Vollere borsten door veranderen van pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Fee89, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Dag meiden

Ik ben rond januari 2013 veranderd van pil. Voordien nam ik een 5-tal jaar Claudia35 (goedkopere variant van Diane). Nu neem ik dus een klein jaar yasmin, waar ik wel tevreden over ben maar ik tel toch af tot ik kan stoppen met al die hormoontroep! :) Helaas stop ik omwille van acne pas na mijn trouw met de pil.

Het begon iets voor de zomer. Toen voelde ik opeens dat mijn borsten voller werden in het midden van mijn pilcyclus tot 1 à 2 dagen voor mijn onttrekkingsbloeding. Dan gingen ze weer naar oorspronkelijk formaat tot midden in de pilcyclus. Was nieuw voor mij, maar zal wel zijn doordat het een nieuwe pil is denk ik. Wel raar dat het pas na een halfjaar begon en niet meteen.

Nu heb ik sinds een maand of 2-3 gemerkt dat mijn borsten gewoon elke dag voller zijn. Ze worden niet terug kleiner.

Nog iemand die dit had? Niet dat ik het erg vind, maar vind het wat raar :) Ben misschien max 1 à 2 kilo zwaarder geworden het laatste jaar, dus kan niet daardoor zijn denk ik. Dat gewicht gaat altijd rechtstreeks naar mijn billen helaas!

(P.S. Het is niet dat het zoveel scheelt (geen cupmaat bvb), maar ik merk het wel. Als ik mijn handen over mijn borsten leg, had ik vroeger een 'klein handjevol' maar nu heb ik net een klein beetje moeite om er rond te raken en zal ik het een 'gevuld handjevol' noemen. Daardoor merk ik het verschil LOL). Ook ben ik extreem moe, maar heb het dan ook heel druk thuis en op het werk. Wat verlang ik om met die verdomde pil te stoppen! Nog eventjes afwachten...

Nu maar hopen dat ze niet helemaal leeglopen als de pil de deur uit is ;)

2. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben nu een half jaar van de pil af en juist nu heb ik het.. Idd in de 2e fase van de cyclus.. Hormonen....:p

3. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Idd hormonen!

Maar wat ik niet goed begrijp is dat er toch geen eerste en tweede helft van de cyclus zou mogen zijn als ik aan de pil ben? :) ai ai wat kan je lichaam toch raar doen.

Ik zie dat je in ronde 6 zit ondertussen. Veel succes jullie!! Hopelijk is het snel raak

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Kan wel denk ik, ja, want ik heb sinds het stoppen met de pil juist iets kleinere borsten (grr, tis niet alsof ze echt wat voorstelden voordien, laat staan nu...). Maar ik ben ook wel wat afgevallen (door pilstop? geen idee...) dus kan ook daar aan liggen.

Deel Deze Pagina