Hoe snel je cyclus en zwanger na mirena?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Deedtje, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    Halloo...

Ik heb 2 weken geleden mijn spiraal laten verwijderen, daarvan heb ik 2 dagen licht bloedverlies gehad en op de derde dag dacht ik dat mijn daadwerkelijke menstruatie begonnen was. Toen 5 dagen stevig gevloeid! Echter nu menstrueer ik sinds gisteren weer :rolleyes:
    Dus nog geen 2 weken geleden stevig en nu alweer.. :confused:

Ik dacht altijd dat na de mirena verwijderen de cyclus niet meer op gang hoefde te komen.

Herkennen dames dit?
    Enig idee hoe lang dit gaat duren?
    En hoe snel waren jullie zwanger na de mirena?

Wat een vragen hé!
    haha

Bedankt alvast!

*Edit moderator: topic verplaatst*

2. McGyver

McGyver Niet meer actief

hoi

hier heb ik 7 juli mn spiraal laten verwijderen, 5 dagen erna ongi geworden en daarna cyclus van 28 en 30 dagen,
    zit nu dus in ronde 3 op dag 30. nog niet ongi.
    dus bij mijn wel regelmatig opzich, tot nu toe.

nog niet zwanger voor zover ik weet.

succes hopelijk ben je snel zwanger of een regelmatige cyclus.

xxx

3. Yoki

Yoki Actief lid

19 aug 2008
    156
    0
    0
    Hoi Deedtje,

Ik heb op 18 april dit jaar mijn Mirena-spiraal eruit laten halen. Drie dagen later ben ik ongesteld geworden en had ik een cyclus van 31 dagen. In augustus ben ik zwanger geworden; helaas buitenbaarmoederlijk, dus ben inmiddels een vruchtje en eileider armer... :cry: Op 18 september ben ik geopereerd hieraan, dus nu even kijken wanneer ik weer ongesteld word!

Succes in ieder geval met zwanger worden! :D

4. Kafriza

Kafriza Lid

9 okt 2008
    5
    0
    0
    Brabant
    Hoi Deedtje,

heb nadat de mirena er uit was wat bloedingen gehad. Maar dat is volgens mij door het verwijderen. Eisprong niet gevoeld en 28 dagen later ongesteld geworden. 12 dagen later een eisprong gehad én gevoeld. Dus nu weer even wachten zodat ik ongeveer de cyclus weet. Het lijkt me wel dat je lichaam even moet wennen zonder mirena maar dat de cyclus toch snel op gang komt.
    Succes! :D

groetjes

5. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Hoi Deedtje,

Bij mij is 23 september de mirena verwijderd ik heb na het verwijderen 2 dagen een lichte bloeding gehad, wat volgens mij met het verwijderen te maken had. Ik heb tot op heden nog niet gemenstrueerd, nu liep mijn cyclus voor de mirena heel regelmatig, dus daar van uit gaande zou ik ze ergens eind deze week kunnen verwachten en is de mirena verwijderd na mijn vorige menstruatie.
    Alles wat ik tot op heden heb gehoord is dat het heel wisselend is bij de vrouwen die een mirena hebben gehad, de 1 is gelijk zwanger de ander heeft er een jaar voor nodig.

Het is vooral afwachten ;)

Succes iig met het zwanger worden.

Groetjes Fem

6. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    ik heb eind augustus mirena laten verwijderen. na 5 dagen lichte bloeding. na 30 dagen weer lichte bloeding van rond de 3 dagen.

gyn. ziet dit als echte menstruatie's.

ik heb de mirena 3 jaar gehad, waarvan ik het laatste jaar elke maand bloedverlies heb gehad.

heb zelf het idee dat ik, zeker het laatste jaar gewoon een eisprong gehad heb...

gr :D

7. McGyver

McGyver Niet meer actief

zoals jullie kunnen zien ben ik in mn 3e ronde zwanger geraakt!

xxx

8. girafje08

girafje08 Lid

10 okt 2008
    6
    0
    0
    Hallo!

Ik heb mijn mirena bijna 2,5 jaar en heb in aug laten verwijderen. Twee dagen daarna ongi geworden en begon mijn cyclus. Maar voordat ik mijn cyclus kon tellen (ik had altijd onregelmatige cyclus voordat ik anticonceptie gebruikt) ben ik zwanger geworden :)
    Hiervoor heb ik altijd de pil gehad.

@Yoki: Hoe heb je ontdekt dat het buitenbaarmoederlijk zwangerschap was?

Groetjes!

9. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hallo,

Ik heb de mirena spiraal bijna 1 jaar gehad. Afgelopen vrijdag heb ik hem laten verwijderen. Maandag had ik flink bloedverlies, dit duurde tot woensdag. Nu weer veel lichter. Het leek er inderdaad op dat het de menstruatie was. Zou dit al kunnen? En is dit dan het begin van de eerste cyclus? Of ben ik te ongeduldig en moet ik gewoon afwachten hoe lang het duurt voor de volgende bloeding?

groetjes Anouk

10. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    Ik had dus 2 dagen licht bloedverlies en de derde dag dacht ik: Dit is mijn menstruatie, maar na 12 dagen dus weer een bloeding.
    Dus ja, maar weer nieuwe calculatie :D gemaakt!
    Hopelijk is de cyclus nu een beetje op orde!

11. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Hallo meiden,
    Op 14 oktober jl. heb ik mijn spiraaltje verwijderd. Ik heb deze anderhalf jaar gehad en ben nooit ongesteld geworden. Heerlijk!
    Ik heb een prachtige dochter van 4 jaar. Uiteraard weet ik dat ik niet zwanger ben en kan zijn maar heb zo'n raar gevoel in mijn buik. Soms lichte krampjes en soms een bepaalde druk. Ik kan niet op mijn buik liggen, want ik voel gewoon een soort (kleine) bal in mijn buik met kleine lichte krampjes. Niet hinderlijk of pijnlijk maar gewoon vervelend. Ik heb een buik die is zo mega opgezet.
    Je zou verwachten als je anderhalf jaar niet ongesteld bent geweest dat ik een bloedbad kan verwachten ;) , maar nog steeds blijft mijn ongi uit en ik krijg dus hele rare vage klachten. Ik heb altijd een cyclus gehad van 28 dagen en kon de klok erop gelijk zetten. Wel had ik voor mijn Mirena mega last gehad van mijn ongesteldheid. Met veel buikpijn en Rugpijn.
    Wat denken jullie?
    Bedankt!

12. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Hoi deebie
    ik begrijp dat je al ongi had moeten worden?, anders kun je die nog even afwachten het kan door het verwijderen zijn dat het iets anders verloopt je cyclus, ik had net na het verwijderen ook wel wat vage klachten in mijn buik en dat hij was opgezet, ook vaak plassen, nu mijn ongi is geweest zijn die klachten allemaal weer weg, mijn ongi was precies 1 dag later dan voorheen dus mijn cyclus lijkt niet veel af te wijken van voor mijn mirena.
    Maar als je twijfelt dat er iets niet goed is, dan zou ik even met HA bellen, misschien heb je een cyste, dat hoor je ook weleens bij mensen die een mirena hebben gehad. Niet om je angst aan te praten, maar als je gevoel niet goed voelt, dan kun je het misschien beter even navragen ;)

Grtjs Fem

13. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Hoi Fem,
    Nee, ik weet helemaal mijn cyclus niet. Ik ben al zo lang niet ongi geweest. Ik heb mijn eisprong ook niet gevoeld. Nou heel veel vreemd allemaal.
    Bedankt hoor!

14. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Ik werd ook niet ongi tijdens mijn mirena, ik heb hem 3,5 jaar gehad en heb mijn cyclus van daar voor aangehouden, meestal wordt een mirena geplaatst tijdens een ongi, dus als je nog weet wanneer ie geplaatst is heb je misschien een indicatie?
    Anders is het afwachten, ik weet uit ervaring dat dat erg onzeker is... zeker met die vage klachten. Je kunt natuurlijk ook altijd even een zwangerschapstest doen, maar ik begreep aan je verhaal, dat je vrij zeker bent dat het dat niet zo kan zijn.

15. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Nou eigenlijk niet...heb 14 oktober mijn spiraaltje laten verwijderen. Dus dat lijkt me uitgesloten! We blijven positief! Het komt allemaal goed!

16. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Sterkte met het afwachten! :)

17. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
  18. shirley88

shirley88 Lid

28 dec 2006
    99
    0
    0
    nederland
    hallo dames

ik zat even te googlen want ik zit dus ook met de vraag zwanger of niet?!?

23 juli laten verwijderen en meteen ong 5 of 6 dagen.
    3 sept ongesteld
    maar na 8 weken nog niet ongesteld.

je zal dus denken dat ik ongesteld moet worden maar nog niks

klachten zijn: pijnlijke borsten en lichte buikpijn af en toe.

al 2 testen gedaan maar niet zwanger....

maandag ga ik bij de dokter een test doen
    hopelijk komt er dit weekend verandering want het is echt niet leuk meer.

alle dames succes met jullie cyclus.

19. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Hoi zou idd voor de zekerheid naar de HA gaan, blijft toch een beetje vreemd dat je al 8 weken overtijd bent.

Sterkte met de onzekerheid, en hopelijk ben je al of binnenkort zwanger en hoef je je niet meer druk te maken over je cyclus ;)

Grtjs Fem

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Bij mijn eerste zwangerschap werd ik een week na het weghalen van de mirena ongesteld. Ik had toen meteen regelmatige cyclussen. Bij ronde 3 was ik zwanger.

Ik heb vorige week donderdag mijn tweede mirena laten weghalen. Zaterdag werd ik ongesteld en het is nog niet helemaal over nu. Ik ben benieuwd, ook hoe lang het zal duren !

Veel succes !

Groetjes,
    NikkiF

Deel Deze Pagina