Mirena Spiraal(vraagjes)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door carretje25, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hoi...

Ik heb een aantal vraagjes ovr de mirena spiraal en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Ik heb maandag de mirena spiraal laten plaatsen(6 weken na mn bevalling) Had er geen pijn aan en tot nu toe ook geen buikpijn ervan gelukkig. Ik heb wel wat last van bloedverlies sinds de plaatsing en vroeg me af hoelang dit ongeveer kan duren, de plaatsing was niet tijdens mn menstruatie wat ze dus wel doen bij vrouwen die niet bevallen zijn.
    Ook heb ik het gevoel dat ik de touwtjes voel zitten, de arts had ze wel wat langer gehouden zei hij om ze bij een volgend onderzoek(over 1 maand)goed te kunnen zien want dan kan het wat meer naar boven zijn gegaan ofzo? Ik voel het als ik buk en soms als ik loop, zijn er meiden die dit ook hadden, gaat dit over? En ik vroeg me af of een man daar iets van voelt? Volgens de arts zou het spiraaltje goed zitten.

Ik hoop dat jullie me wat kunnen vertellen over jullie ervaringen met mirena. Alvast bedankt!
    Groetjes Car

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb mijn spiraaltje op 9 feb laten plaatsen en ik vloei nog steeds :( soms bijna niks en soms opeens weer veel.

De draadjes hoor je niet te voelen ik voel ze dan ook niet,ik denk dat ze bij jou die draadjes dan toch te lang hebben gelaten en dat ze er een stukje vanaf moeten knippen.
    Johan voelt ook niks van die draadjes.

Ik moet 23 maart weer op controle komen en hopelijk zit hij nog goed.

3. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    dat is dan wel lang zeg dat je nu nog vloeit en wat zegt ju ha daarvan dan is dat normaal? heb je hem tijdens je menstruatie laten plaatsen of dat niet? ja dat van die touwtjes vind ik ook vreemd daarom dit topc, maar moet ook nog terug voor na controle maar dat is pas over een maand.

groetjes car

4. keizerin

Dat vloeien is normaal dat kan 4 maanden duren.
    Ik was nog niet ongesteld geweest dus hij is geplaatst toen ik het niet was.
    Ik denk dat ik nu pas 1 keer een menstruatie heb gehad want de laatste dagen was het best wel erg het vloeien.
    Ik heb hem trouwens bij een gyn laten plaatsen.

5. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Waar ligt dat dan aan dat je zo lang vloeit of weet je dat ook niet? Sommige hebben daar helemaal geen last van!

6. keizerin

Nee sommige niet nee maar ik heb de pech van wel dus.
    Volgens mij komt het omdat je lichaam er aan moet wennen,ik zal het nog wel even vragen als ik op controle moet.
    Het staat ook in de bijsluiter dat het 3/4 maanden kan duren.

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dat vloeien komt door het hormoon wat aan je baarmoederslijmvlies wordt afgegeven. De een is hier gevoeliger voor dan de ander; daarom reageert het ene lichaam door het slijmvlies langzaam af te stoten (te merken aan lichte bloeding/roze slijm) bij een ander komt het ineens los en dan heb je een "menstruatie".

Sommige vrouwen hebben na het plaatsen een lichte bloeding en dan soms zelfs 3 jaar niet weer, anderen hebben wel een soort regelmatige menstruatie, tot zelfs wekelijkse "spotting".

Als je ca 8-12 weken na plaatsing nog bloeding/spotting hebt, misschien moet je dan overwegen om een ander voorbehoedsmiddel te kiezen?

Groet van Kiki

PS Kijk ook eens op www.mirena.nl

8. keizerin

Kijk aan die info heb ik wat Kiki dank je wel :D

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb de Mirena nu een maand. Ik heb af en toe wat afscheiding en ben nu volgens mij ongesteld.

Verder voel ik 'm niet en heb ik ook geen last van de draadjes.

10. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Aanvulling: mijn man voelde de draadjes wel. Ik voelde ze alleen als ik ging controleren of ze d'r nog waren.
    Verder heb ik na plaatsing ca 8 weken gevloeid, toen een hele tijd niet meer (ca 3/4 jaar) en toen om de 6-7 weken een paar dagen.

11. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Dank je wel voor jullie reacties! jeetje dat het vloeien nog zo lang kan duren zeg!
    Kiki bedankt voor de info en de link! Je man voelde de draadjes wel zei je, was dat dan niet vervelend voor hem? Ik zie dat over het algemeen het vloeien wel lang duurt dus en dat komt dus door dat hormoon, intressant om te weten. Is het trouwens ook zo dat je gelijk weer zwanger kan worden na het verwijderen van de spiraal?

Zijn er nog meer die hun ervaring met me willen delen?
    Groetjes Caro

12. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    In wezen kun je direct na het verwijderen weer zwanger worden. Zodra de mirena eruit is, zal je cyclus weer op gang komen door eerst een ontrekkingsbloeding en dan een eisprong.
    Het kan soms wel even duren voordat de cyclus weer echt op orde is, te vergelijken met "ontpillen". Door de minimale hormoonafgifte zal het vaak sneller zijn dan na de pil. Maar ook dit zal per vrouw verschillend zijn.

Groet van kiki

13. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Hallo,

Ik heb zelf ook een mirena spiraal en dit sinds 26 februari 2007. Sinds de plaatsing heb ik ook last van bloedingen en mijn spiraal is wel tijdens de menstruatie geplaatst. Ik dacht dat het lag aan de keizersnede die ik heb moeten ondergaan. Na het lezen van jullie berichten weet ik dus dat het aan het spiraal ligt. Erg bedankt voor de informatie.

14. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Het bloedverlies word gelukkig al minder. Heb je nog steeds bloedverlies nu? Voelde jij wat van het plaatsen? Ik heb gelukkig daar weinig last van gehad alleen dat gevoel van die draadjes is vreemd.ik voel het de ene keer meer als de andere keer maar goed we kijken het nog even aan!
    Groetjs Car

15. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Ja ik heb nog steeds last van bloedingen :cry: Ik hoop wel dat dit ooit minder gaat worden. De touwtjes voel ik gelukkig niet. Zo heb ik met het plaatsen ook bijna niets gevoeld, 3 kleine prikjes dat was alles. Maar nou heb ik ook een knappe gyneacoloog :) dat scheelt misschien. Gebruik jij tampons? Dat durf ik namelijk vanwege de touwtjes niet. Ik wil zo graag weer gaan zwemmen! groetjes Monique

16. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Nou dat gebruik ik dus ook niet en ik vroeg me ook af of dat gewoon kan?Wil ook graag gaan zwemmen. misschien kunnen andere meiden ons hierop antwoord geven?
    En misschien een nog persoonlijkere vraag maar dat blodverlies is nou niet bepaald goed voor je sexleven of hebben jullie je daar niks van aangetrokken aangezien het bij de meeste toch even duurt dat bloedverlies?
    Groetjes Car

17. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Ik ga het gewoon proberen die tampons. Vanavond onder de zonnebank liggen en dan is het wel zo schoon. Over je persoonlijke vraag... dit is ook waar ik een beetje meezit. Eerst 6 weken wachten na de bevalling en dan krijg je dat gezeur met het spiraal. Dit had ik dus niet verwacht, gelukkig heb ik een geduldige man. Maar reken maar dat ik hem bespring zodra alles weer schoon en fris is..... ;)

18. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je kunt gewoon tampons gebruiken hoor.

Pim

19. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hoi Monique

Ja ik vind het zo zielig voor mn man en vraag me ook af of hij de draadjes kan voelen want dan moeten ze zeker korter!
    Ik heb trouwens een tampon geprobeerd en dat gaat goed(tot nu toe) ja anders kan je niet eens zwemmen of wat dan ook! Ik hoop mar dat het bloedverlies snel stopt.
    Zijn er nog andere vrouwen die hier over mee willen praten?Groetjes Car

20. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Ja met de tampon is mij ook gelukt. Heerlijk, ik voel me een stuk schoner!
    Met behulp van Lactacyd was en doekjes voelde ik me gisteren helemaal top en heb een gezellige avond met mijn geduldige man gehad. Hij heeft niets van de touwtjes gevoeld. Wij gebruiken voor de extra veiligheid nog een condoom. Er wordt wel gezegd dat het spiraal meteen veilig is, maar daar vertrouwen we nog niet op. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een 2e baby te krijgen...

Deel Deze Pagina