mirena spriaal, steken in de onderbuik, ovulatie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bops, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Goedenavond lady's, ik zal me nu gelijk even snel voorstellen en straks in het voorstel gedeelte uitgebreid doen.

Ik ben Bo inmiddels (sinds 2 dagen) 24 jaartjes jong.
    Zeker wel een grote kinderwens, maar eerst nog even de opleiding afmaken, die duurt nog een jaartje.
    Ik woon samen met mijn vriend in amsterdam.
    We hebben ook nog een hond, een engelse stafford een kat, 3 fretjes en een pony (al is die echt van mij!:D) en vermaken ons prima :)

Oke nu mijn probleem geval.

Ik heb augustus 2010 voor een abortus gekozen.
    Ik was niet gelukkig met mijn toenmalige vriend en de relatie ging ook de hele verkeerde kant op.
    De zwangerschap was dan ook zeker niet gepland, ik was gewoon braaf aan de pil, nooit vergeten en niet ziek geweest.
    De keus was voor mijn toen erg makkelijk om er gelijk een mirena spiraal in te laten zetten.

Dit heeft een jaar geen problemen gegeven.
    Tot ong 6 maanden geleden.
    Ik werd constant misselijk, lusteloos, steken in mijn onderbuik, wisselende moods noem het allemaal maar op.
    Iets waar je allemaal geen zin in hebt natuurlijk!

Eerst nog gedacht zwanger te zijn door de spiraal heen, een aantal tests gedaan maar alle waren negatief.
    Toen toch maar naar de huisarts, die kon niks vinden en de pijn zat maar gewoon tussen mijn oren?:(:$

Toen na geen verbetering te hebben gevoeld (ze had even gekeken ........) uit mijn eigen maar de GYN gebeld en een afspraak gemaakt.
    Ik heb toen een vreselijke boze huisarts aan de telefoon gehad, want het kon niet wat ik had gedaan, zomaar een afspraak maken bij de GYN want ik had niks, etc etc etc.

Nou na 6 weken kon ik EINDELIJK terecht bij de gyn.
    Zij begreep mijn klachten en zei ook tegen mij dat de huisarts dit soort uitspraken nooit had mogen doen, de huisarts kan immders nooit aan de binnenkant kijken.
    Tijden mijn echo bleek ik een joekel van een cyste op mijn rechter eierstok te hebben zitten, van ruim 5 cm.
    Toen zei ze dat het ook verstandig was om een uitstrijkje te laten maken (en nog wat zooi...)

Daar kwam als uitslag uit dat ik PAP3A had.
    Dit was een grote schrik, ik kreeg het nieuws via de telefoon en er werd me helemaal niks uitgelegd!
    Ik maakte gelijk een afspraak en kon na 2 weken terecht.
    De PAP3A bleek mee te vallen, maar moet wel elke 6 maanden op controle komen en een uitstrijkje laten maken.
    Oke pfieuw dat was voorbij, maar nu heb ik nog steeds het probleem van die steken in mijn onderbuik.
    Volgens de GYN kon dit goed komen door de cyste op mijn rechter eierstok, ik was dus enigsinds gerustgesteld.

Aankomende woensdag heb ik weer een echo om te kijken hoe het staat met de cyste.

Inmiddels lig ik nu weer op de bank met vreselijke buikpijn, het is niet constant maar zo ong om de 10 minuten 30 seconden lang een stekende/kramp in mijn onderbuik.
    Ik kan het niet heel goed voelen door de intensiteit maar wat ik denk zit het links.
    (omdat ik nu eigenlijk continue druk voel aan de rechterkant door die cyste)

Nu heb ik dit ongeveer om de 3 a 4 weken (Als ik zo terug kijk) maar soms ook zo extreem dat ik amper kan lopen.
    Ik kan me haast niet voorstellen omdat dit zo periodiek is dat het door die cyste komt.

Inmiddels is het ook alweer een maand of 2 geleden dat ik een zwangerschapstest gedaan heb.
    Maar krijg steeds weer meer symptonen hiervan: Pijnlijke borsten, wisselend humeur, misselijk etc.
    Dit heb ik dus 1x eerder gehad en toen bleek ik niet zwanger te zijn (tijdens de mirena)
    Woensdag krijg ik weer controle van de GYN dus nu zou ik ook geen test hoeven doen, maar twijfel nu hele erg of ik het spiraal eruit zal laten halen (mocht het door de spiraal komen deze symptonen) of toch laten zitten en hopen dat het wegtrekt?

