Ik stop binnenkort met de pil. Nu kan het nog niet omdat ik binnenkort trouw en ik geen puistenaanval wil op die mooie dag! Zit dus nog even vast aan de pil. Het liefst wil ik de pil geen dag te lang nemen en hem meteen buiten shotten de dag van de trouw of de dag nadien. Dan duurt het meestal toch nog een dag of 5 eer ik ongie word. Nu komt die datum wat ongelukkig uit en zou ik mijn ongie hebben op mijn trouwdag. Een tijd geleden had ik een plan: voortaan altijd 2 strips nemen ipv 1 en dan ging de datum wel goed vallen. Dit heb ik echter niet volgehouden. Vond dat wat lang, altijd twee strips na mekaar nemen. Om mijn pilcyclus toch wat de manipuleren... Kan ik gewoon 1 week langer de pil nemen en dan stoppen? Of moet je telkens met een hele strip verlengen? Volgens mij maakt het niet echt uit of je de pil nu 1 week of 3 weken langer neemt.. maar toch voor de zekerheid hier even de vraag lanceren. Alvast bedankt voor reacties. Groetjes Fee
Hoi Fee, Begrijpelijk dat je op je grote dag niet met een menstruatie wilt zitten. Omdat je toch helemaal wilt stoppen met de pil om voor een kindje te gaan lijkt het mij geen probleem als je de strip niet af maakt. Het kan denk ik wel zijn dat misschien je cyclus er wat van in de war maakt.
Hi Fee! Leuk hoor zo een trouwdag! Spannend Ook ik denk dat het niet zo een probleem is om de pil niet af te maken. Ik zou het gewoon doorslikken en na een week weer stoppen. Natuurlijk zou je cyclus in de war kunnen raken, maar aangezien je van iedereen hoort dat de pil wat 'ontpiltijd' vereist, lijkt mij dit nu geen probleem...
Lekker stoppen na je trouwdag! Ik ben ook gewoon gestopt. Heb echt niet gekeken hoeveel ik er nog had...