Hallo, Ik ben 12 weken zwanger en vooralsnog ging alles perfect, kindje ligt mooi op schema en hartje klopt stevig. Nu kregen we gistermiddag de schrik van ons leven, want opeens, uit 't niets, kreeg ik bloedverlies, helderood en ook niet heel weinig. Ik had daarbij geen krampen. Ik heb toen gelijk het ziekenhuis gebeld (sta onder controle by gynaecoloog, niet bij een verloskundige) en mocht gelijk komen. Gelukkig bleek bij de echo dat onze uk t prima doet. Er is ook nog naar mn baarmoedermond gekeken, die zag er verder goed uit. Daarnaast is er n uitstrijkje gemaakt. Ondanks de geruststellende woorden van de arts, maak ik me toch zorgen. Ik bloed nog steeds wat, niet vreselijk veel, maar bij elk toiletbezoek komt er wel n flinke druppel mee en mn maandverbandje is redelijk vol. Wat valt hierover te zeggen? Heb ik een verhoogde kans op alsnog een miskraam nu? Groetjes Pinkelotje
hoi bloedverlies komt vaak voor in de jonge zwangerschap, meestal zonder oorzaak. Fijn dat de echo prima was. Als het bloedverlies blijft zou ik nog eens bellen. Het wil helemaal niet zeggen dat je nu een verhoogd ekans hebt op een miskraam. Bij toiletbezoek een druppel vind ik acceptabel, maar een maandverbandje vol vind ik te veel. Mirjam