Ontpillen, en toch klachten...

Discussion in 'Anticonceptie' started by Nandi, Jan 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nandi

Nandi Lid

Jan 8, 2013
    9
    0
    0
    Hallo!

Ik ben de laatste dagen alleen maar aan het googlen naar wat er allemaal aan de hand zou kunnen zijn, en ik kom toch telkens weer op dit forum terecht! Zegt genoeg lijkt me?

10 December heb ik mijn laatste pil genomen en ik ben netjes 15 december ongesteld geworden. Ben niet meer opnieuw begonnen met de pil omdat mijn vriend en ik een kinderwens hebben. Nu is het gekke, dat alles wat ik momenteel ervaar te duiden heeft op eerste tekenen van een zwangerschap. Maar het enige wat er door mijn hoofd heen gaat is dat het helemaal niet kan zo snel..

Ik heb verschrikkelijk pijnlijke tepels, er na wijzen doet al zo'n pijn dat ik bijna door de grond zak. Mijn borsten zijn ietsje gegroeid en er zittten een aantal extra bobbeltjes op mijn tepel. Heb een drukkend gevoel in mijn onderbuik, en ben constant moe. Ik huil ineens uit het niets en weet niet waarom ik aan het huilen ben.

Nou heb ik constant zitten googlen de laatste dagen, en nou heb ik gelezen dat de meeste van die symptonen ook te maken kunnen hebben met het ''ontpillen''.. Maar ik raak behoorlijk in de war op dit moment. Weet niet zo goed wat ik er allemaal mee aan moet.

Aanstaande zaterdag zou ik weer ongesteld moeten worden, maar daar reken ik niet echt op omdat dit de eerste maand zonder pil is dus die zal wel even op zich laten wachten. Maar ik word er wel een klein beetje van in de war..

Misschien iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of die me een tip of advies kan geven? Alvast bedankt!

Liefs Nandi!

2. KleineRoe

KleineRoe Actief lid

Dec 20, 2012
    390
    0
    0
    Fotografie, films kijken, kroelen met m'n katjes.
    Regio bergen op zoom
    Ik maak momenteel precies het zelfde door! Ben nu zelfs misselijk en heb zelfs last van maagzuur. Vandaag voor de zekerheid een test gedaan, maar negatief. Mijn laatste ongesteldheid (ongi) is op 5 dec begonnen en weet niet wanneer het weer gaat komen. Ik hou zelf fertility friend (ff) bij. Hierin voer je je temperatuur in die je iedere dag op de zelfde tijd meet. Ff heeft aan de hand van mijn temperaturen aan gegeven dat op 30 dec m'n ei is gesprongen. Dit zou in houden dat ik rond de 14 weer ongi moet worden. En tot die tijd moet ik maar een beetje handelen met de kwaaltjes... Veel rusten, niet te strakke truien oid aan, bh niet te strak enz.

3. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Ik kreeg ook rare klachten van het stoppen met de pil....

Pijnlijke tepels, stemmingswisselingen, moe e.d.
    Voor mij een reden om nooit meer aan de pil te beginnen ;)

Maar 3 maanden later was ik zwanger...

Hoop voor nu dat je dat nu al bent,
    Maar je klachten klinken ook als ontpil verschijnselen.....

4. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een heel herkenbaar verhaal hoor. Ook hier waren al die vage klachten merkbaar na het stoppen met de pil. Ik heb uiteindelijk getest toen ik 3 dagen boven het gemiddelde van 28 dagen zat, maar niet zwanger. Ik bleek de eerste keer gewoon een langere cyclus te hebben.

Helaas houdt je lichaam je nog regelmatig voor de gek. Het enige wat duidelijkheid kan geven is rond je ongesteldheidsdatum een testje er tegenaan gooien. Succes!

