Mirena> Hormonale boze buien

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door minniemouse, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Iemand die het herkent?

Ik had gehoopt dat dit zou verdwijnen. Ik heb nogal last van boze/verdrietige buien zo rond mijn eisprong en menstruatie.
    Met de pil ging het niet weg en daarom ben ik na mijn jongste voor de mirena gegaan.

Ik heb m nu 2 maanden en het bevalt prima. Het enige wat ik nog wel heel erg heb zijn die buien. Nog steeds zo rond de eisprong en de menstruatie.

Extreem snel boos, heel erg boos. Om niets, kan zo uit mijn dakje gaan.
    Heel erg de behoefte dingen kapot te gooien, smijten met deuren, extra hard stampen op de trap om maar dat boze gevoel kwijt te raken.

Kan ook midden in zo'n bui ineens weer terug mezelf zijn. Nergens last van hebben.....

Wat is wijsheid? Mirena nog een poosje de kans geven.
    Of misschien andere tips om mezelf een beetje onder controle te houden..

(lijk soms wel een 3 jarige peuterpuber die een driftbui heeft.. :oops: )

2. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Oh....nu ik dit zo lees is het wel heel herkenbaar....

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
  4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dacht al dat het aan mij lag, heb voorheen nooit anticonceptie gebruikt en sinds dat ik de mirena heb ben ik niet te genieten zo rond menstruatie, eigenlijk net ervoor, janken, boos noem maar op. vreselijk

5. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Bij mij gaat hij er maandag GELUKKIG uit.
    Ik heb ook zo'n beetje alle bijwerkingen die er zijn en word er alles behalve vrolijk van.

Ik heb het 6 maanden de tijd gegeven, je moet uiteindelijk ook niet over 1 nacht ijs gaan. Maar wat zal ik maandag opgelucht zijn dat hij er uit is.

Maar een vriendin van mij heeft er ook 1 gehad (is er nu inmiddels uit omdat ze zwanger wil worden :) ) maar die heeft nooit ergens last van gehad, die zweerde erbij. Dus t'ja het kan ook goed gaan.

6. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Hoe stom het klinkt, maar ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben!

Gelukkig heb ik verder niet heel veel last van het spiraal.

Ja rond mijn eisprong en menstruatie wat meer puistjes (haargrens hoofd) en last van mijn rug.

Die boze buien vind ik het ergste. Ik kan het ook niet tegenhouden, ben gewoon opvliegerig...

Verder is het nog wel rommelig met ongi worden. Afgelopen maand werd ik het een week later dan het zou moeten, ben ook langer ongesteld dan in al die jaren daarvoor, daar baal ik wel van.

Nou ja, ik geef het zeker nog even de kans, ik hoop dat het beter wordt!

7. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Miniemouse op mijn ongesteldheid was geen pijl te trekken. Zo was ik het 2 maanden niet in hoeverre je natuurlijk kan zeggen dat je het niet wordt omdat je ook niet altijd meer bloed verliest met de Mirena. Maar ben ook een keer (in mijn vakantie nota bene) 2 weken achter elkaar ongesteld geweest (althans bloed verloren).

8. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    hier ook.

Geen enkele logica.

Na het plaatsen een paar weken gevloeid en toen een hele poos niet en toen weer een paar weken lang elk weekend! Irritant zeg!

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier ook in de verste verte geen logica te bekennen.
    Verdeeld over 3 weken verlies ik 3-4 ochtend bloed, en verder al die tijd alleen maar rotzooi en slijm...teveel voor een inlegkruisje, maar 3 weken tampons gebruiken lijkt me ook niet goed.
    En die 3 weken zn mn heeeeeele hoofd onder de pukkels!
    Net een maanlandschap :cry:
    En dan nog niet te beginnen over de krampen/humeurigheid/laag libido
    Hier gaatie er woensdag uit, Ik ben het zat!

10. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    JIppie jippie hij is eruit bij mij. Ik ben helemaal blij. Vooral omdat ik woensdag op donderdag zo'n ontzettende pijn had was ik erg bang dat hij was gaan dwalen. Ik had namelijk ook al zelf geprobeerd de touwtjes te zoeken, maar kon ze ook niet meer voelen. Maar gelukkig viel het helemaal mee. En is hij pijnloos verwijderd.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ben em ook kwijt! JOEHOEEEE :D

na 1,5 dag ongesteld geworden voor 4 dagen... (en een zoooi dat eruit kwam...stolsels enzo :confused: ben blij dat ik em niet een paar jaar had...)

12. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    ah dus jullie zijn m nu kwijt!?

Wat een opluchting of niet?

Ik zit nu weer in de week dat ik ongi zou moeten worden. De hormonen vliegen alweer door het huis. Mijn hoofd maakt overuren. Ik zoek overal wat achter, ben sjaggie, loop te tieren om niets!
    Word er moe van.....(en mijn man ook...)

Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen. Ik kan m eruit laten halen, maar wat dan?
    De pil is het ook niet voor mij, die heb ik al ruim 10 jaar gehad voor mijn eerste kind.

Condooms...tja dat vergeet je op een gegeven moment ook.

Manlief laat zich absoluut niet helpen. (nu is dat niet erg, want ik hen nog een wens voor een derde)

lastig dit hoor. Potverdorie wat een gedoe toch!

13. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Och jeee ik krijg hem morgen dus... :S
    ben nog niet ongesteld geworden na de bevalling dus geen idee hoe dat gaat voelen straks!

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mijn huisarts zei dat je het heel goed kon gebruiken terwijl je bv geeft,maar nu lees ik dat er te weinig bekend is of het een schadelijk effect kan hebben,omdat het toch wel wat in de moedermelk komt...?

15. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Krijg hem ook vandaag, en ook nog geen menstruatie na de bevalling (belde net poli van gyn om te vragen hoe ik spiraaltje kon krijgen want heb geen recept gekregen om m op te halen van ha :rolleyes: )

Zegt die gum dat ze hem nooit plaatsen als er geen menstruatie is, dat ze t maar raar vond. Gelukkig (nou ja..dat zien we nog) had zeer een op voorraad en moet ik er bij apotheek straks een halen en daar terugbrengen :( Volgens mij was ze met t verkeerde been uit bed gestapt zo chagy was ze :rolleyes:

16. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb hem afgelopen maandag laten verwijderen. Ik had ook last van veel van de symptomen. Ook inderdaad wisselende stemmingen kon echt boos worden om echt helemaal niks. Was er ook flink door aangekomen. Mijn haren werden er pluizig van en had echt extreem veel last van toegenomen lichaamsbeharing.
    Ik ben zo ontzettend opgelucht dat dat stomme ding eruit is. Alleen ja wat nu, wil nu absoluut niet zwanger worden.

17. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Ojee zeg,
    ik laat hem zette omdat ik de normale pil steeds vergeet:$
    en omdat ik drvan steeds koppijn krijg

nu ik dit allemaal zo lees:S

18. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Ik heb eindelijk gebeld. 2 maart gaat ie eruit, nu maar hopen dat ik de goede beslissing heb genomen!

(en wat is nu de volgende stap? Toch maar weer een pil proberen, jarenlang condooms gaan gebruiken, sterriliseren?)

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb nergens last van.

20. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024