Hoi meiden, Even een vraagje.... Ik heb afgelopen september, 2 maanden na de bevalling, een mirena spiraal laten plaatsen. Sindsdien vloei ik bijna doorlopend. Soms even een weekje niet, maar langer dan een week komt niet voor. Ik heb ook het idee dat ik sindsdien veel opvliegender ben. Heeft iemand hier ervaringen mee, en de belangrijkste vraag. Wordt het minder??? Ik zit namelijk te overwegen het er maar weer uit te laten halen, want zo vind ik het ook niets. Groetjes Nena
hoi hoi, Ik de spiraal in de vloeiperiode van de bevalling gezet of in een echte menstruatie? Want ik weet wel dat je hem niet mag zetten in de vloeiperiode van de bevalling. Anders zou je de huisarts even om raad moeten vragen bij mij kreeg ik de eerste 2 of 3maanden gewoon mijn ongesteldheid daarna niet weer terug gekregen.
ik heb er 2 weken geleden ook een laten plaatsen ik heb even gebloed 24 uur ofzo en nu is het dus afgelopen weekend begonnen met vloeienhoop dat het binnenkort wel stopt.
@ kappiegirl: ik heb de spiraal na mijn vloeiperiode tijdens mijn 1e echte normale menstruatie laten plaatsen. Dus dat zou in orde moeten zijn, dacht ik. Ik heb gehoord van de huisarts dat je eerst meer kunt gaan vloeien het eerste half jaar, maar ik vind dit wel heel erg veel. Ik ben nu soms 3,5 week ongesteld, paar dagen niet en dan weer 3,5, ect... Misschien inderdaad maar eens terug naar de huisarts.
ja dan hoord het inderdaad goed te zijn, misschien zit ie scheef ofzo... Kunnen ze in het ziekenhuis met een echo even bekijken en eventueel opnieuw zetten. Succes hoop dat je snel duidelijkheid hebt
Het is normaal om 3 weken tot 6 maanden te vloeien, dit zou je huisarts of gyn je verteld moeten hebben bij het plaatsen. Zelf heb ik 2 maanden gevloeid en ik heb helemaal geen last van de hormonen, dat had ik wel bij de pil.
@ prrsam: mijn huisarts heeft mij wel verteld dat ik meer kon gaan vloeien, maar niet dat het in deze mate zou kunnen. Ik ben al op controle geweest en hij was goed geplaatst. Maar goed, ik wacht nog wel even af dan, misschien moet ik inderdaad gewoon nog even geduld hebben.
nou meis ik heb hem er na 8 maanden uit laten halen want ook constant vloeien en een bui om op te schieten(was gewoon mezelf niet meer) en nu aan de pil en nergens geen last meer van voor mij nooit geen mirena meer(hoewel ik hem voor Kylian* ook 3 jaar heb gehad en toen nergens last van gehad maar de gyn zei ja kan weleens voorkomen dat je lichaam helemaal van slag raakt maar hij weet ook niet waardoor) dus ja ik zou zeggen haal hem er uit of kijk het nog even aan groetjes debby
Hoi Debby, Bedankt voor je reactie. Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb inderdaad ook een humeur om op te schieten. Ik ben destijds met de pil gestopt omdat ik migraine kreeg, vandaar nu het spiraaltje. Ik kijk het nog wel even aan tot ik hem een half jaar heb, wordt het dan niet minder dan laat ik hem verwijderen.
Hoi, Toen ik mijn mirena liet zetten, heb ik wel 4 weken aan een stuk gebloed. Nou verschilt het per persoon, maar het schijnt wel normaal te zijn.
Hoi, Het verschilt per persoon. Eind oktober heb ik dus ook een spiraaltje laten plaatsen en na twee maanden vloeien (niet heel veel) heb ik toch nog maar eens bij het ziekenhuis aan de bel getrokken. Het schijnt normaal te zijn en ze vroeg me om eind januari nog een keer te bellen als het vloeien nog niet gestopt was. Nu ben ik eindelijk een week niet ongesteld!
Ook ik ben een maand of twee a drie af en aan ongesteld geweest. Heb nog geen zwangerschap gehad. Daarna ben ik jaren niet meer ongesteld geweest. Ik heb het er achteraf zeker voor over gehad!! We willen nu een kindje en moest ie er wel uit.... Maar baal wel van mijn ongi's! Ik was juist met spiraal bijna altijd in goeie stemming, heb sinds ie er uit is (okt) meer gehuild als in al die jaren ervoor(emo en boos om niks...)! Heb het idee dat ik nu weer wat stabieler wordt, dus zou zeggen zie het even aan zodat de hormonen even tijd hebben om rang-te-schikken
ik heb hem 10 weken na de bevalling laten plaatsen, gaf toen volledig bv en amper gevloeid. Sinds september ben ik onregelmatig ongi ( geef nog steeds 3 keer bv) en nu is er helemaal geen touw aan vast te knopen. Ongi, week niet, week wel , vier weken niet, week wel, week niet en nu dus weer wel. Baal er echt van. Als dit nog steeds zo gaat als ik geen bv meer geef ( wil tot 1 jaar voeden) dan is dat echt waardeloos.
hier tijdens menstruatie gezet, 1 dag gevloeid en toen niet meer, paar keer tussentijds wat gevloeid. en nu na 3 maanden gaat het goed. lichte menstruatie, kan het met een inlegkruisje af, voel me goed, dus ideaal tot nu toe
Na wederom 3 weken vloeien is het eindelijk gestopt!! Ben erg benieuwd hoe lang het nu uitblijft. het lijkt wel of mijn cyclus zich totaal heeft omgedraaid. ipv een week ongesteld, 3 weken niet. is het bij mij nu 3 weken wel, een week niet. Ach ja, nog even doorzetten. Volgende maand heb ik hem een half jaar, wie weet wordt het dan minder.
ze zeggen dat het bij elk persoon verschillend is... ik was aan pil, maar werd daar depressief van. en kreeg spriaal op 17e. eerst ongesteld. daarna helemaal niet meer. wel elke keer krampen. en na gemenschap had ik altijd bloedingen en pijn. ze hebben hem tot 3x toe opnieuw gezet. en nu hij eruit is, nergens last van en kan ik ook weer genieten van mijn vriend
Na 3 dagen niet vloeien begon het alweer:x Blijkbaar is de spiraal gewoon niets voor mij, erg jammer.. Heb een afspraak gemaakt met de huisarts om de spiraal eruit te halen. Ik ga maar weer over op de pil.