Ik ben op 28 augustus 2012 bevallen en heb 2 maanden na de bevalling een Mirena spiraal laten plaatsen. Ik ben toen zo'n 2,5 maand ongesteld geweest en nu ben ik of ongesteld of ik heb veel last van afscheiding. Wie heeft dit ook of heeft er een andere ervaring mee? Ben namelijk van plan om deze weer te laten verwijderen.
Ten eerste wil ik zeggen : wie heeft die mirena bij je gezet ? Na een bevalling mag een mirena pas gezet worden NA 3 maanden Tenminste, dat is wat de gynaecologen hier in het ziekenhuis zeggen. Daarom wordt hij bij mij pas deze week geplaatst. En dat je nu nog vloeit, is normaal. Langzaam aan zul je merken dat het minder wordt. De vorige keer toen ik de mirena liet plaatsen heb ik ook gewoon lang gevloeid nog, en uiteindelijk stopte mijn menstruatie en kwam ook niet meer terug. Die kwam pas weer terug toen de mirena verwijderd werd. Ik vindt het een ideaal ding, en zou het zeker nog ff zo laten zitten hoor.
Ik bleef zes weken vloeien. Daarna drie jaar niet en toen ineens weer wel. Ik schijn niet tegen de hormonen te kunnen, maar verder ideaal hoor. Wel laten zetten bij een gynaecoloog.