Normaal heb ik elke ronde een eisprong en had ik hem nu al gehad. Dit kan ik zien aan mijn temperatuurkaart. Maar deze ronde heb ik nog steeds geen eisprong gezien. Nu ben ik deze ronde ook ovu-testen gaan gebruiken en ook daarop is niks te zien. 12 jan. ga ik naar de gyn., dus ben er deze ronde meer mee bezig dan welke ronde ook Echt niet normaal. Maar kun je daardoor ook geen eisprong krijgen, want ik snap er niks van, had al lang een eisprong moeten hebben.. Hebben meer vrouwen dit gehad dat ze zoveel stres hadden dat hun hele cyclus overhoop lag?? Zit vandaag al op dag 25! Nou is dit de laatste ronde en dan heb ik niet eens een kans! Groetjes, Carlien
Je hoort wel eens dat de cyclus wegblijft bij spanningen dus dan ook geen eisprong denk ik. Ik was wel minder ongie 7wk terug dat kwam doordat mijn schoonmoeder op sterven lag. en de laatste kwam er meer doordat ze net was gestorven en ineens ging het goed vloeien alsof er dus grote spanning van me afviel. Dus ik denk dat het zeker kan maar of het ook bewezen is? spannend voor je straks naar de gyn
Volgens mij verschillen de meningen heel erg hierover, zeker omdat mensen vaak zeggen: 'maak je niet druk, het komt wel goed, zoek afleiding en (klassieker..) je moet er niet zoveel mee bezig zijn'. Ja, als dat zo makkelijk kon...!! Maar ik merk wel dat wanneer ik erg gespannen ben mijn cyclus meer overhoop ligt en het beter lijkt te gaan wanneer ik me ontspannen voel. En dat heeft snelly afgelopen jaar dus ook gemerkt op verschillende momenten!? Ik ben dus op zoek naar een ultieme ontspannen manier om er veel mee bezig te zijn (psychische) spanningen kunnen zich via lichamelijke klachten uiten, maar met name wanneer de spanning een negatief lading krijgt (angst/depressief karakter)! dus ik hou mezelf maar voor dat zolang het een gezonde, positieve spanning is, het geen kwaad doet! succes met zwanger worden allemaal!
Wat rot allemaal voor je.. Gelukkig kon je daarna toch weer een beetje ontspannen. Miss kan ik na de gyn. ook wel weer ontspannen, ik weet het niet. Het is wel jammer, ik had echt zoiets van laatste ronde 'normaal', dus even extra ons best doen. Maar zal vast ook geen verschil maken, dus eigenlijk maakt het niet uit. Groetjes, Carlien
Ik geloof de klassiekers wel, ook al geef ik dat liever niet toe. Ik denk dat een week vakantie me op dit moment goed zal doen, mijn hoofd loopt zo wat over van alle dingen die ik in mijn hoofd haal die mis kunnen gaan. Gelukkig heb ik dan ook volgende week vakantie even relaxen8) Die psychische spanningen ken ik, ik heb zelf PDS (prikkelbaar darm syndroom) en ik kan op het moment net zo goed op de wc gaan wonen, of er juist een paar dagen niet komen. Want ook dat ligt helemaal overhoop. Echt fijn.. zwanger worden.. Dit is in ieder geval niet helemaal wat ik me erbij had voorgesteld Groetjes, Carlien
hmmm ik geloof de klassiekers helemaal niet. Ik ben zwanger geraakt op het moment dat ik er meer dan ooit mee bezig was... ik denk dat je lichaam gewoon een eisprong kan overslaan... en dan 2 weken later probeert je lichaam het weer... of misschien heb je pco of misschien is dit gewoon een cyclus zonder ei...
Blijkbaar kan je lichaam wel eens een eisprong overslaan. Of stress daarmee te maken heeft, daar kan ik niet op antwoorden, maar het was wel toevallig in de maand van ons huwelijk dat mijn temperatuur niet steeg en ik ook geen streep kreeg op de ovulatietesten.