Wanneer weer de pil

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ano1, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ano1

ano1 Niet meer actief

Goedemiddag ,

Ik ben deze week 6 weken geleden bevallen, het bloeden van na de bevalling is nu al 3 weken gestopt .
    Nu had ik vanmorgen een veeg helderrood bloedverlies , ik dacht dat mijn menstruatie weer begon maar tot nu toe is het bij die ene veeg gebleven , ik dacht dat ik vanavond weer kon beginnen met de pil slikken maar omdat het maar een veeg bloedverlies was weet ik dus niet of ik nou wel of niet mijn menstruatie heb ?

Wat moet ik nu doen , wel al de pil slikken of is het pas een menstruatie zodra de bloeding echt door gaat zetten ?
    En hoe kan het dat het maar bij een veeg blijft ?

Bedankt alvast !!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi ano1,

het zou kunnen dat het bloedverlies je menstruatie aankondigt. Zou logisch zijn, maar inderdaad kun je het niet helemaal zeker weten. Ik zou morgen even afwachten en blijft het bij die ene veeg kun je misschien toch beginnen met de pil en wél bedenken dat die eerste strip dan nog níet meteen veilig is. Maar je kunt ook wachten tot je menstruatie echt goed doorzet en dan beginnen zodat je meteen safe zit. Net wat je zelf fijn vindt.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina