Mirena Spiraal(vraagjes)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door carretje25, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hmmm nu ik dit zo lees ben ik niet meer zo happig op t plaatsen vd mirena. :(

2. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Het valt mee hoor! Bij de een gaat het goed bij de ander minder. Uiteindelijk kan je wel van de voordelen profiteren. (geen of weinige menstruatie en door hormonen minder last van acne of andere kwaaltjes) Je moet gewoon eerst even door de nadelen heen. Wat moet je anders? Elke dag weer pilgebruik of onromantisch met condoom?

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ppfffff ook ik zat aan het mirena spiraaltje te denken
    maar idd als ik dit zo lees allemaal moet ik me nog even bedenken

ik heb namelijk een erge gevoelige baarmoeder en zit er nu niet op te wachten maanden ongi te zijn

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Deb ik ben er dus ook achter dat ik een gevoelige baarmoeder heb.
    Dat had ik al door in de zwangerschap en nu met het spiraaltje dus ook.
    Ik kreeg er echt alleen maar buikpijn van en voelde hem zitten.

5. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Net als wat monique zei, het geeft uiteindelijk wel zn voordelen zoals weinig tot niet ongesteld heerlijk toch?
    Moet zeggen dat het bij mij nu wel mee valt heb hem nu een maand en heb nu alleen nog wat bruine afscheiding zo nu en dan en in het begin dacht ik echt van dit komt niet goed met al dat bloedverlies maar nu gaat het de goed kant op. Morgen voor nacontrole, hoop dat alles goed is!
    Groetjes Car

6. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Ik vloei niet meer! :) Vandaag op controle geweest. Mijn gyneacoloog was verbaasd dat ik zo snel geen bloedverlies of spotting meer heb. Nou en dat na 6 weken. Ik ben er tot nog toe best blij mee. Gelukkig ook geen pms meer :)

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik heb de mirena nu 5 weken..
    en ik vloei nog steeds, wel bruinig, maar ik vloei nog steeds..
    ook nog geen onderonsjes gehad, ik wil liever dat het vloeien weg is..
    vrijdag moet ik een echo, ben benieuwd ik heb af en toe steekjes namelijk..

8. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Die steekjes heb ik ook nog, maar is op zich niet vervelend. Het lijkt er gewoon bij te horen. Mijn spotting bleef zomaar op een dag weg. En komt ook hopelijk niet meer terug. Ik hoop voor jou en je man (vriend) dat jullie snel weer van elkaar kunnen genieten. Succes met je echo vrijdag. PS jouw kindje en de mijne schelen een dag! Ik heb de spiraal waarschijnlijk iets eerder later plaatsen... groetjes Monique :D

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik had de mirena in september/oktober laten plaatsen en heb het tot 2 weken geleden volgehouden. Ik was het dus meer wel (ongi) dan niet en voornamelijk van die stinkende bruine spotting. Omdat ik gewoon niet tegen die hormonen kan heb ik in overleg met de ha toch besloten om een koperspiraal tenemen. Voelt wel als een verlichting hoor, voel me wat beter in mijn vel en de zin in sex is weer terug, die was echt ver te zoeken en het was ook altijd gevoelig het vrijen, net of ik m voelde zeg maar. Heb er nu geen last van. Maar moet alleen nog ff mijn ongi afwachten, want het schijnt dat die best erg is met veel pijn als je de koperspiraal hebt.

10. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hoi Meiden...

Nou bij mij is het ook al helemaal weg! Ben er helemaal blij mee en hopelijk blijft het zo! Heb eigenlijk maar 2 weken echt bloedverlies gehad en daarna wat bruine afscheiding maar nu sinds 2 weken niks meer! Groetjes Car

11. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Ik wist wel dat het met jou goed zou komen :) Lekker he! Ik heb nog steeds geen bloedingen gehad en voel me ook lekker fris. Wel heb ik wat last van hormonen gehad. Daar ben ik wel gevoelig voor, zoals pukkels en andere lastige kwaaltjes. Maar echt ongesteld ben ik dus niet geworden. :)

12. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    jeetje ik ga nu toch echt wel serieus twijfelen als ik jullie verhalen allemaal zo lees...misschien ga ik toch maar gewoon voor de nuvaring.

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Niet twijfelen, maar gewoon doen missX, want iedereen is anders en ervaart het anders, mischien is het voor jou wel de ideale anticonseptie!

14. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Helemaal mee eens!

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb morgen n afspraak bij de huisarts. Hijzelf kan de mirena niet plaatsen, hiervoor moet ik naar de gynaecoloog toe. Maar wat gaat de huisarts morgen dan doen? Alleen info geven ofzo? Oja ik moet 5 weken wachten voordat ie s geplaatst kan worden.. pff.

16. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Wat dacht je van het halen van je recept? Je kan hiermee de spiraal halen bij de apotheek. Later moet je deze dan meenemen naar je gynaecoloog. Schrik niet van het formaat! :confused: Het lijkt erger dan het is... Succes ;)

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :oops: Owh ja nu je t zegt hihi. Ik zou n verwijsbriefje mee krijgen idd. Dom dom dom.. ach ik kan nu nog de schuld geven aan t 'ontzwangeren' hihi.. die ontzwangerschapsdementie toch.. foei! ;)

18. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Ja die dementie schijnt nogal lang door te werken haha Ik heb er zelf ook soms nog wel eens last van....

19. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nee ik heb toch besloten om voor de nuvaring te gaan...werd ineens ook helemaal onpasselijk toen ik dat ding (de mirena) had opgehaald bij de apotheek van het idee dat er iets in mijn lijf zou worden gestopt en ik het er niet zelf uit kan halen wanneer ik dat wil.brrr kreeg er helemaal rillingen van..en ik heb ook in mijn directe omgeving teveel negatieve verhalen gehoord. Ben benieuwd of de Nuvaring me gaat bevallen.

20. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik vond de Mirena in het begin ook vreemd, maar ben er nu enorm blij mee! Heerlijk om nergens aan te hoeven denken en bijna niet meer ongesteld te zijn.

Deel Deze Pagina