Gestopt met de pil, maar je wilt nog niet zwanger worden!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lidy, 21 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben begin april gestopt met het slikken van de pil, maar wil voorlopig nog even niet zwanger worden. Mijn eerste motivatie was dat ik alle pil rotsooi uit mijn lijf wilde voor dat ik zwanger zou worden en mijn cyclus goed wilde leren kennen, want na 13 jaar pil gebruik weet je eigenlijk niet hoe een vrouwen lichaam echt hoort te reageren. Nu is er een extra motivatie bij gekomen, want ik wil in september eerst nog een marathon gaan lopen (nu ben ik nog in goede conditie, weet niet hoe dat zal zijn na een zwangerschap en tijdens het moederschap).

Misschien erg overdreven, maar ik ben ook begonnen met temperaturen, ook in de eerste plaatst om mijn cyclus te leren kennen, maar in de tweede plaatst om mijn onvruchtbare periodes te bepalen. Op die mannier hoeven we niet altijd een condoom te gebruiken.

Zijn er meer dames die wat verder vooruit denken en met de pil gestopt zijn, maar voorlopig nog niet zwanger willen worden? Ik ben benieuwd wat jullie motivatie is en of je het misschien toch ook wel moeilijk vindt om te wachten.

Groetjes Lidy

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik kan me goed voorstellen dat je eerst alle zooi van de pil uit je lijf wilt hebben (ik ben er overigens gelijk voor gegaan).
    Er zijn tegenwoordig ovulatie-testen die je kunt gebruiken. Maar vergeet niet dat je NIET veilig bent zonder anticonceptie (condoom bv), je weet alleen wanneer je ongeveer je eiersprong hebt.

Succes!

3. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Hé Brussie,
    De eerste 5 cyclus dagen ben je zeker niet vruchtbaar en na je eisprong ook niet, wanneer je dit met een ruime marge neemt moet het goed gaan lijkt mij. Zelf heb ik de vorige maand mijn eisprong erg goed gevoeld en dit kwam overeen met ijn temparatuurkaart, dus een soort dubbele controle. En wanneer het niet goed gaat is dat ook nog niet zo'n ramp, wordt het alleen wat zwaarder om een marathon te lopen (dit heb ik trouwens wel bij een verloskundige na gevraagd. De eerste 2 maanden is dit geen probleem, alleen kan je wel wat kwalen hebben wat het dan een stuk zwaarder maakt).

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Lidy.
    Ik zou je aanraden om de persona te kopen. Tempen is geen betrouwbare anti-conceptie methode. Want je ziet je ei pas als hij al geweest is. En dus niet van te voren.

Enne geen probleem? Stel dat het in een keer raak is ben je 4 maanden zwanger in september. Ik weet niet of je dan een marathon zou willen lopen.

5. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    4 maanden zwanger is geen probleem, dan gaat de marathon gewoon niet door, zo simpel is het. Ben ik in iedergeval in een super goede conditie :D

En ik doe het de eerste 5 dagen van de cyclus zonder verdere voorbehoedsmiddelen dan met voorbehoedsmiddelen tot dat ik mijn eisprong heb gevonden en dan weer zonde. Zoals ik Brussie ook al antwoorde neem ik een hele ruime marge en loop daardoor volgens mij geen enkel risico.

Gr. Lidy

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben ook een tijdje terug met de pil gestopt met het plan december 2007 serieus te gaan klussen.
    Zie mijn banner, het is "misgegaan"
    Wel heel leuk om spontaan zwanger te worden, maar als je echt nog niet wilt moet je wel beter oppassen dan ik!

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mag ik vragen wat jij gedaan had als anti-conceptie?

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    op internet uitgerend wanneer mijn vruchtbare dagen waren en toen niet "geklust". Dat klopte dus niet... Ik had wel een heel regelmatige cyclus, want de eerste maanden gebruikten we condooms. Heb zeker 8 maanden cyclussen van 28 dagen gehad.

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, die klopt niet altijd inderdaad.
    Ik heb een kortere luteale fase, dan waar de calculator rekening meehoudt. Dus wanner het volgens internet weer veilig is, heb ik juist mijn ei.

Ik neem aan dat je er wel blij mee bent, en het is denk ik wel een leuke verrassing. Lekker spontaan.

Gefeliciteerd :D.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    we zijn er hartstikke gelukkig mee, dan maar niet een "perfecte" timing. Het is idd wel leuk, zo spontaan!

11. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Daarom constanteer ik mijn eisprong met temperaturen en ga ik niet zomaar uit van de statistieken. Want dat heb ik hier wel ondekt, geen enkele vrouw is zelfde en er zijn honderden uitzonderingen op de regels.
    Zelf had ik ook de eerste maand een erg korte lutealefase (8 dagen) en de lengte was netje 27 dagen, dan zou het ook de eerste maand al mis gegaan kunnen zijn.....
    Wanneer je echt niet zwanger wilt worden is het zeker geen goed systeem (tenzij je al een jaar lang temperatuur gegevens hebt verzameld) maar wanneer het niet zo'n ramp is wanneer het per ongeluk wel gebeurt, vind ik(en vriendlief) het wel erg prettig niet de hele maand met condooms te moeten kloten....

12. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Haha, wat een geweldige woorspeling op een forum als dit! :) :)

Is er een bijzondere reden dat die marathon zo belangrijk voor je is dat je er eigenlijk nog niet zwanger om wil worden? Ben ik benieuwd naar. Als je vind dat ik er niks mee te maken hebt, zeg je het maar. ;)

13. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Mag je best vragen hoor.
    Eigenlijk was het de bedoeling om na mijn vakantie in maart met de pil te stoppen, een normale menstruatie af te wachten en er dan voor te gaan. Maar in januari heb ik voor het eerst 28 km gelopen (omdat iemand me had uitgedaagd) en omdat dit zo makkelijk ging had ik zo iets van nu moet ik even door pakken voor de hele. Als ik het nu niet doe is de kans een heel stuk kleiner dat het in de toekomst gaat gebeuren en ik wil heel graag een keer een marathon gelopen hebben. En wat maakt een halfjaartje uitstel dan uit, voor ons niet zo heel erg veel. Wel heb ik met de keuze van de marathon ( voor mij Groningen) rekening met het zwanger worden gehouden. Ik had ook voor de marathon van Amsterdam kunnen kiezen, welke looptechnisch misschien slimmer is, maar die is 2 maanden later en zo lang wilde ik nou ook weer niet extra wachten..... :D

14. Xiara86

Xiara86 Nieuw lid

22 jun 2007
    1
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Ik ben ook met de pil gestopt zodat mijn lichaam de kans krijg om te ontpillen.
    Hoorde dat het wel een jaar kan duren voordat je lichaam ontpilt is.
    Dus vandaar dat ik alvast gestopt ben.
    Maar mocht ik eerder zwanger raken dan is het van harte welkom.

Deel Deze Pagina