hallo, nu 2 maanden terug bevallen van mijn zoon. gebruikte voor mijn zwangerschap de pil, microginon 30. maar ivm spastische darm en chronische diarree vond ik dat niet veilig. ook had ik met de pil weinig zin in seks. alleen als ik de stopweek had kreeg ik zin. daarom na de zwangerschap op zoek gegaan na een ander anticonceptie en bij de nuvaring uitgekomen. ik was voorheen altijd 7 dagen ongesteld. nou afgelopen woensdag begonnen met vloeien (daarvoor 1,5 week al aan het rommelen) sinds de bevalling. en donderdag goed doorgezet, heb toen 's avonds voor het eerst de ring ingebracht. nou ben ik alleen sinds vandaag al helemaal van de menstruatie af:S maar 2 dagen. is dit normaal met de ring, of kan het zijn dat mijn menstruatie wat veranderd is?? weet iemand van jullie het??
tja, ik heb deze week voor het eerst de nuvaring ingebracht - en m'n menstruatie was gelijk een stuk minder heftig dan m'n 1e menstruatie (dit is de 2e na de bevalling) . Ik moet wel zeggen: Na de bevalling heeft het nog lang gerommeld sowieso. Dat ik dacht van: he het is over..het vloeien en dan ineens kwam er weer wat... Ik denk dat het dus even afwachten is, wat er volgende keer gebeurd.. Bevalt het verder wel bij jou? Ik heb hem dinsdag geloof ik voor het eerst ingebracht. Hier zakt hij ontzettend uit dus ik ben nog wat zoekende hoe hem het beste in te brengen zeg maar. Ben hem nu meermalen per dag aan het terugduwen..
hier blijft die wel redelijk zitten, maar af en toe voel ik hem ook wat zakken. ik probeer hem dan met 2 vingers terug te duwen want dan kan je hem wat beter vastpakken. van de week met de seks was het wel heel vervelend, ik merkte dat hij het vocht heel erg tegen hield. dat deed behoorlijk zeer. heb hem er uiteindelijk even uitgehaald (dat mag voor max. 3 uur) en merkte gelijk verschil. toen was het veel prettiger.
ik ben niet echt een goed voorbeeld, ik werd met de pil namelijk gemiddeld 3x per maand ongesteld... en met de nuvaring was dit weg en werd ik alleen nog in mijn stopweek ongesteld en dit altijd maar 3 dagen... maar ik weet wel dat als de ring er steeds uitzakt dat hij niet goed zit... normaal gesproken kan het geen vocht oid tegenhouden... als je hem vergenoeg induwd, dan... mmm hoe kan ik dit het beste uitleggen... als je met je vinger in je vagina gaat houd de "tunnel" ergens op als de ring goed zit komt de ring zeg maar op de rand van de tunnel te liggen (als je nog volgt wat ik bedoel) zo kan de penis er tijdens de sex door heen (en voelt er als het goed is niets of zeer weinig van) en kan het ook de vocht niet tegen houden... sorry weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen
He, Ik heb ook de nuvaring, maar deze blijft echt goed op zijn plek zitten. Je zal hem er echt iets verder in moeten brengen denk ik. Tijdens sex heb ik nergens last van. Wat de menstruatie betreft, daar kan ik niet zoveel over zeggen, dat wisselt nog wel een beetje en ik heb het idee dat ik de eerste dag veel meer last heb van rugpijn e.d. Duurt bij mij meestal zo'n vijf dagen, maar ok een keer korter dan dat...
Hier nog een nuvaring gebruiker! Mijn menstruatie is ook een stuk minder, ben het nu meestal een dag of 2/ 3. Voorheen met de pil was het altijd 5 dagen. De 1e maand zakte de ring continue en ik had er al spijt van dat ik hem voor 3 maanden in huis had. Las toen ook ergens dat je hem hoger moet inbrengen en sindsdien heb ik nergens geen last meer van. Ook tijdens de sex hebben we er beide geen last van. Wat ik verder een groot voordeel vindt, is dat je maar 2 x per maand eraan hoeft te denken.
ik heb hem tussen de 2 zwangerschappen gebruikt, vond mijn libido wel iets lager en was wat droger, verder heerlijk ding. Niet iedere dag meer aan een pil denken. Verder nooit last gehad met zakken ofzo...
