mirena spiraal en HCG waarde 9

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door rosa26, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rosa26

rosa26 Lid

19 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Al meer dan een jaar heb ik het mirena spiraal en sinds die tijd heb ik geen enkele menstruatie meer gehad.

nu sinds twee weken voel ik mij zwanger.ik heb in totaal 2 miskramen gehad en één zware zwangerschap en bevalling voor mijn spiraal.

ik ben met deze zwangerschapsklachten naar mijn huisarts gegaan en hij heeft nog niet mee gemaakt dat iemand zwanger raakte bij het gebruik van een mirena spiraal.

ik wou graag mijn bloed getest krijgen omdat ik deze klachten herken en dat heeft hij ook gedaan. de uitslag van mijn hcg had een waarde van 9 dus dat was twijfelachtig.

twee dagen later moest ik weer mijn bloed laten controleren en ook een zwangerschapstest met urine doen.
    de urine test was negatief en mijn bloeduitslag was toen wel in orde.

mijn klachten trekken niet weg en heb een constante lichte zeurende pijn in mijn onderbuik.(ter hoogte van mijn keizersnede)

Kan dit een teken zijn van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

mijn huisarts stuurd mij niet door voor een echo omdat mijn hcg gehalte nu in orde was dus er niets aan de hand is volgens hem.maar ik heb tot nog toe geen bloeding gehad dus nog geen miskraam.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Een zwangerschapstest met urine wordt pas positief bij 50.
    Bij een buitenbaarmoedelijke zwangerschap maak je ook HCG aan.

Welke waarde had je HCG toen de bloeduitslag in orde was?

Blijf je twijfelen dan laat je nogmaals je HCG prikken, bij een prille zwangerschap laat een echo nog niks zien dus dan heb je nog geen zekerheid.

Succes,

Groetjes Ineke

3. rosa26

rosa26 Lid

19 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ineke.

Mijn hcg was in orde en was niet zwanger wat de waarde nu was weet ik niet.ga er zelf vanuit dat hij 0 was.

Ik blijf zeker twijfelen omdat de kwalen niet afnemen.en de pijn ter hoogte van mijn keizersnede aanhoudt alleen is het nu al aan beide kanten.
    Vanaf het punt van mijn keizersnede is ook een verdikking maar mijn eierstokken zo hoog?

Als ik er op duw (licht) doet het geen pijn.

Kan een lichaam hcg aantonen als er niets is?
    Omdat ik nog steeds geen bloeding heb gehad.

Groetjes rosa26

Deel Deze Pagina