Wanneer eisprong gehad adhv dit kaartje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maantje555, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Hallo,

Sinds een tijdje ben ik aan het temperaturen om wat meer inzicht te krijgen in m'n cyclus. Alleen had ik deze maand beetje rare curves.

Wie kan hieruit opmaken wanneer m'n eisprong is geweest? Zelf denk ik na de 2e dip...

Ik hoor graag wat jullie denken!!

2. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

het zou kunnen bij de eerste dip ( kan niet goed zien welke dag dat was ) bij de 2de dip eventueel innestelingsdip..
    hou er wel rekening mee dat temperaturen niet voor 100% betrouwbaar is.
    elke dag op hetzelfde tijdstip meten. in bed voordat je eruit bent geweest en inspanning hebt geleverd.
    als je bijvoorbeeld een koude nacht hebt gehad kan het je temp al beinvloeden.
    je gebruikt neem ik aan nog geen hormomen? ( anders heeft tempen geen zin;) hormonen beinvloeden namelijk ook de temperattur )

ik zelf deed tempen altijd zo:
    6:30 de wekker gelijk tempen . dan opschrijven en verder slapen.
    en dan elke ochtend hetzelfde . in de menstruatieweek tempde ik wel door zodat ik mijn begin temp niet zou missen..

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    over temperaturen en clomid zijn de meningen (ook van artsen) verdeeld..
    hier wel een duidelijke temp-cyclus met clomid, terwijl ik zonder clomid echt absoluut geen lijn in mijn temperatuur heb zitten.

maar lastig te zeggen wanneer je eisprong was.. heb je ook andere methode gebruikt? zoals slijm, baarmoedermondstand en ovulatietesten?
    Want temperatuur kan inderdaad al afwijken na weinig slaap, koude temperatuur op de kamer etc

4. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

maar als de clomid niet aanslaat kan het dus wel vetekend beeld geven in de tempcurve dacht ik. dat was bij mij wel.
    maar het zal denk ik ook wel verschillen per lichaam:)

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja klopt. Vorige ronde sloeg clomid niet aan, toen was mijn tempkaartje chaos.

6. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Ik gebruik inderdaad geen hormonen en deze metingen zijn altijd rond dezelfde tijd gedaan zonder afwijkingen in slaappatroon oid. Ik heb tot tot maandag 16-12 ovulatietesten gebruikt, geen positieve test.. Toen waren ze op. Dus ik denk niet dat m'n eerste dip (17/12) m'n eisprong is geweest. Anders had ik maandag wel positief getest toch? 2e dip was 3 dagen later.. Zou wel een hele snelle innesteling zijn geweest.. Zelf denk ik dat m'n 2e dip m'n eisprong is geweest omdat ik rond die tijd ook last had van m'n buik etc. Vroeg me alleen af wat zo'n eerste dip kan betekenen of dat de ovulatietest misschien niet betrouwbaar is geweest? Maandag ochtend getest. Wellicht een hele snelle lh piek gehad en ovulatie? Cd 17 is ook best laat voor mij om een eisprong te krijgen. Normaal zit ik rond 14/15/16. Dip 1 was cd 14... Verwarrend !!

Deel Deze Pagina