Ik heb hem voorgeschreven gekregen door mijn gyn. Ben voor de tweede keer ongesteld geweest na m'n bevalling, mooie cyclus van 32 dagen. Maar heel felle menstruatie en nu veel last van hoofdpijn. Dus denk dat ik hem ook maar in huis ga halen. Maar kan er dan toch waarschijnlijk pas mee beginnen als ik de volgende keer ongesteld ben, niet?
ja klopt. en als je hem op de eerste dag inbrengt van de menstruatie is die direct betrouwbaar en als je hem de 2e of de 5e dag inbrengt dan moet je er rekening mee houden dat het zo'n 7 dagen duurt voordat die betrouwbaar is.
heb de nuvaring 3 jaar gebruikt en altijd erg tevreden geweest. als je m ver genoeg inbrengt, heb je zeer weinig kans op zakken. ook tijdens de seks dan geen last. mijn menstruatie was ook meestal maar 1 dag echt rood en dan nog 2 dagen bruin. vond het niet zo erg na mijn bevalling zou ik wel weer de nuvaring willen
nou ik weet niet hoe ik hem verder in moet brengen . Menstruatie duurt inmiddels nu 7 dagen. Vind het nog niet heel vervelend ofzo verder. Verder tijdens sex voelde m'n man hem niet (ik had hem even te voren weer op z'n plek geduwd ) . Ik voel ook pas dat hij uitgezakt is, als hij er echt bijna uitvalt zeg maar -dus last heb ik er niet van. Maar oke. We kijken het nog even aan... Het is op zich wel een prettig idee, dat hoewel hij zakt- je verder niet zwanger kan raken. Dus ik denk dat ik het daarom nog niet zo heel vervelend vind.
Ik zie dat je onlangs bevallen bent, misschien dat daarom je menstruatie zolang duurt.... (nog gefeliciteerd trouwens )
thx - ja dat kan ook hoor.. het is ook niet heel heftig ofzo... dit is nu m'n 2e menstruatie overigens. Maar het is wel zo dat je nu gewoon niet weet waar het aan ligt..
de nuvaring afgelopen week verwijderd. had irritaties van het steeds uitzakken. echt verschrikkelijk. kon hem echt niet verder duwen en toch zakte die steeds weer uit. liep de hele dag te duwen. maar daarbij is een bijwerking stoornis bij het zien. en ik had hem bijna 3 weken terug op een donderdag ingebracht en op de vrijdag daarna heb ik een vlek voor mijn rechteroog gekregen. mijn zicht was echt minder. ben er paar dagen later mee naar de huisarts geweest en uiteindelijk met spoed doorgestuurd naar het ziekenhuis., ze wisten er daar niet goed raad mee en hebben allerlei onderzoeken gedaan. uiteindelijk werd gezegd dat ik een ontsteking van het pigment onder mijn netvlies had. ik moet dinsdag weer op controle maar neem het boekje van de ring wel mee. ook i.o.m. de huisarts direct ermee gestopt en die gaat nu zoeken voor mij voor een andere anticonceptie waar ik baad bij heb.
Ik heb 4 jaar de nuvaring gebruikt voor dat ik zwanger werd. Ik kon geen andere pil krijgen omdat ik 1 op de zoveel ben die niet tegen de hormoon kan die erin zit. Ik heb in het begin beetje gedonder gehad m.b.t menstruatie. mijn HA zei dat het kwam omdat ik al meerdere pillen had gebruikt ervoor en dat het lichaam zich moest "zettelen" omdat dit een andere soort pil was. Ik heb altijd veel plezier gehad.. en nooit geen problemen, ook mijn man niet. ( ik weet niet hoe de dames ze in brengen, maar je moet die ring eerst even warm wrijven, wordt ie wat flexibeler van, en dan als je beetje nagels hebt, met 2 vingers, de ring erin plaatsen en dan achter je nagels haken en verder inbrengen. je voelt dan dat je hem dan niet meer voelt. het zakken, kan komen door veelvuldig gebruik van de bekken spieren) Mijn probleem met deze ring was, dat ik een cyste kreeg.. daardoor moest ik stoppen.. en 10 maanden later was mijn dochter er.