Ik gebruik, sinds 7 maanden ongeveer weer de anticonceptiepil. Dit ivm met menstruatieklachten (pijnlijke, hevige en langdurige menstruatie) Op advies van de gynaecoloog slik ik deze door. Bij het starten wel na de eerste maand een stopweek gehouden. Daarna na 3 maanden een stopweek. Nu zat ik in de 4e maand en kreeg ik last van doorbraakbloeding. Gelijk stopweek ingelast. Dit was vorige week maandag. Sinds zaterdag van de bloeding af en nu begint het weer. Komt dit vaker voor bij doorslikken? Ik heb een kleine vleesboom, ontdekt tijdens onderzoek voor de menstruatieklachten. Deze is echter zo klein dat dit geen klachten kan geven. Wellicht dat hij nu gegroeid is en daarom nu de doorbraakbloeding ontstond of is de pil de oorzaak?
Heel veel vrouwen krijgen doorbraakbloedingen als de pil wordt doorgeslikt. De ene na twee maanden, de andere na een jaar. Het is kwestie van even uittesten hoe ver je kunt gaan, want zo'n doorbraakbloedingen zijn vaak nog vervelender dan een gewone ms omdat ze zo onverwacht komen.
Maar ook dat je dan 5 dagen bloeding hebt, vervolgens 3 dagen niks en dan ineens weer bloeding? Maar eens kijken hoe het de komende maanden gaat met doorslikken dan. Als het vaak voorkomt dan maar terug naar de gyn. Wil namelijk niet te vaak een stop week, eens in de 3 maanden, want krijg migraine aanvallen tijdens stopweken.