Bloeding 3 dagen na verwijderen Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bloomy, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloomy

Bloomy Bekend lid

6 aug 2013
    770
    0
    16
    cats & dogs
    Noord NL
    Hoi dames,

de titel zegt het al. 3 dagen na het verwijderen van mijn Mirena spiraal heb ik last van een enorme bloeding.
    Zijn er meer vrouwen die dit hebben (gehad) en is dit normaal? Mag ik die bloeding beschouwen als 1e menstruatie?

Groetjes Bloomy.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Na het verwijderen van je mirena is het normaal om een bloeding te krijgen ja. Een eerste menstruatie nog niet echt, net als met de pil, je hebt tenslotte nog geen echte cyclus gehad maar vanaf nu gaat je lichaam toch weer een normale cyclus beginnen. Ik dacht dat ik leeg bloedde na verwijderen mirena. En een maand later was ik zwanger :)

3. Bloomy

Bloomy Bekend lid

6 aug 2013
    770
    0
    16
    cats & dogs
    Noord NL
    zojuist weer flink veel stolsels gehad en veel bloed.... Jakkes. Ben blij dat ik niet op mn werk was! ;)
    Maar zit ik dan nu toch midden in mn cyclus of hoe moet ik dat dan zien?

4. Bachatera

Bachatera Lid

7 sep 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb gisteren het Mirena spiraaltje laten verwijderen. Nog geen 4 weken geleden laten plaatsen maar de buikpijn (bleek achteraf vergelijkbaar te zijn met weeën) was ondraaglijk.

Mijn gynaecoloog vertelde mij dat normaal gesproken na 4 tot 6 weken de eerste menstruatie zal doorbreken.
    Echter heb ik vandaag al een bloeding. Ik vermoed dat dit dus nog geen menstruatie genoemd mag worden.
    Ik heb op internet wel meer verhalen gelezen van dames die enkele dagen na het verwijderen al een bloeding kregen. Lijkt mij dus vrij normaal.

Ik houd het in de gaten en zal jullie op de hoogte houden.
    Het voelt toch wel als een troost als je leest dat je niet de enige bent. :)

Liefs van mij

5. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Hallo

Had mijn vraag beter hier kunnen plaatsen😂 Maar hier ook vorige week laten verwijderen omdat hij op was. 2dagen bloed verloren. Verwachte hele erge bloedingen en stolsels. Maar t was bijna niets!
    Nu niks meer..
    Dus geen ongi was dit.

6. Bloomy

Bloomy Bekend lid

6 aug 2013
    770
    0
    16
    cats & dogs
    Noord NL
    Ik heb iets van een week flink lopen vloeien, daarna was het gauw over. Ik beschouw dit toch maar als een menstruatie. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik weer zwanger ben...

7. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Hmm ik zou het echt niet weten. Na mijn 2 andere kinderen das al zo lang geleden😳 Ik hoop het ook voor jou!
    Hier de twijfel over een 3de

8. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ook na verwijderen een lichte bloeding. Nu 6 weken verder en ben nu ongesteld.

9. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Appel, jij nu je ongie dus. Ik mag toch hopen dat ik wat sneller ben:)

10. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    spannend dames ik mag volgende week,, ik moet wel zeggen dat ik nu sinds 2 mnd iedere keer netjes na 28 dagen een soort ongesteld heids krijg,, en zo als ik gerekend heb gaat mijn spiraal er uit op de dag dat ik ongi moet worden..
    maarja het blijft afwachten,,

ik denk dat je lichaam eerst goed leeg moet bloed soort van schoon., om daarna met een mooie nieuw aangegroeid slijmvlies verder te kunnen,

11. Feetje23

Feetje23 Nieuw lid

26 okt 2015
    1
    0
    0
    Gelderland
    hallo, ben nieuw hier maar zit ook beetje te klooien met anticonceptie. had 7 weken na mijn bevalling (3-3-2015) spiraal laten plaatsen. ik bleef maar vloeien en was er niet blij mee, uiteindelijk 14 okt mijn spiraal laten verwijderen. dag erna ineens een megabloeding, dus ik dacht ok ben ongesteld geworden, dus de pil gehaald en zaterdag begonnen. zondag geen druppel bloed meer te zien en nu sinds gisteren ineens weer bloedverlies door de pil heen! dit zal dan waarschijnlijk mijn ongesteldheid zijn, zou de pil dan veilig zijn? vorige week namelijk 1 keer zonder condoom gedaan. en maar gewoon doorslikken en met de stopweek gewoon stoppen?

12. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Mijn 'kreng' heb ik na ongeveer 4 weken laten verwijderen wegens allerlei klachten en ik kreeg ook vrij snel een bloeding, in mijn geval was het geloof ik 2 dagen na verwijdering.

13. nummertje3

nummertje3 Actief lid

18 nov 2015
    427
    0
    0
    Belgie
    Mijn arts had zelfs aangeraden om na de verwijdering toch zeker 1x de menstruatie te laten doorkomen alvorens te proberen om zwanger te worden.

De reden daarvoor was het baarmoederslijmvlies dat zich weer goed moet kunnen herstellen, blijkbaar heb je meer kans op bloedingen tijdens je zwangerschap als je dat niet doet.

Deel Deze Pagina