5. Nandi

Nandi Lid

Jan 8, 2013
    9
    0
    0
    Daar was ik al wel bang voor inderdaad dat mijn lichaam me voor de gek houd, al zou ik een gat in de lucht springen als het raak was natuurlijk! Maar ik wacht het wel af allemaal, niks overhaasten. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!

xx

6. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ga je binnenkort nog testen dan? Want volgens mijn (snelle) berekening zou je dan einde deze week ongesteld moeten worden toch? Als je het gemiddelde neemt in ieder geval. :)

7. Nandi

Nandi Lid

Jan 8, 2013
    9
    0
    0
    Klopt, ik zou aanstaande zaterdag ongesteld moetwn worden, dus ik ga nahet weekend wel ff testen inderdaad als er nog niks is. Dat heb je goed uitgerekend hahaha ;):)

8. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd voor je! Spannend. Laat het nog maar weten hier :)

9. Nandi

Nandi Lid

Jan 8, 2013
    9
    0
    0
    Zal ik zeker even laten weten! Xx

10. marher

marher Lid

Nov 12, 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Nandi,

wat jij beschrijft heb ik exact ook meegemaakt vorige maand! Ik was 8 december gestopt met de pil, daarna keurig ongesteld geworden en vervolgens na een week stond ik zowat op mn kop van de ontpil-verschijnselen. Ontzettend pijnlijke tepels, stemmingswisselingen, drukkend gevoel in mn onderbuik, grotere borsten (ietsje)... Inmiddels ben ik na 23 dagen ongesteld geworden en de klachten zijn bij mij allemaal afgenomen. Mn lijf speelde echt een spelletje met me.

Schrik er dus niet van als de test negatief aangeeft, maar ik zal vast voor je hopen :)

11. Nandi

Nandi Lid

Jan 8, 2013
    9
    0
    0
    Ik had vandaag ongesteld moeten worden, maar ik ben het nog syeeds niet.. alle klachten zijn inmiddels al weg ge-ebt.. voor een test vind ik het nog ietsje te vroeg, dus daar wacht ik nog ff mee.. ;)

12. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het blijft nog even spannend dus! :) Het is natuurlijk ook even afwachten wat je cyclus gaat worden. Ik hield ook het gemiddelde van 28 dagen aan, maar moest daarna nog een dikke week wachten voor het kwam.

13. Nandi

Nandi Lid

Jan 8, 2013
    9
    0
    0
    Daarom, ik wacht nog ff.. ik heb wel een giga buikpijn nu.. en vanmorgen werd ik wakker en was ik echt ff hartstiikke misselijk.. ik heb me omgedraaid en er niet aan gedacht, althans geprobeerd en ik moet zeggen dat het toen wel een stuk minder was en. Ik heb niet hoeven overgeven, maar heb nu wel vette buikpijn.. :(

14. minimee

minimee Bekend lid

Dec 3, 2011
    852
    79
    28
    Heerlijk toch he...ontpillen ;).
    Heb er ook last van!! Hoewel ik geen last heb van mn borsten.
    Wel extreme stemmingswisselingen..kan van t ene op t ander moment van euforie in huilen uitbarsten:p. Manlief snapt dr niks van :D
    Ik ben wel errrg benieuwd Nandi.. hoop met je mee dat het raak mag zijn! Zou toch wel super zijn he, zo snel! Hou ff je topic in de gaten, spannend!

15. water27

water27 Fanatiek lid

Jan 11, 2013
    2,733
    189
    63
    Jahoor, ook hier ben sinds 20 dec gestopt met de pil. Steekjes en rommelend gevoel in onderbuik, een 'vreemd' gevoel hebben. Stemmingswisselingen. Morgen een vroege test doen ( ik had eisprong dag 8/9) en we gaan t zien.. Succes allemaal

16. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Spannend!
    Toen ik bij mijn 1e stopte met de pil, had ik eerst een paar maanden ontpillen ingecalculeerd ;), zwanger worden kost tijd nam ik aan, maar tja... Na de laatste onttrekkingsbloeding (meteen na stoppen) niet meer ongesteld geworden, want ik was meteen zwanger... Had ik helemaal niet verwacht, ik dacht dat al mijn klachtjes er gewoon even bijhoorden. Ik had op een of andere manier ook het idee dat zwanger anders zou aanvoelen ;).
    Op aandringen van manlief toch een testje gedaan, circa 7 wkn na stoppen en die was natuurlijk knalpositief want toen was ik ook al 7 wkn zwanger (bleek later bij termijnecho).

Succes dames met afwachten!

17. Nandi

Nandi Lid

Jan 8, 2013
    9
    0
    0
    Nou ik heb net een testje gedaan, want vriendje lief twijfelde toch wel een beetje, maat helaas.. test was negatief. Wat ik ergens al wel wist, maar het is nu bevestigd. Dus lekker door oefenen zeg ik! ;)

Share This Page