ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie voor anticonceptie weer nemen na de zwangerschap. Of wat je nu hebt...en WAAROM die. ik heb de prikpil gehad, wel handig geen menstruatie wel bredere heupen gekregen daardoor maar wel om de 3 maand een prik in de bil bij de HA. Na 2e zwangerschap de koper spiraal want noway dat ik hormonen wou.. Beviel opzich goed, behalve de menstruatie en tijdens het vrijen voelde mijn vriend en ik hem zitten.. (Zat gewoon goed) .. Moeilijke keus straks... Inmiddels zwanger 3e kindje, maar nu al denkend over de anticonceptie en wat het beste bij mij zou zijn. (Gewone pilvariant vergeet ik, te drukke persoonlijkheid, vergeet ik gewoon.)
Ik ben buiten mijn zwangerschappen altijd aan de pil geweest (mycrogynon30). Ik heb er nooit last van gehad en werkte altijd zoals het moet, dus na afgelopen zwangerschap er weer mee verder gegaan Ik snap dat de pil niet handig is, als je hem vergeet
Wij hebben straks ons gezin compleet en daarom zijn wij van plan om een sterilisatie voor mijn partner te doen. Maar tot die tijd (willen een jaar wachten na de bevalling) zullen wij condooms gebruiken op de vruchtbare dagen, die ik gelukkig heel duidelijk zie en voel aankomen. Pil is voor ons geen optie meer omdat mijn libido tot 0 gaat.. daarmee zijn andere hormoon opties ook direct uit het raam. Koperspiraal vind ik geen optie omdat ik geen gerommel in mijn lijf wil. Heb dan al genoeg moeten doen met de zwangerschappen en bevallingen
Had eerst de pil, na eerste bevalling weer mee gestart, maar zeer heftige bijwerking gekregen waardoor ik nooit meer een combinatiepil mag (en durf ...) te gebruiken. Daarom minipil geprobeerd, beviel voor geen meter (constant bloedverlies), na een paar maanden overgestapt op condooms (want kinderwens op korte termijn). Na 2e bevalling koperspiraal gehad, erg tevreden, maar na 2,5 jaar bleek hij verzakt te zijn en ongepland zwanger (en mk daarna). Toen weer condooms (want kinderwens op korte termijn). Na 3e bevalling mirena gehad, beviel matig (veel bijwerkingen) en na 2 jaar was ik het zat. Gesproken met gyneacoloog over sterilisatie, maar dat vond ik toch allemaal te 'heftig'. Daarom, bij gebrek aan andere opties, een 2e koperspiraal genomen (ander merk met betere betrouwbaarheid). Bloedverlies tijdens menstruatie zou wat minder mogen , maar het bevalt duidelijk beter dan de mirena. Dus tja... daar doen we het maar mee ...
Mijn manaat zich steriliseren. Tot die tijd gebruiken we een condoom (hoewel bij ons de kans eigenlijk nihil is om gewoon zwamger te worden).
Ik heb me laten steriliseren. Dat wilde ik na de eerste al, maar bleek zwanger van de tweede ondanks anticonceptie. Dus een paar maanden na de geboorte van nummer twee alsnog laten doen. Heel blij mee. Geen gehannes met condooms, de pil gebruik ik niet vanwege medicatie die de werking van de pil vermindert, spiraaltjes waren voorheen een uitkomst maar na de bevallingen bleven ze niet meer op hun plek zitten. Man wilde zich met liefde laten steriliseren, maar ik heb het laten doen. Ik ben niet gezond, meer kinderen krijgen wil ik niet en is ook niet verstandig met mijn gezondheid. Man is jonger, mocht ik morgen doodgaan en hij komt een andere vrouw tegen dan kan hij eventueel nog kinderen krijgen.
Ik ben na de eerste zwangerschap op natuurlijke planning verder gegaan tot de tweede. Daarna idem alleen heb ik gedurende 1,5 jaar de pil geslikt toen man zonder werk was komen te zitten. Eenmaal weer vastigheid weer op natuurlijke cyclus verder. Voor ons trouwen heb ik mirena, implanon en de ring geprobeerd maar alle 3 bevielen me niet. Na deze zwangerschap zal ik gesteriliseerd worden.
Na de eerste hebben we condooms gebruikt met als resultaat 2 en 3. Nu gaan we beide voor sterilisatie. Mijn vriend gaat in december en ik ga in maart of april. Voor de zekerheid gaan we nu maar allebei want je zal net zien dat we weer bij de lucky few horen die na sterilisatie toch nog zwanger wordt.
