Mirena spiraal - is dit normaal!?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door BabygirlM, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Ik heb even een vraagje;

Vorige maand heb ik een mirena spiraal laten plaatsen, en ik heb er daarna vrijwel geen last van gehad; geen pijn of gevoeligheid ofzo, alleen nog steeds last van bloedingen. *dat was wel normaal volgens de ha*
    Vandaag ben ik weer teruggekomen voor controle, de ha ging kijken of de draadjes nog goed zaten, en dat zaten ze.

Eenmaal thuis voelde ik tijdens het lopen opeens wat prikken/branden rond/in m'n vagina *zo'n gevoel alsof er een scheut jodium op een open wond wordt gegooid*. Dus ging ik even kijken en voelen, voelde ik opeens die draadjes!!??? Ik kon ze nauwelijks zien, maar ik kon ze heel goed voelen, en daarvoor hoefde ik niet in de vagina. Ik voelde ze 'per ongeluk' omdat ik m'n schaamlippen opzij wou doen zodat ik misschien wat kon zien *ik dacht in eerste instantie dat het misschien een wondje was van de eendenbek ofzo*.

Is het normaal dat ik die draadjes kan voelen en zien?? Ik had dit voorheen namelijk helemaal niet, vandaar dat ik er best van schrok. Het doet ook een klein beetje pijn *dat prikkende/brandende gevoel*

Sorry voor de details, maar ik wou het zo duidelijk mogelijk uitleggen:)

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Lijkt me niet dat je ze hoort te zien!
    Even contact opnemen met je ha...

3. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Bedankt voor je reactie, Uk2011!
    Vandaag is het er niet meer van gekomen, dus morgen toch maar even de ha bellen, want dit lijkt mij ook niet goed. Heb vandaag nog eens gekeken, en nu kon ik de draadjes duidelijk zien!!

4. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Ik weet nog wel dat ik ze kon voelen maar niet zien!

Heb je al gebeld???

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    zien is niet goed hoor denk ik. Denk dat ie niet meer goed zit.

6. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Nou dat is dus het vreemde; vanmorgen op de fiets en tijdens het lopen had ik er nog last van. Vanmorgen kon ik de draadjes weer goed voelen.
    Maar nu heb ik er totaal geen last meer van, en kan ik de draadjes niet meer zien of voelen. Erg vreemd, ik begrijp er helemaal niks van. Ik bel nu toch nog even voor de zekerheid en ik zal het aan de assistente voorleggen, eens zien wat zij mij erover kan vertellen.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    is ie er dan niet helemaal uitgevallen. Zo maar terug schieten doet zo'n ding denk niet.

Zo iig maar even extraq anticonceptie gebruiken

8. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    @chrystel, dat dacht in in eerste instantie ook, dus ging ik even verder voelen, en toen voelde ik de draadjes wel bij m'n baarmoedermond. Dus dan zit die er denk ik nog wel in, ik vraag me alleen af of die nog wel goed zit!
    Ik had het de assistent voorgelegd, en ze zou overleggen met de arts en me dan terugbellen. Ik ben dus nog aan het afwachten...

Ik heb nu geen (seksuele)relatie, dus extra anticonceptie is niet nodig, anders had ik dat zeker wel gedaan!
    5 januari heb ik sowieso een echo om te kijken of die helemaal goed zit. Ik hoop alleen dat die nu niet helemaal 'raar' is gaan zitten, waardoor die 'vast' kan groeien oid!!

9. micha39

micha39 Lid

25 mrt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    Barneveld
    Heb het zelfde gehad als jij zegt, alleen had ik het na het plaatsen van de mirena.
    Het kan zijn dat de draadjes te lang zijn, dan gaan ze prikken zeg maar en dat kan irriteren.
    Als ze iets korter worden geknipt heb je er geen last meer van.

groetjes micha

10. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Bedankt voor je reactie, Micha.
    Dat had de ha mij idd ook gezegd, maar ik vond het zo vreemd dat ik dat pas NA de controle had!

Maar de ha had vanmiddag teruggebeld, en volgens hem kon het geen kwaad. Hij wou eerst de echo even afwachten, 5 januari is die. Dus dan zullen we zien of die nog goed zit, hopelijk wel:)
    Ik heb er nu overigens ook geen last meer van, gelukkig!

Vreemd geval!:p Nouja, ik heb er iig geen last meer van:)

11. micha39

micha39 Lid

25 mrt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    Barneveld
    hey babygirl,

Ben je al terug geweest voor de controle van de mirena???
    Zat die nog goed op zijn plek???

groetjes micha.

12. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Hej Micha!

Wat lief van je dat je eraan denkt:) Ik had gisteren een echo, en de spiraal zat gelukkig goed!!
    Had het ook nog even bij de gyn gemeld, dat ik last had van de draadjes, maar daar is ze verder niet op in gegaan omdat er op de echo niks afwijkends te zien was.
    Hoef ik me daar ook niet meer druk over te maken gelukkig!

Deel Deze Pagina