Mirena spiraal ervaringen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MamavanLieverd, 16 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liminous

    Liminous Actief lid

    23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb 10 jaar lang geen anticonceptie gebruikt omdat het uitgesloten was dat mijn man en ik op de natuurlijke manier kinderen konden krijgen. Na 2 ICSI kindjes bleek ik vorig jaar toch echt spontaan zwanger te zijn geworden. Inmiddels een gezonde vrolijke jongen van 9 maanden oud :)
    Omdat ons gezin toch echt wel meer als compleet is en ik de gok niet nogmaals durfde te nemen, heb ik op 13 mei dit jaar een mirena spiraal laten plaatsen na goed overleg met de huisarts. Plaatsen viel mij alles mee, ik voelde wel wat maar pijnlijk was het absoluut niet.

    Inmiddels heb ik de spiraal om precies te zijn 15 weken en 2 dagen. Daarvan ben ik al een dikke 14 weken ongesteld. En dan niet een beetje spotting, maar gewoon echt ongesteld met alle bijkomende ongemakken. Pijnlijke krampen in mijn onderrug, vol met pukkels in mijn gezicht, hals, decolleté en bovenrug maar het meest vervelende aan alles: mijn gemoedstoestand! Ik ben normaliter een redelijk zeker persoon, vooral in mijn werk (leidinggevende in de thuiszorg), maar momenteel voel ik mij alles behalve zeker. Ik ben in de afgelopen weken verandert in een vrouw die zich alles aantrekt, constant een rusteloos en opgejaagd gevoel in haar lijf heeft, emotioneel is, slecht slaapt en eigenlijk nog maar nauwelijks functioneert. Ik overzie het allemaal niet meer en ik ben mijzelf echt aan het kwijt raken.
    Ik heb de knoop doorgehakt, hij gaat eruit! En hopelijk deze week nog.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  2. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Hier dezelfde ervaring, nu heb ik een vaginale ring en dat bevalt me wel... Netjes ongesteld in mijn 'stopweek', succes ermee
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.251
    5.204
    113
    Ik heb hem afgelopen maandag laten plaatsen door de huisarts. Dat is me op zich wel meegevallen. Ze was vooral heel lang bezig met de eendebek, kussentje onder de billen etc om mijn baarmoedermond goed in het zicht te krijgen aangezien deze vrij diep lag en dus ook naar achteren gekanteld. Het vastpakken van de baarmoedermond vond ik erg pijnlijk, maar wegzuchten hielp en daardoor voelde ik het opmeten en plaatsen ook veel minder. Ik was gelukkig niet duizelig en kon na 2 minuutjes dus gewoon weer opstaan. Ik was overigens niet ongesteld, dat heeft wel de voorkeur ivm met minder pijnlijk, maar aangezien mijn hevige menstruaties de hoofdreden zijn, besloten om daar niet op te wachten. Direct na plaatsen had ik dus heel veel bloedverlies, ik zei nog “ik weet niet of mijn maandverband dat gaat houden”, zij dacht dat ik het meeste wel kwijt zou zijn, maar toen ik uit de auto stapte thuis, kon ik wel direct naar de badkamer rennen, zo hard voelde ik het lopen. Na een paar uur nog wat stolsels verloren ook, maar daarna alleen nog maar wat spotting. Ik heb wel erg veel menstruatiekrampen, vooral ook in mijn benen, dus ik hoop dat dat snel wat af gaat nemen (ik heb allerlei afspraken staan die ik niet af kan zeggen). En ik heb hoofdpijn, maar dat zou evt ook van de verkoudheid kunnen komen. Het zou ook kunnen dat ik ongesteld moet worden (als ik van die ene strip pil uit moet gaan pas volgende week, maar mijn cyclus daarvoor was misschien wel nu, ik weet het niet precies), dus we wachten het maar even af.

    Ik zal nog wel een extra update plaatsen over een paar weken.
     