Na de eerste hebben we condooms gebruikt. Maar dat beviel slecht, want in no time was ik zwanger van nummer twee. Toen aan de pil gegaan (net als voor m'n zwangerschappen) na de derde aan de minipil gezeten ivm borstvoeding.
Mijn man heeft dusdanig slecht zaad dat we ICSI nodig hadden om zwanger te worden, dus anticonceptie is niet nodig.
En wij zijn binnen 4 maanden spontaan zwanger geworden van onze 2e spruit, terwijl onze oudste na 3 jaar en icsi pas kwam We hebben het er wel over gehad, maar ik twijfel. Ik heb liefde in mijn hart voor een elftal, maar een derde is niet haalbaar. Oudste heeft teveel zorg nodig en wie weet wat de tweede brengt. Een sterilisatie is de beste optie, maar zo definitief. Ik ben pas 28. Het idee dat dit de laatste zwangerschap is maakt me toch een beetje rouwig. Ik denk dat ik eerst voor de prikpil ga of de gewone pil. Dan kan ik rustig afscheid nemen van de babytijd en me voorbereiden op een nieuwe fase in ons leven. Mijn man is het wel eens met sterilisatie, maar wil het bij zichzelf absoluut niet. Die trekt al wit weg als ik er over begin.
nooit zeggen dat je niet meer spontaan zwanger kan worden! dat is erg naief als je geen kindje meteen weer wilt... hier de minipil, vanwege de hormonen, toen implanon... dat werkte niet. tijdelijk de nuvaring om de beslissing spiraal/sterilisatie te nemen en is de spiraal geworden
Ik heb geen eileiders meer na 2 maal een bbz dus ja... Alleen zal ik wel kijken maar iets passends, niet omdat de kans er is op een zwangerschap maar vanwege de helse pijnen die ik iedere maand had rondom eisprong.
Da's een mooi verhaal zeg, ik denk niet dat het voor ons weggelegd zou zijn maar als wel dan is een tweede uiteindelijk van harte welkom! Maar eerst deze even uitbroeden
Absoluut een mooi verhaal. En bijzonder dat het jou/jullie is gelukt, echt een wondertje. Altijd fijn zulke mooie succesverhalen! Mocht je over een poos nog een wens hebben voor een tweede, hoop ik dat het je ook gegund is zoals bij ons.
Na de eerste ben ik aan de pil gegaan en dat was geen succes.. En nu doen we het al ruim 2,5 jaar met condooms. Dat is voor nu nog de beste optie. Ik wil geen spiraaltje en niks met hormonen dus dat word nog ff uitvogelen
Hier een beetje hetzelfde dilemma. Ik kan slecht tegen hormonale anticonceptie. We willen hierna geen kindjes meer, dus het logische zou zijn als een van ons zich laat steriliseren. Mijn man heeft al aangegeven dat te willen doen. Ik vind het alleen zo definitief haha, dus misschien eerst even een jaartje gewone AC, wellicht een koper spiraal. We hebben het tussen de zwangerschappen door eigenlijk altijd voor het zingen de kerk uit gedaan en in de echt vruchtbare fase met condoom. Ging altijd goed, maar ik vind het te riskant omdat hierna door te zetten. Ik wil echt geen 4e kindje meer
zingen voor de kerk heeft helaas vrijwel geen nut... voorvocht heeft ook cellen... zou ik idd niet meer doen nee als je geen kind meer wilt. spiraal is als je al kinderen gehad hebt meestal niet/nauwelijks pijnlijk. dat scheelt ook enorm. heb nu sinds kort de mirena, bevalt erg goed, terwijl ik niet zo goed op hormonen reageer. eventjes heel erg onaangenaam gevoel en je bent klaar voor de komende 5/10 jaar. ideaal. condooms kan ook, maarja dat is ook niet altijd waterdicht als ik zo hier op het forum/mijn omgeving kijk
Mocht beeb met een keizersnee moeten worden gehaald, dan laat ik me steriliseren, anders is mijn man de sjaak
Ik vind het lastig. Ik kan zo slecht tegen de hormonen in anticonceptie, maar ik wil ook liever niet binnen een paar maanden zwanger zijn. Ik ben van dit kindje met een beetje hulp zwanger geworden, maar ik kan het er ook niet op gokken dat het daarom niet lukt zonder hulp. Het is iets waar ik nog goed over moet lezen.