vraag over nuvaring

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door appelthee, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelthee

    appelthee Niet meer actief

    hoi meiden.

    eindelijk heb ik een anticonceptie middel gevonden : de nuvaring, nu is alleen mijn vraag..

    hoe stonden jullie er tegen over over het feit dat hij meteen betrouwbaar waS?
    kan me nog van de pil herinneren dat hij 2 maanden goed ingenomen moest worden eer hij veilig was ..

    enne maak het verschil of je hem hoger of lager hebt met de betrouwbaarheid ?

    liefs Zwelgje
     
  2. Ladymistique

    Ladymistique Bekend lid

    5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Ja ik heb ervaring met de Nuvaring, ik heb deze pil 5 jaar gebruikt.

    De pil is vanaf het moment dat je hem inbrengt beschermend ( wel rekening houden met dat het hormoon zich nog moet afgeven en opgenomen moet worden door het lichaam*staat ook in de bijsluiter*)
    Je moet de nuvaring inbrengen als een tampon, dus dat hij iets verder dan de schede zit, zodat hij blijft "hangen"
    1 tip, en deze zou ik echt van harte nemen.. hou de 3 weken aan dat de pil moet blijven zitten en niet mee gaan rotzooien.. zodoende heb ik toen een cyste gekregen.
    Voor de rest vond ik het een fijne pil omdat ik niet meer hoefde te denken aan de pil en je altijd betrouwbaar bent ook al ben je ziek. 1 klein nadeeltje.. soms als je hem niet helemaal goed hebt geplaatst kan ie wel eens zaken en dat voelt raar.. daarom, eerst even warm wrijven voor het inbrengen, dan kun je hem zo plat maken als een pen en is ie makkelijker in te brengen.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de pil is zover ik weet ook gelijk betrouwbaar als je hem slikt vanaf de 1e dag van je menstruatie als je er mee start.

    En dat is de nuvaring dus ook. Beginnen op de 1e dag van je menstruatie, dan is hij meteen veilig.

    Ondanks dat vind ik het nu wat enger om erop te vertrouwen. Voorheen was het nog zo, dat áls er wat mis ging: Ach, een kindje was tóch welkom. Maar komende jaren komt er hier zeker geen kleintje meer bij, dus nu is het zóveel belangrijker dat hij goed werkt, dat ik het stiekem dus wel eng vind.

    Maar oke, ik heb het ding tot nu toe 3 weken gebruikt, zit nu in m'n eerste stopweek. Ik had wel veel problemen met uitzakken, maar zal de tip Ladymistique volgende week ter harte nemen :) en kijken of het dan beter gaat. Ik heb me zelf voorgenomen het nog 1 maand te proberen, want verder vind ik het een ideaal ding. Want hoewel hij veel uitzakte, had ik er verder geen last van ofzo.
     
  4. Lt20

    Lt20 Niet meer actief

    Ik heb de nuvaring ingebracht toen ik mijn eerste stopweek had gehad.

    Qua betrouwbaarheid maakt het niet uit waar hij zit.
     
  5. appelthee

    appelthee Niet meer actief

    thanks voor de reacties ! ..........
     
  6. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Ik krijg ook de nuvaring om deze te proberen..
    Idd net wat Athina zegt vind ik het ook "eng" om erop te vertrouwen omdat we hier helemaal happy zijn met ons gezinnetje!

    Ik zie er wel tegenop om em in te brengen haha maar volgens de ha kon ik langskomen om het evt samen te proberen of tips te krijgen.. probeer het eerst zelf wel haha

    Voelen jullie deze niet zitten??
    En met vrijen??

    Ze zei wel als ik deze inbreng voor de zekerheid zo`n 2 wk condoom als aanvullend gebruiken!

    Groetjes, Danielle
     
  7. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb de nuvaring dus wel gehaald, maar vergeten voor de vijfde dag in te brengen... ;) Dan maar volgende cyclus proberen.

    In de handleiding stond wel iets van als het op de eerste dag wordt ingebracht, dadelijk beschermd. Van dag 2 tot dag 5 een week nadien beschermd. En idd hoogte zou niet uitmaken.

    Degene die na een tijdje gestopt zijn met de nuvaring: hoe was jullie cyclus erna? Na de pil was ik terug heel regelmatig, maar ben benieuwd naar de nuvaring.
     
  8. san84

    san84 Fanatiek lid

    5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames ,

    mocht het nu niet bevalllen ik had dat namelijk met de nuvaring die zakte steeds en dan voelde ik hem zitten . niet fijn dus .

    ik had de evra pleisterpil en die beviel prima hier en ga deze zeker weer gebruiken .

    groetjes san84
     
  9. Maia

    Maia Niet meer actief

    @nijntje: mijn cyclus, nadat ik met de nuvaring gestopt was, was meteen 'normaal'. Nadat ik met de pil gestopt was voor mijn eerste dochter, heeft het een half jaar ongeveer geduurd voordat ik een redelijk regelmatige cyclus had van ong. 30 dagen (was dat half jaar steeds langer dan 35-48), nu had ik met de nuvaring meteen ongeveer 30 dagen.
     
  10. happymama

    happymama Niet meer actief

    ik heb m ooit gehad lang geleden . tijdens t vrijen mag je m eruit halen , daarna spoel je m even af en breng je m weer in
     
  11. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Haha eigenlijk ook raar.. tijdens vrijen haal je em eruit en daarna er weer in... terwijl die moet voorkomen dat je zwanger word..
    Weet wel door de hormonen die afgegeven worden en in je bloed komen dat je beschermd bent.. maar toch t idee..
    ;)
     
  12. Ladymistique

    Ladymistique Bekend lid

    5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Dit is mijn ervaring.. en ook is het in het begin het niet wetend hoe je die dingen moet gebruiken.. in het begin zat ik er ook mee te klooien en moest ik ook bedenken hoe het moest..
    Wat ik wel heb gemerkt.. als je beetje nagels hebt, kun je die ring warm wrijven, als een tampon erin doen en om hem goed te laten zitten.. de bovenkant van de ring even onder je nagel van je middelvinger en dan de ring omhoog drukken.. zo bleef hij altijd goed zitten voor 3 week..
     
  13. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi

    Nog bedankt voor je bericht maar ik heb inmiddels de mirena spiraal ;)
     

Deel Deze Pagina