Hoi meiden, morgen is het 4 weken geleden dat ik ben bevallen van onze zoon nu wil ik weer aan de pil maar heel stom, ik weet niet of ik de gebruiksaanwijzing goed begrijp. Ik lees het volgende: Begin niet eerder dan 21-28 na de bevalling met Ethinylestradiol/Levonorgestrel Sandoz. Als u op een later tijdsstip begint, zijn de eerste 7 dagen niet - hormonale anticonceptiemiddelen nodig, zoals condooms. Is de pil nu dan meteen veilig? Ja toch? Ik kan het namelijk niet gebruiken dat ik nu zwanger wordt ivm de keizersnede die ik gehad heb.
zoals ik het lees ben je zowieozo de eerst 7 dagen NIET veilig, ik zou als ik jouw was de eerst maand met condoom vrijen voor de zekerheid.
Misschien beter om te wachten tot je eerste menstruatie (kwam bij mij na 6 wkn weer)? Als je met de pil begint op de eerste dag van je menstruatie is de pil gelijk weer veilig.
Ik ben om de zelfde reden de pil weer gaan gebruiken ook een ks bij onze zoon ik ben hem later dan 28 dagen na de bevalling gaan slikken. Wij hebben de eerste weken gewoon condooms gebruikt.