essure sterilisatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door felina, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    Ik heb afgelopen donderdag een essure sterilisatie gehad voor mij was het een eitje het was in 4 minuten klaar en heb geen haartje pijn gehad. Ik heb nu 4 kindjes en vond het wel genoeg zo. Ben ook al 38. Maar toen ik daar kwam gaf het me wel een eng gevoel van tjonge ik kan straks echt geen kindjes meer krijgen. Wie van jullie heeft ook zo sterilisatie gehad?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb deze sterilisatie ook gehad. Vind het een fijne methode. Ging ook heel makkelijk bij mij. Heb niet meer dat gevoel gehad van oh nu kan het niet meer. Meer blij dat het niet meer kan. Vond zwanger zijn wel een opgave.

3. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Een half jaar na de geboorte van Maaike ben ik ook via de Essure gesteriliseerd. Ik vond het voor mij een makkelijke ingreep. Vanwege een bloedstollingsprobleem (Factor V Leiden), mocht ik niet meer aan de pil en van een spiraaltje had ik veel last.

Op zich had ik er geen moeite mee, tot het moment van overlijden van Maaike, toen had ik echt zoiets van "ik kan geen kinderen meer krijgen en nu??".

Gelukkig kwam ik in aanmerking voor IVF en ben ik na 1 poging zwanger geraakt van Sven.

Sandy

4. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    Oja dat is wel erg he ..... Maar het is gelukkig voor jou dat je toch nog wel kindjes heb gekregen via ivf. Ik had wel gelezen dAt ze hier in rijnstate het niet doen bij prille moeders met 1 kindje omdat je dus inderdaad niet weet wat met het kindje kan gebeuren en daarom wachten ze dan 1 jaar tot na de bevalling.

Deel Deze Pagina