  4. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    @MamavanLieverd, zo dat is ook weer achter de rug! Dat opmeten en erin schuiven vond ik laatst ook weer heel pijnlijk, zelfs na een bavalling:confused:
    Maar nu kunnen er weer 5 jaar tegenaan;) Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen (gekke woordspeling, als ik het zo teruglees:roflmao:)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.251
    5.204
    113
    Ik ben nog terug geweest naar de huisarts om de draadjes kort te laten knippen en te laten controleren of hij nog wel goed zat (zo laag kwamen ze). Maar ik ben nu ongesteld en dan ligt mijn baarmoedermond veel lager, dus daar lag dat aan.
    Ik ben dus wel ongesteld, maar veel lichter en ook geen vreselijke krampen die niet met pijnstilling op te vangen zijn.
    Dus, so far, so good, ondanks hoofdpijn (dat heb ik niet zo snel, dus komt waarschijnlijk van de mirena) ben ik momenteel blij ermee. Maar hij zit nog maar kort, dus plaats zeker nog een update.

    Ik hoop inderdaad voor 5 jaar (of langer, aangezien ik dan overgangsleeftijd heb en je hem dan soms wat langer kunt laten zitten) klaar te zijn. :)

    Haha, ja, doel is ook om niet te bevallen he :p. Bij mij niet het hoofddoel, maar wel mooi meegenomen dat we dat ook goed hebben geregeld.
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.251
    5.204
    113
    Even al een update: ik had iets te vroeg gejuigd, blijkbaar duurde de aanloopdagen bij mijn omgesteldheid een stuk langer en werd ik toch nog serieus ongesteld, wel nog steeds minder hevig dan eerder, maar ook langer, ben ook nog steeds ongesteld nu. Maar ja, we wachten af....
     
  7. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Ik ga vrijdag een spiraal laten plaatsen. Vind het echt wel spannend. Bloed nu bijna een hele maand (van eisprong tot ongesteldheid en dan dus nog ongesteld) en na een heleboel pillen te hebben geprobeerd (waar ik ook steeds weer constant bloed:rolleyes:) is dit voor mij en de huisarts nog een soort laatste poging. Mag van de ha niet op internetfora gaan lezen:roflmao:
    Ik zie toch echt wel op tegen de pijn en tegen de eventuele bijwerkingen. Aan de andere kant is 3 van de 4 weken bloeden ook geen pretje dus ik hoop van harte dat ik door de spiraal niet ook constant ga bloeden:oops:
     
  8. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.251
    5.204
    113
    Ik vond het plaatsen dus wel meevallen, ik was heel bang dat ik draaierig zou worden, want dat heb ik heel makkelijk, maar geen last van (denk wel dat dat wel een reactie is die je niet kan voorspellen). Ik had wel pijnstillers genomen, maar buiten menstruatie laten plaatsen. Het was niet fijn, maar ook niet vreselijk. Zuchten door de pijn zoals bij een wee, hielp heel goed en het was vrij vlot gepiept.
    Succes in ieder geval, laat maar even weten hoe het is gegaan.
    Ik raad je ook aan niet op review sites te lezen, want daar vind je wel bijna alleen de negatieve. Hier is het wel redelijk gemengd ;).
    Continu bloeden lijkt me ook erg irritant. Overigens ken ik iemand die met de mirena 4 a 5 maanden continu heeft gebloed, wilde hem er bijna uit laten halen, maar sindsdien helemaal niet meer (al zo’n 4 jaar). Ik ga het dus ook wel even de tijd geven.
     
