Iemand hier ervaring mee?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door FantasyMom, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0
    Eigen bedrijf + werkzaam voor werkgeveer
    Ik zit even met een dingetje wat ik niet helemaal kan plaatsen.

Sinds ong. 3 weken aan het ontpillen en merk echt wel verschil in mijn doen en laten.
    Voel me lekkerder in mijn vel, minder depressief (wat best knap is voor iemand met dysthymie) en mijn libido is weer enigszins zoals ik van mezelf gewend ben.

En daar zit nou juist het probleem!
    Mijn libido is dusdanig aanwezig, voornamelijk de laatste week, dat ik bij het minste of geringste "ready to go" ben, zeg maar.
    En dat niet alleen bij De Wederhelft.....

De Wederhelft heeft namelijk een aantal "smakelijke" vrienden die we op regelmatige basis zien en waarmee we gewoon een bijzondere band hebben (die af en toe tot het schunnige aan is qua opmerkingen en manier van omgaan met elkaar).
    Echter, dit resulteert de afgelopen paar dagen in extreem in moeten houden om een van deze "smakelijke" vrienden niet uit elkaar te trekken hahahaha........

Ik vraag me alleen af, is dit nou een ontpillingsverschijnsel dat het lichaam zo snel wil?
    Vroeger had ik al een hoog libido, zelfs in eerste instantie met de pil, dat is alleen de afgelopen 10 jaar behoorlijk afgenomen (denk ook mede door een pilwissel van Microgyn. 30 naar Prikpil en na 3 jaar Prikpil terug naar Microgyn. 30) dus het is wel weer even schrikken......

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Waarschijnlijk is het ook even wennen door de omslag, dus je bent ineens hormoon vrij en dan is het nu ineens heel heftig. Betreft de smakelijke vrienden, buiten trek krijgen, thuis eten?:D

3. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0
    Ja dat sowieso!
    Ik zou De Wederhelft voor geen goud kwijt willen!

(Maar een van de betreffende "smakelijke" vrienden maakt het niet makkelijk hahahahah, maar die zou zelf ook nooit de grens over gaan, daarvoor is de vriendschap hem iets te waardevol gelukkig :) )

4. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb altijd hormoon- pillen gehad en mijn libido was echt ver on der de 0. Ik heb sinds februari 2013 de koperspiraal, en mijn libido was ook bijna weer direct zoals het altijd ''was''.

5. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0
    Hm, wellicht eens met de huisarts overleggen inderdaad als onze pogingen geslaagd zijn.
    Voorlopig is De Wederhelft het wel met me eens dat ik, nu ik van die rotzooi af ben, er beter aan toe ben.
    Alles gaat beter dan met....heb meer energie, ben weer lichamelijker ingesteld, ben positiever qua buien, etc.

6. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    ik ben sinds 4 maanden Mirena-vrij en heb ook ineens weer mijn oude vertrouwde hoge libido. Vooral in de week voor de eisprong zie ik op elke hoek van de straat de heerlijkste mannen voorbij komen. Volgens mij is het gewoon biologisch, dit is de periode op een man te kiezen die je mag bevruchten. Dus vandaar onze ogen op steeltjes ;)

Ik krijg buiten honger en ga thuis eten, dat werkt voor ons al 10 jaar. Ook mijn man doet dat... Hihi. Wij hebben het wel bespreek baar gemaakt, want ik vind het niet fijn om daar in mijn eentje mee rond te lopen. En wat betreft zulke vrienden... Ook herkenbaar... Hier zakt het gelukkig de week na de eisprong weer weg... Sterkte, het is soms best frustrerend. Gelukkig wil manlief bijna altijd wel. Hoe hoog is het libido bij jouw wederhelft?

7. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0
    Oh ja, biologisch gezien is het eigenlijk ook wel logisch (oh wat slecht verwoord hahahah), maar wel lastig soms.

Ik houd mezelf ook echt niet voor de gek, ook De Wederhelft krijgt buiten wel eens honger, maar vreet altijd thuis (ga ik vanuit hahaha).

Op zich is er met het libido van De Wederhelft niks mis.
    Het issue waar we meer mee zitten is dat we nu, nog volop in de opstartperiode van ons eigen bedrijf, beiden zo'n 80 uur per week of meer aan het werk zijn.

(Hij 6 dagen per week vanaf 14.00u aanwezig op de zaak en werken tot sluit (ma. 22.00u, di t/m do tot 02.00u, vr/za tot 04.00u en zo van 16.00u tot 00.00u) in totaal dus 80 uur (en dan nog niet thuis natuurlijk)
    Ik 4 dagen in week nog aan het werk voor een werkgever van 08.00 tot 13.00, daarna door naar de zaak (ma/di van 14.00u tot 22.00u, woe 14.00u tot 02.00u, do 14.00 tot 22.00u, vr/za 14.00u tot 04.00u en zo 16.00u tot 22.00u) dus in totaal 90 uur (inc. werkgever) en dan nog administratie daarnaast.)

We zien elkaar dus vaak genoeg, maar kans om het gezellig te maken zijn momenteel beperkt tot de woensdagnacht en/of zondag begin van de middag.

Na volgende week zijn we van de "verplichte aanwezigheid" op de maandagavond af (vorige eigenaar had nog iets gepland wat we niet konden cancellen bij overname) en hebben we dus een avondje samen, dus dan hebben we weer een avondje extra om er gebruik van te maken ;)

8. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ja, dat is lastig... Dat je iets wil, maar dat het niet kan..

Misschien een vluggertje op het bureau ;) hihi :)

Gun jezelf de tijd om hormonaal op orde te komen en graag een kindje willen helpt ook erg om het libido te verhogen. Dus dat werkt niet in je voordeel momenteel. Gewoon genieten van elkaar als het kan. En verder netjes de knietjes bij elkaar houden :p

9. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0

Muahahahaha, dat zou in dit geval dan een vluggertje op de bar zijn :p
    Gaat hem niet worden, gok ik.

Maar inderdaad, lekker genieten van elkaar en we zien het wel.
    Zo staan we er gelukkig beiden wel in :)

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    wow wat een heerlijk topic haha.

11. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0
    Tja, mensen hebben het wel telkens over hun verlangen, maar nooit over hun lust hahahaha :p

12. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Haha, ik snap ook niet waarom niet... Iedereen weet dat kindjes van seks komen, dit hele forum is daarop gericht. Dus dan vind ik lust, passie en begeerte ook zeker belangrijke gespreksonderwerpen :)

13. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0
    Denk dat er toch nog steeds een vorm van gene zit in het daadwerkelijk praten over seks.

Merk dat in mijn omgeving ook wel, mensen vinden het hartstikke leuk als je verteld dat je gestopt bent met de pil, maar als je ze verteld dat je op een bepaalde dag "er even voor moest gaan" dan worden mensen spontaan kleuters van 5 die voor het eerst het woord "piemel" hardop zeggen.......

Deel Deze Pagina