Moet je een mirena spiraal laten controleren om een bepaalde tijd?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Femmetje, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Wellicht is deze vraag hier al vaker gesteld, maar ik kijk nooit in dit onderdeel van het forum :)
    Maar ik heb sinds 2 jaar een mirena spiraal, en vroeg me af of dit gewoon altijd netjes blijft zitten, of laat je die ook om een bepaalde tijd controleren? (of het nog op zijn plek zit enz. want wil echt niet zwanger worden, ons gezin is compleet)

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Voor zover ik weet niet..

Heb em zelf sinds eind november, ben vorige week bij de gyn geweest voor de controle na 6 weken (ok, bij mij na 8 weken). Daar kreeg ik te horen dat als ik em er uit wilde hebben wegens klachten of een kinderwens ik een afspraak kon maken, maar dat ie anders in principe gewoon 5 jaar kan blijven zitten. Is niks gezegd over dat er nog een keer gecontroleerd moet worden of ie nog goed zit of wat dan ook.

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nee hoor eens goed is altijd goed.

behalve bij klachten dan moet je aan de bel trekken!

4. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Oke bedankt voor de reacties!

5. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    hoi,
    Ik heb het eens in het jaar laten controleren door de gyn via echo.
    Eigenlijk alleen omdat ik er last van had.
    grtjs

6. Bendi

Bendi Lid

27 jan 2011
    21
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik heb 'm ook na 2 jaar laten controleren omdat ik het idee had dat ik 'm kon voelen, en bang was dat ie misschien aan het loskomen was. snel een telefoontje naar de ha en kreeg zo een verwijzing. werd bij het ziekenhuis ook heen snel geholpen (binnen 3 dagen!) omdat ik geen afspraak met de gyn nodig had, maar slechts met de echoscopist. die kon meteen aangeven of ie nog goed zat of niet (was bij mij wel het geval). dus als je ergens over twijfelt, dan kan je gewoon een echo aanvragen.

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    De vorige keer heb ik nooit laten controleren of de mirena goed zat. Nu had ik er weer een laten zetten in ovember en ben maandag naar de gyn geweest voor controle omdat ik sinds de mirena erin zat bleeft bloeden, die zat dus niet goed en is meteen verwijderd.

Nu gaan we wachten op een zwangerschap. Was voor ons ook meteen de beslissing genomen wanneer we voor een derde gaan.

Deel Deze Pagina