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik had eerder in je topic al mijn ervaring gegeven over de mirena, we zaten qua heftige menstruaties een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ben nu vier maanden verder na het laten plaatsen en heb nog steeds iedere dag bloedverlies. De gyn had gezegd dat ik het zeker 3 maanden de kans moest geven, maar die heb ik inmiddels dus bijgesteld naar 6 maanden want ik had hier op het forum begrepen van anderen dat het dus wel een half jaar kan duren. Hopelijk komt het goed bij ons :)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.251
    5.204
    113
    Ja, ik hoop het ook. Heb je wel het idee dat je bloedverlies minder wordt? Degene die ik ken had altijd al vrij lichte menstruaties, maar werd erg misselijk van de pil, dus vandaar de keuze voor de mirena (als anticonceptie), dus haar bloedverlies was ook niet erg dramatisch, maar vooral vervelend omdat het maar aan bleef houden.
    Ik ben nog steeds ongesteld, maar wel wat minder dan een paar dagen geleden, ik hoop dus dat het ook weer ophoudt ergens deze week en dat het nog valt onder menstruatie. Ik was in de week na het plaatsen ook een paar dagen volledig bloedvrij, dus ik heb hoop ;).
     
  11. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Nou vanmiddag spiraal geplaatst. Viel me alles mee. Voelde er bijna niets van. Was echt verbaasd dat toen de dokter zei dag hij er al in zat. Paar uur wat kramp gehad maar was ook ook te verwaarlozen.
    Tot nu toe alleen wat bruinverlies.
    Hopelijk blijft het hier bij;)
    Moet over een maand een echo laten maken of hij goed zit.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  12. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.251
    5.204
    113
    Ik hoop ook dat het alles is bij je. Ik had de dagen erna toch nog flink veel kramp (zonder bloedverlies) en nadat ik ongesteld ben geweest, heb ik nu nog continu bloedverlies, niet heel zwaar, maar ook niet verwaarloosbaar. Maar ik heb het er wel voor over als het de problemen gaat oplossen.
    Ik hoop voor jou ook dat dit de oplossing is, soms toch best lastig dat vrouw zijn he? Voor mijn kinderen had ik altijd de insteek dat het nog nut had, maar nu denk ik, waarom geen knopje dat je om kunt zetten, zo van “ik ben klaar, geen menstruaties meer, en bedankt”.
     
    Juffie1984 vindt dit leuk.
  13. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Haha idd herkenbaar. Ik heb ook geen kinderwens meer dus wat mij betreft is het wel klaar nu
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  14. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Sorry voor mijn late reactie! Ik was het even vergeten. Maar na 4 maanden nonstop bloedverlies ben ik nu eindelijk 3 dagen niet meer ongesteld! Ik ben heel benieuwd hoe lang dat gaat zijn en of ik nog ongesteld zal worden. Hou vol zou ik zeggen, geef het de tijd :thumup:
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  15. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Ik heb denk ik te vroeg gejuicht. Nu echt wel flink bloedverlies helaas:cry:
     
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.251
    5.204
    113
    Jammer! Hopelijk wordt het snel weer minder.
    Bij mij is het nu wel heel licht, inlegkruisjes werk zeg maar. Ik ben vooral benieuwd naar mijn volgende menstruatie (over 2 weken denk ik)
     
  17. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik ook te vroeg gejuicht, wel 4 hele dagen niet ongesteld geweest. Nu gewoon weer vloeien en inmiddels bloedarmoede van heb ik jou daar. Ik geef het nog tot het einde vh jaar maar als het dan nog niet beter is gaat ie er uit.
     
  18. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.251
    5.204
    113
    Wat vervelend! Denk je net dat het over is en dan begint het weer.

    Bij mij nog steeds heel licht, dus wel te doen. Wel heb ik ook nog steeds regelmatig wat krampen, maar goed, hij zit er bij mij ook niet zo lang in nog, dus ik geef het zeker nog wat tijd.
     
  19. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Oh wat vervelend. Vloei je erg veel? Ik heb ook nog bloedverlies maar niet heel veel gelukkig. Net te veel voor inlegkruisje dus wel steeds tampons nodig helaas.
     
  20. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik moet inderdaad echt wel tampons gebruiken, maar niet meer de superplus variant maar gewoon normaal.
     

Deel Deze Pagina