Mirena spiraal ervaringen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MamavanLieverd, 16 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.165
    1.963
    113
    Ik ben ook erg gevoelig voor hormonen en omdat ik toch last had van de hormonen in de spiraal heb ik de spiraal na 1,5 jaar laten verwijderen. Ik voel me stukken beter! Maar dat was niet de enige reden dat ik hem heb laten verwijderen. Ik voelde hem ook zitten, had er op het laatst echt last van. Ik had daardoor het idee dat hij niet goed zat en dat bleek ook bij de gyn, hij zat vast in mijn baarmoeder, aan de linkerkant. Het plaatsen was al geen pretje, maar het verwijderen was nog erger :eek:
    Ik vond het wel heel fijn dat mijn menstruatie uitbleef :)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  2. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.781
    6.584
    113
    Vrouw
    Ik heb mijne in januari laten plaatsen nadat ik geen vertrouwen meer had in de pil, gezien mijn zoontje is geboren ondanks correct gebruik van de pil en geen ziekte of diarree.

    Na mijn zwangerschap was ik om de 2 weken een week zwaar ongesteld. Ik werd er gewoon licht van in mn hoofd en bloedde in een uur door een tampon heen. Toen op aanraden van de huisarts een Mirena laten plaatsen.
    Absoluut geen last gehad van het zetten, hij zit nog steeds en na erg veel rommelen met doorbraakbloedingen ben ik nu eigenlijk zo goed als niet meer ongesteld. Zo af en toe een klein beetje bloed maar het is zelfs te weinig voor een tampon.
    Dus so far ben ik nog tevreden :)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.264
    5.214
    113
    Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen (zowel de positieve als de negatieve), beetje veel om op iedereen apart te reageren ;), dus maar even zo.

    Ik merk dat ik nu wel iets meer open ervoor sta om het toch te proberen als de bijwerkingen van de pil niet minder worden. Ik had eigenlijk het idee dat vrouwen die hormoon en/of depressie gevoelig zijn, bijna altijd ook slecht op de mirena reageren, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, sommige wel en sommige niet, dus dat is dan toch het proberen waard denk ik.
     
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.874
    26.003
    113
    Vrouw
    Zonder andere reacties te lezen mijn verhaal.

    Ik had altijd erg veel last van pms. Iedere maand migraine, buikpijn, geïrriteerd om alles, overal om janken.
    Spiraal laten zetten wat geen pretje, maar te doen. Daarna een paar dagen gebloed. Nog eenmaal licht ongesteld geweest. En een paar keer heel licht bloedverlies ( met 2 inlegkruisjes op te vangen).
    Intussen 4 jaar verder en nergens meer last van. Gewoon Nooit Meer Ongesteld.
    Af en toe nog wel migraine, maar lang niet meer elke maand en door andere oorzaken dan de hormoonwisselingen.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  5. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.781
    6.584
    113
    Vrouw
    Ik ben trouwens ook erg depressiegevoelig. Maar heb met de spiraal weinig last. Wel eens een sombere dag maar dat was met de pil erger
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  6. Peentje83

    Peentje83 Lid

    2 aug 2014
    47
    50
    18
    NULL
    NULL
    Nu mijn derde mirena en ik wil niet anders meer. Nu heb ik inmiddels wel weer om de 6 weken een beetje bloedverlies maar bij mijn vorige helemaal niet. Totaal geen last van de hormonen terwijl ik dat met de pil wel had.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  7. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Bij mij werkte hij prima, nergens last van gehad. Wel iedere 4 weken ongesteld, maar licht.

    Helaas wil dat ding er nu niet in, dus moet volgende maand naar de gyn om ‘m te plaatsen
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  8. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier de eerste keer laten plaatsen en wat deed dat pijn!!!. Wat een hel.
    Maar daarna niet meer ongesteld.

    Na de tweede weer laten plaatsen, geen pijn, wel de eerste 3 jaar ongesteld, maar heel licht.
    Volgens mij zit ik in de overgang, onregelmatig ongesteld, heel erg warm hebben in de nacht, mijn huid begint oud te worden, ik kom aan etc.
    Nu begint alles minder te worden.
    Mijn moeder was ook heel vlot met de overgang, dus ik hoop ik ook.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  9. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Hier twee keer een merena spiraal gehad, héérlijk. Nog 1 keer een minibeetje ongesteld geweest, daarna nooit meer. Nooit meer gedoe met elke dag de pil slikken. Ik raad het je dan ook zeker aan:thumup:

    Plaatsen was toen ik nog geen kind had gekregen was verschrikkelijk. De tweede keer was 3 maanden na mn bevalling, was even rot maar heel goed te doen. Het is zo gebeurd.
    Succes met je keuze!
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  10. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik heb de mirena 2x gehad. De laatste zit er nog in.

    Ik vind het heerlijk. Geen menstruatie, niet aan denken, geen hormoonschommelingen.

    Het plaatsen was de eerste keer pijnlijk.

