Hallo dames, Ik weet even niet meer en kan met niemand over praten, omdat ik er voor schaam Ik ben sinds halverwege december gestopt met de pil ivm uitblijven van ongesteldheid. Na het stoppen, wil mijn vriend en ik ervoor gaan. Alleen heb ik hele vervelende klachten sinds ik gestopt ben: Libido: - Geen zin meer in vrijen, laag libido - Pijnlijk bij vrijen (eerste weken binnenkant gevoelig, je voelt echt alles) - Nu branderig gevoel met vrijen en binnenkant schaamlip rood en geïrriteerd (geen witte afscheiding, vieze geur of jeuk), maar ik was wel vochtig genoeg.. Acne: - Een paar puistjes op mijn gezicht (vind ik niet erg), - nu de eerste keer in mijn leven een puist op mijn tepel ontdekt. Emoties: - Huilbuien, neerslachtig, negatief gedachten. - Futloos, nergens zin in, weinig energie Lichamelijk: - Begin van de cyclus: veel krampjes en steken onderin de buik, licht misselijk, gevoelige tepels. Bloed: - Bloedonderzoek: vitamine D te kort en geen antistof rode hond (ga ik regelen voor inenting en slik nu extra vit D) - Ovulatietest: geen ovulatie gehad dit maand (alleen 1 keer lichte streep) Hoort dit allemaal gewoon bij de hormonale verandering na het stoppen met de pil? Soms zou ik wel willen dat ik weer aan de pil ga, dan maar met hoofdpijn. Word een beetje gek van zo. Ik hoor het graag van jullie, Groetjes!
Google eens op ontpillen. Ik denk dat je een hoop herkenning gaat vinden. Als je stopt moet het lichaam de boel weer gaan overnemen, de 'fabriek' moet weer opstarten als het ware en in balans komen. Bij sommige vrouwen gaat dit gepaard met een hoop klachten en kan nog best een tijdje duren... Sterkte!