Nu mijn vraag naar mijn asociale lange verhaal, Wie herkent dit probleem of de symptonen? Ik word er langzamerhand wel een beetje moedeloos van dat ik mijn eigen lichaam niet meer kan lezen om het zo maar even te omschrijven.
    Ik zit absoluut niet lekker in mijn vel op het moment.

Ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om mijn lange verhaal te lezen, en als je een reactie plaats ben ik helemaal blij!

Alvast heel erh bedankt!

2. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    heeft niemand een idee?
    Vanmorgen werd ik wel echt super misselijk wakker.
    Dat is in de namiddag pas helemaal weggetrokken.

vandaag de GYN gebeld maar die kon niet eerder dan woensdag.
    Ik ben zeer benieuwd.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Ik weet niet of het door je spiraal komt, maar ik heb met mijn mirena gewoon nog een eisprong hoor. En wordt ook nog steeds 'ongesteld', dus gewoon een cyclus. Kan best.
    Maar ik kan natuurlijk niet door de computer heen beoordelen of bij jou ook dat het geval is. Hopelijk kan je gyn je meer duidelijkheid geven.
    Succes!

4. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Dankje voor je reactie!

Ik heb eigenlijk vrij weinig voorlichting gekregen wat betreft de spiraal.
    Ik heb alleen een controle (echo) erna gehad om te kijken of alles helemaal goed zat, en volgens de dokter van de kliniek zat hij super.
    Toendertijd heb ik ook echt helemaal nergens last van gehad, geen bloedingen niks!

Ik heb me dus ingelezen op internet.. (lang leve google) en ik kom zoveel tegenstrijdige dingen tegen dat ik inmiddels met mijn handen in het haar zit en niet meer weet wat het is.
    De ene website zegt dat je geen cyclus meer hebt met een mirena spiraal en de andere website zegt weer van wel.
    Ik ben namelijk vanaf dag 1 dat ik mijn spiraal had niet meer ongesteld geworden.

Voor mijn spiraal periode heb ik ook nooit zo extreem last gehad van dit soort pijnen. (waar ze ook vandaan komen)

5. Maicha

Maicha Lid

18 jan 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey!
    Ik heb op dit moment precies hetzelfde als jou!
    Zo'n 3 weken ongeveer. De enige dag gaat t goed heb ik bijna nergens last van terwijl de andere dag de symptomen weer wat erger zijn.
    Ik heb vorige week een test gedaan en ben niet zwanger. Nu kan het zijn dat ik hem te vroeg gedaan heb dus ik ga morgen weer een test doen.
    Ook heb ik paar maanden geleden te horen gekregen dat ik ook een cyste heb, maar die was klein en kon geen kwaad? En ik bleek pco syndroom te hebben.
    Ik weet eerlijk gezegd niet wat dat precies inhoudt maar het kan zijn dat, als ik kinderen wil ik moeite kan hebben om zwanger worden.
    Nu ben ik vorig jaar zwanger geworden door de pil heen dus zal het bij mij wel meevallen.

Ik heb dinsdag een afspraak bij de ha dan zal ik hier meteen na vragen omdat ik natuurlijk ook wel wil weten waardoor t komt.

Ik zou als ik jou was woensdag het er met de gyn over hebben en echt om duidelijkheid vragen, ook overleggen of je het spiraal kunt laten zitten of niet. Dat is uiteraard wel een keuze dat je zelf moet maken.

Ik ben eerlijk gezegd ook aan het twijfelen of ik hem moet laten zitten of niet.

6. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    hey! wat grappig zeg! (nou ja.. je snapt wat ik bedoel)

ik heb sinds gisteravond opeens ook kliertjes (van montgomery?) op mijn tepelhof zitten (zowel links als rechts) vanmiddag dat ik naar de wc ging zag ik dat er wat afscheiding bij zat...

Ik voel me ook steeds echt kapot moet.. ik heb even de was gedaan.. moe moet ik even liggen. de vaat... moet ik daarna weer even liggen. Word er helemaal gek van!
    Nu werk ik 36 uur per week en heb ik "mazzel" dat mijn kaak ontstoken is en dat ik al ween week thuis zit maar anders had ik het nog zwaarder gehad.