    Na 3 kinderen een nieuwe laten plaatsen en heb het niet eens gevoeld.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  11. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.183
    940
    113
    Zuid-Holland
    Drie jaar lang een mirena gehad. Eerste twee jaar probleemloos, was soms een klein beetje ongesteld maar dit was met een paar inlegkruisjes op te vangen. Op zich prima maar jammer genoeg was dit wel onregelmatig dus het was elke keer een verrassing. In het derde jaar kreeg ik steeds vaker bloedingen, uiteindelijk was ik meer wel ongesteld dan niet. Het was maar weinig maar het hield gerust twee weken aan, dan een weekje niet en dan begin het opnieuw.
    Kortom laten verwijderen en nooit weer voor mij!
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  12. Linnepin86

    Linnepin86 Fanatiek lid

    10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hier redelijk positief over de mirena. Vond inbrengen en eruit halen (gewoon bij mijn eigen huisarts) appeltje eitje. Deed bij mij echt niet zeer. Eerste paar maanden wat meer gevloeid, maar niet echt noemenswaardig. Daarna af en toe nog 1 a 2 dagen wat bloedverlies. Ik kreeg alleen na ca. 2 jaar wat meer last van hoofdpijn. Heb om die reden de spiraal er uiteindelijk uit laten halen. We zijn alleen ‘vergeten’ om nieuwe maatregelen te nemen (lees: er ligt een baby van 3 weken naast me :roflmao:). Ik denk dat ik over een paar weken toch weer een mirena laat plaatsen.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  13. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Ik vond het heerlijk! Heb er 2 gehad alleen bij beide na ongeveer 1,5 jaar laten weghalen omdat er toen vanuit het niets elke keer schimmelinfecties kwamen, steeds op het tijdstip dat ik ongesteld moest worden kreeg ik een schimmel. Was er klaar mee.. nu ff helemaal niks en dat gaat ook goed
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  14. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    1e x ging goed uiteindelijk verwijderd omdat ik zwanger wilde worden.

    2e x moest hij operatief verwijderd worden, hij was door mijn baarmoeder geen gegaan.

    Na lang twijfelen toch nog een keer voor de 3e x gegaan...
    Na een paar maanden had ik weer hele hevige buikpijn en constant bloed net als als de 2e x....
    Ik vertrouwde hem niet meer, en ik heb hem eruit laten halen hij zat gelukkig nog wel goed. Dus hij kon er makkelijk uit.

    Voor mij dus nooit meer een spiraal.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  15. AI76

    AI76 Actief lid

    9 aug 2019
    125
    135
    43
    Vrouw
    Ik wil ook nog even reageren als dat mag . Mijn dochter heeft onlangs een koperspiraal laten plaatsen omdat zij ook niet tegen hormonen kan. Ze slikte eerder de pil en daarvoor had ze de implanon ( ze is 20). Ze is er enorm tevreden over. Ook het plaatsten viel reuze mee.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.264
    5.214
    113
    Nogmaals bedankt voor alle ervaringen.
    Ik heb net besloten toch niet langer door te zetten met de pil, de misselijkheid blijft gewoon best erg aanwezig en mijn humeur wordt alleen maar slechter (ik heb 2 kinderen met een beperking en kan echt niet continu zo’n kort lontje hebben, normaal heb ik dat alleen als ik ongesteld moet worden). Ik wilde het eerst toch een week of 6 geven, maar zit nu op bijna 3 weken en het is gewoon gekkenwerk om door te bijten denk ik nu.

    Ik heb nog een vraag over de mirena: hebben jullie dat gewoon bij de huisarts laten doen? Ik heb vroeger dus wel een koperspiraal gehad (voor mijn zwangerschappen) en die is door een huisarts gezet, maar toen lag mijn baarmoeder normaal, nu is hij blijkbaar naar achter gekanteld, dat bemoeilijkt het zetten misschien. En ik kan het me van toen niet helemaal meer herinneren, ik denk dat ik toen gewoon zelf op de fiets was, maar weet het niet zeker. Ik ga er vanuit dat ik gewoon mag autorijden na het plaatsen? Ga deze vragen uiteraard bij de huisarts stellen, maar het is nu weekend, dus dacht, vraag maar even jullie ervaringen ook ;).
     
  17. Peentje83

    Peentje83 Lid

    2 aug 2014
    47
    50
    18
    NULL
    NULL
    Mijn huisarts doet het zelf en een keer door de gynaecoloog omdat de huisarts de oude er niet uitkreeg. Daarna gewoon naar huis gefietst maar kreeg toen toch wel wat krampen en ben ik even gaan liggen.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  18. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH

    Dit is ook mij. Ervaring van deze spiraal.
    Heb nu de 3de na mijn laatste bevalling.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  19. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Mijn eigen huisarts heeft hem geplaatst
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  20. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.502
    3.165
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De 1e door de huisarts- de 2e door de verloskundige, die ook bij de praktijk zat en waaraan ze het steeds meer gingen uitbesteden. 2 paracetamolletjes vooraf, en verder kun je gewoon rijden etc.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina