weken). Daar kreeg ik te horen dat als ik em er uit wilde hebben wegens klachten of een kinderwens ik een afspraak kon maken, maar dat ie anders in principe gewoon 5 jaar kan blijven zitten. Is niks gezegd over dat er nog een keer gecontroleerd moet worden of ie nog goed zit of wat dan ook.
hoi, Ik heb het eens in het jaar laten controleren door de gyn via echo. Eigenlijk alleen omdat ik er last van had. grtjs
ik heb 'm ook na 2 jaar laten controleren omdat ik het idee had dat ik 'm kon voelen, en bang was dat ie misschien aan het loskomen was. snel een telefoontje naar de ha en kreeg zo een verwijzing. werd bij het ziekenhuis ook heen snel geholpen (binnen 3 dagen!) omdat ik geen afspraak met de gyn nodig had, maar slechts met de echoscopist. die kon meteen aangeven of ie nog goed zat of niet (was bij mij wel het geval). dus als je ergens over twijfelt, dan kan je gewoon een echo aanvragen.
De vorige keer heb ik nooit laten controleren of de mirena goed zat. Nu had ik er weer een laten zetten in ovember en ben maandag naar de gyn geweest voor controle omdat ik sinds de mirena erin zat bleeft bloeden, die zat dus niet goed en is meteen verwijderd. Nu gaan we wachten op een zwangerschap. Was voor ons ook meteen de beslissing genomen wanneer we voor een derde gaan.