De cyste die ik heb, komt volgens mijn gyn door de mirena Spiraal.
    Tegen mij heeft ze gezegd dat dit absoluut geen gevaar is voor mijn kinderwens. (dit was 3 maanden geleden)
    Morgen is de controle, volgens haar moet hij dan weg zijn, maar zondag avond kreeg ik zoveel kramp en steken in mijn buik dat ik het vermoeden heb dat dit niet het geval is.

Mochten al deze klachten door de spiraal komen, heb ik mijn besluit al gemaakt en gaat dat ding eruit!
    Ik ben zo wisselvallig als de *piep* heb nergens meer zin in en moe als het maar kan.
    Nou sorry dan bedenken ik wel een andere anticonceptie tot einde van het jaar ...

7. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    #7 Bops, 25 jan 2012
    Laatst bewerkt: 25 jan 2012
    Nou vanmorgen vroeg naar de gyn geweest.
    Mijn gevoel qua pijn klopte erg goed, de rechter eierstok is helemaal clean op het moment, maaaar aan de linkerkant zit nu een grote cyste.

De gyn zegt dat dit komt door mijn ovulatie, mijn lichaam wil die dus heel graag (blijkt) en de spiraal houd dit tegen, waardoor mijn ei dus eigenlijk gaat ontsteken en dat gaat dus zeer doen.
    Vandaag zat er ook een kleine bloeding (klinkt goed he...:$)

De gyn heeft nog naar mijn baarmoeder gekeken maar daar zat niks volgens haar.

Naar huis gegaan, over nagedacht.. besproken met vriendje.
    Maar vrijdag gaat hij er uit! ben echt helemaal klaar met die pijn!

8. Maicha

Maicha Lid

18 jan 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komen die cystes door het spiraal dan?

9. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Ja...
    Mijn lichaam die wilt een eiersprong en de spiraal houd dit tegen.
    Dus voert mijn lichaam elke eisprong een strijd met de spiraal...

10. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    klopt idd dat de mirena cystes veroorzaakt

ik heb ook een cyste op me rechter eierstok gehad van 6cm

die hebben ze operatief verwijderd

alleen heeft die operatie bijna me leven gekost,

tijdens het verwijderen hadden ze me slagader geraakt

voor mij is het heel simpel,

spiraal gaat eruit en ik laat me sterriliseren via essure methode

11. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    @vehgelsemeid
    Jeetje wat een blunder zeg van hun!
    Schandalig!
    Voor mij is steriliseren nog geen optie, ik heb nog een kinderwens!
    Maar gingen de cyste bij jou niet vanzelf weg dan?

12. veghelsemeid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    nee bij mij wilde die cyste niet weg gaan
    werd toen alleen maar groter

13. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik heb de mirena nu ruim 10 mnd. En ik heb steeds vaker steken links en rechts, dus ik vermoed mijn eierstokken. Ook heb ik deze cyclus verschrikkelijk veel afscheiding.
    Ik heb gewoon een eisprong. De ha vermoedt ook dat ik in de 1e maand na het plaatsen een bevrucht eitje had, wat ik na 6 weken verloren ben omdat het niet in kon nestelen. Volgens de ha ben ik dus heel erg vruchtbaar.
    Nu ik dit allemaal zo lees ga ik toch maar eens bespreken met de ha of er niet naar gekeken moet worden.

@ bops: Ik herken heel veel van jou klachten....bah!

@ veghelsemeid: Jeetje meid, is dat pas gebeurt?

14. veghelsemeid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hey marleen2109,
    is vorig jaar 18mei gebeurt
    planning was een dag opname met kijkoperatie
    ze hadden al gevraagd
    of ze het mochten verwijderen als ze iets vonden,vond het best
    mrja toen vonden ze dus die cyste
    en dus tijdens het verwijderen ader geraakt
    ben anderhalve liter bloed verloren
    enige wat ik weet is dat ik wakker werd op de ic

15. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Marleen,
    Mijn tip, laat hem eruit halen! Ik rek het nu al 6 maanden en het lijkt erop dat mijn lichaam niet gaat stoppen met vechten tegen de spiraal.
    Ik ben net zoals jij behoorlijk vruchtbaar, ik kan je vertellen de pijn word alleen maar erger.

Veghelsemeid,
    Jeetje dat is nog niet zo lang geleden...
    Hoe was je er zelf onder?

Deel Deze Pagina