menstruatie zet niet door

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ikzelf, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Even een vraagje..kan ik zwanger zijn? Ik zal het even kort uitleggen.
    Mijn man en ik hebben sex gehad maar voor het zingen de kerk uit, condoom om en weer verder. Nu heb ik na mijn bevalling (4 maanden geleden) nog geen menstruatie gehad. Ik ben nu ongeveer 4 weken geleden gestopt met de borstvoeding en bij mij eerste kindje werd ik na het stoppen van de borstvoeding precies 4 weken later ongesteld.
    Feiten nu: 4 weken na stoppen borstvoeding
    2 weken na stoppen borstvoeding 1 keer een heel klein beetje bloed op het wc papiertje
    4 weken ( nu dus ) na het stoppen van de borstvoeding gister een beetje bloed bij het afvegen en last van menstruatiekrampen maar nog geen menstruatie.
    Kan ik zwanger zijn? Kans is natuurlijk klein..maar zou het kunnen?Ik zou niet eerder kunnen testen dan woensdag dus vandaar mijn vraag hier..wat denken jullie?

2. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hoi ikzelf, ik heb min of meer dezelfde situatie nu..
    Ik zit ook met de vraag of ik zwanger kan zijn..
    Ik ben 12 september bevallen, na 5,5 week mijn eerste menstruatie gehad.. Maar nu blijft mijn tweede menstruatie uit.
    Ik had voor de zwangerschap een cyclus van 25 dagen.. Nu (tis na twaalven) zit ik al op 48!
    En ik heb ook sex gehad (voor het zingen de kerk uit, of met condoom) dus er is een kans aanwezig natuurlijk....
    Ik heb vorige week zaterdag getest, die was negatief.. Maar ik ben even het spoor bijster. Heb ook geen idee of ik weer eens zou moeten testen of dat ik gewoon moet afwachten..
    Ik gaf/geef trouwens geen borstvoeding, dus dat is dan nog wel een verschil..

Dus eigenlijk, nee ik kan je niet helpen of adviseren.. Zit eigenlijk in hetzelfde schuitje
    Ik ben wel benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen.. Misschien dat ik herkenning vind.

3. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Patricia,

Wat vervelend dat je in een soortgelijke situatie zit.
    Ik heb ergens gelezen dat het vaker voorkomt dat een tweede menstruatie vaker op zich laat wachten na een bevalling.
    Maar als ik jou was zou io gewoon weer een testje doen...

Deel Deze Pagina