hallo allemaal, ik ben 28 sept bevallen van een dochter! en nu wil ik straks wel weer anticonceptie gaan gebruiken..maar aangezien ik 2x door de pil heen zwanger ben geworden wil ik dat niet meer, en daarbij komt dat ik nu borstvoeding geef..dus jah dat is niet zo handig met die pil en borstvoeding.. maar nu wilde ik graag weten wat jullie ervaringen zijn rondom de mirena spiraal??hoeveel weken na de bevalling hebben jullie em geplaatst?
Ik ben 21 augustus bevallen en heb vorige week de ha gebeld voor de mirena, bij mijn volgende menstruatie wordt die geplaatst. Heb die ook eghad voordat ik zwanger was en was erg tevreden. Ik had alleen de pech dat ik als ik ongesteld was het wat langer duurde dan een week, maar wel echt heel weinig. Er zijn dus ook vrouwen die helemaal niet meer ongesteld worden, maar dat lijkt me ook niks, dan zou ik me onzeker voelen.
Erg fijn die mirena. Kunt hem niet vergeten en je voelt er niets van( alleen met plaatsen). Ik werd niet meer ongesteld en vond dat heerlijk haha. Je mag hem 6 weken na je bevalling laten plaatsen. Ik laat hem binnenkort ook weer plaatsen.
Ook ik heb een Mirena laten plaatsen na mijn bevalling. Ben op 1 juli bevallen en op 1 september Mirena laten plaatsen. Van het plaatsen heb ik nauwelijks iets gevoeld, heel fijn. Je moet wel rekening houden met spotting/bloedverlies gedurende 3 maanden na plaatsing. Ik zou het trouwens niet bij de ha laten plaatsen, maar bij de gyn...
groot, groot fan van mirena!! heb m laten plaatsen met mijn 6 wekencheck bij de gyn, sindsdien 2 keer echt ongesteld geworden, en nu inmiddels al een half jaar niet meer. wel ong 1 x per maand een inie-mini beetje, maar dat is niet eens genoeg om ongesteld te noemen, ongeveer 3 druppels verspreid over een middag ofzo? dus mooie check dat het allemaal nog oke is, zonder er last van te hebben. wil echt nooit meer zonder!
Plaatsen was niet fijn.. 5 maanden bloedverlies ook niet.. maar daarna.. wat een heerlijkheid! Geen ongesteldheid meer, minder last van pms. Alleen om de 2 weken kreeg ik een schimmelinfectie. Ik weet t niet daar aan. Maar sinds hij er uit is, nooit meer gehad.. dus ik laat m daardoor niet meer plaatsen.
Ik ben net als jij ook door de pil heen zwanger geraakt, terwijl we ook een condoom gebruikten en bijna nooit sex hadden... Moet er bij zeggen dat de pil niet 100% veilig was doordat ik zomaar na mijn bevalling weer was begonnen zonder menstruatie af te wachten, en bovendien na twee strips weer was gestopt, dat moest vanwege onderzoeken die ik kreeg. Condoom is één keer afgegleden. Hoe groot is de kans he, dat dat gebeurt en dat het dan raak is! Ik heb dus 7 weken na mijn tweede bevalling ook mirena laten zetten. Van het zetten heb ik helemaal niets gevoeld, maar ik heb wel heel veel weken bruinverlies gehad, beetje bruinige afscheiding. Ik word wel ongesteld, maar heel onregelmatig en ik bloed dan niet. Merk dat ik ongesteld ben doordat alle andere dingen er wel zijn: hoofdpijn, buikpijn, sacherijnig enz. Wat me wel dwars zit is dat ik niet helemaal op de mirena durf te vertrouwen... Ik heb ook heel veel last van klachten die op zwangerschapskwaaltjes lijken als ik ongesteld moet worden en dan schiet ik helemaal in de stress. Paar weken geleden gebeurde het weer,: ik werd maar niet ongesteld, mijn borsten groeiden, ik bleef aankomen (was er nadat ik ongesteld werd meteen weer af), mijn handen gingen 's nachts weer slapen net als tijdens mijn zwangerschappen, ik kreeg kokhalsneigingen als ik iets at of dronk, en nog wat dingen. Het enige dat anders was dan toen ik zwanger was, is dat mijn haar nog net zo hard bleef uitvallen, nog van de bevalling. Dat was vorige keer meteen over toen ik zwanger was (de oudste was nog geen 6 mnd). Hoeveel zwangerschapstestjes ik inmiddels al weer niet gedaan heb... Het ding is dus op zich goed, maar ik vind het heeeeel moeilijk om er op te vertrouwen hoor!
gyn adviseerd de mirena pas na 3 mnd te plaatsen ivm weke baarmoeder. Ik reageerde zelf niet goed op de spiraal. (2 weken ongesteld en hele erge stemmingswisselingen) maar veel mensen vinden hem wel ideaal.