Wat helpt tegen zwangerschapsallergie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Zwangerschapsallergie, zwangerschapsuitslag, hoe je het ook wilt noemen, rode vlekken en bultjes die jeuken!

Mijn huisarts wilde er niet teveel aan doen, ik kon hooguit een 'koelzalf' halen bij de drogist of één of ander schudsel waarvan ik de naam vergeten ben.

In eerste instantie jeukte het nauwelijks, maar nu begint het me steeds meer te irriteren. Probeer er wel af te blijven, maar weet iemand iets wat helpt, iets wat je er op kunt smeren ofzo?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mentholpoeder!

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Oke, dankjewel voor de tip!
    Is dat eigenlijk hetzelfde als talkpoeder?

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik heb het bij mn eerste heeeeel erg gehad, zat helemaal onder, leek net een monster en durfde de deur niet uit :(..!! ik ging 3x per nacht onder de koude douche mdat ik gek werd van de jeuk. mentholzalf en poeder hielp paar minuten, meer niet.. ik zat er helemaal doorheen.
    de huisarts wist het niet meer dus heb doorverwijzing gevraagd naar dermatoloog, en die schrok er zelfs van! ik kreeg een superliche hormoonzalf, niet schadelijk tijdens zwangerschap beloofde hij. en voila, binnen een dag was de jeuk handelbaar, en na een week was alles veel weggetrokken en zag je alleen vlekken. die vlekken trokken ook steeds meer weg en op een gegeven moment zag je alleen die vlekken wanneer ik in plotselinge hitte/kou stapte!
    heel veel succes ermee, ik weet hoe erg het is.

Deel Deze Pagina