Hallo, Ik heb in oktober 2010 na een abortus de mirena spiraal laten zetten. Nu ben ik bang dat ik weer zwanger ben. Ik heb namelijk bijna dezelfde symptonen als toen ik wel zwanger was. Ik heb al een test gedaan maar die was negatief. Vorig jaar toen ik zwanger was heb ik ook zeker 10 testen gedaan voordat de laatste pas positief was. Kan het zijn dat ik de test weer te vroeg heb gedaan? Ik word namelijk al vanaf begin af aan niet ongesteld met spiraal, dus weet niet of ik over tijd ben. Maar mijn borsten zijn erg gevoelig, ben ontzettend moe, heb stemmingswisselingen, en sommige dagen dat ik veel na de wc moet terwijl ik niet meer drink als normaal. Ook heel af en toe vlagen van misselijkheid. Hetzelfde als wat ik toen had alleen was t toen net wat erger. Toen had ik ook echt het gevoel van zwanger zijn, vandaar dat ik ook zoveel testen gedaan had. Nu heb ik 2 testen gedaan, de eerste was niet gegaan, kwam geen controle streepje in het venster, en de 2e negatief. Is het toch mogelijk om zwanger te zijn? De test heb ik gister gedaan dus zal geen nut hebben om hem weer opnieuw te doen. Groetjes
Tja, moelijk te zeggen. Ik zou anders over een week weer opnieuw testen. Misschien dat je dan wat meer weet. Succes!
Hoi, Wat je beschrijft zijn ook bijwerkingen van de spiraal. Dus ik persoonlijk acht de kans klein. Even contact opnemen met de huisarts. Dan kunnen ze een bloedtest doen
Ik ken je gevoel 100% maar ik heb es aan de huisarts gevraagd en de kans dat je zwanger wordt met mirena is zeer klein! Maar anders test je binnen paar dagen nogmaals
hoi, ik heb hetzelfde als jou op dit moment. Morgen ga ik naar de GYN, dit voor controle van de cyste op mijn eierstok maar ga alles even laten checken!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen een nieuwe test halen. Heb sowieso dinsdag een afspraak bij de ha voor iets anders, dan zal ik het ook meteen vragen.
Dinsdag is een kennis van mij bevallen en die had een mirena op het moment dat ze zwanger raakte dus dat kan wel degelijk de kans is heel klein maar het gebeurt wel zij is 1 van de ( niet ) gelukkige
Kan, maar ik weet uit ervaring dat je van de Mirena hele rare klachten kunt krijgen. Bij mij waren de klachten zo vaag en raar dat ik serieus heb gedacht dat ik zwanger was geraakt. Heb toen van schrik meteen een test gedaan, maar die was negatief (en ik bleek ook echt niet zwanger...). Na het verwijderen van het spiraal voelde ik me al snel een stuk beter... (en nee, het feit dat nummer 2 nu op komst is, heeft dus niets met het spiraal te maken!).
En wat is het geworden? Ik heb vandaag de test gehaald. Ga hem morgenvroeg doen omdat ochtendurine schijnbaar beter is.