Ik ben nu bijna twee pil strippen verder van de microgynon 30 na mijn bevalling. Ik voel me gewoon niet lekker in m'n vel zitten, ben snel op de kast en heel kortaf, ook soms hele sombere gedachten. Eerste maanden waren ook wel heftig, reflux baby en veel buikkrampen. Maar al met al voel ik me gewoon een beetje deprie. Zou het kunnen komen door de pil? En misschien hebben jullie een idee voor een alternatief?
Heel herkenbaar. Heb jaren de microgynon 30 geslikt. Maar na de bevalling leek ik er slechter op te reageren. Bij de huisarts geweest en die vertelde dat je lijf zo veranderd is dat dit inderdaad zo kan zijn. Ik voelde me moe, kortaf ook niet fijn. Uiteindelijk gebruik ik de nuvaring en ik ben ontzettend tevreden!
Ik gebruikte dan wel geen microgynon maar had een Mirena. Beviel voor de zwangerschap echt heel goed. Maar daarna niet. Voelde me zo niet mezelf dat het gewoon eng was. Laten verwijderen en t was al snel over gelukkig. Voor mij geen anticonceptie met hormonen meer.
Ja hier ook. Nooit problemen gehad met de pil tot na mijn eerste zwangerschap. Ik word er nu echt depressief van: somber, huilen, niks willen.. Hier ook geen hormonale anticonceptie meer.
Ik merkte dat meteen toen ik stopte om voor de eerste keer zwanger te worden. Net alsof ik wakker werd! Voor mij nooit meer de pil.
Je duwt de ring samen en brengt 'm dan zo diep mogelijk in. En ik voel het niet zitten ook niet tijdens de seks mijn man voelt het ook niet. Vind de nuvaring echt ideaal helaas wel duur voor drie ringen bijna 45 euro. De pil slikte ik altijd door maar die was een stuk goedkoper. Omdat de nuvaring zo duur is las ik de stopweken wel in. Ik vind het echt een machtig fijne uitvinding! Geen gepier met pillen en de daarbij komende klachten. Nuvaring kan trouwens 3 uur achter elkaar uitgehaald worden en je bent dan nog steeds beschermd.
Gebeld met huisarts en recept voor nuvaring wordt gemaakt, nu vandaag ineens slecht in het nieuws gebracht. Begin nu wel een beetje te twijfelen wel of niet ophalen morgen. Aan de ene kant, het wordt toch niet voor niks voorgeschreven en aan de andere kant er is toch ook niet voor niks zon ophef over.
Nee klopt, de ophef is zeker niet voor niets. De risico's van de Nuvaring blijken even groot als de omstreden Diane35-pil: http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/480994-nuvaring-gevaarlijk.html
Je kunt vragen naar een bloedonderzoek voor een stollingsonderzoek. Zit er nu zelf ook aan te denken om dat te gaan doen.
ah herkenbaar. Ik had dit ook na mijn eerste bevalling met microgynon 30. ben toen overgestapt op de yasmin en toen voelde ik me weer normaal