Mirena vraagje

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kinderwens87, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik heb medio juni een mirena laten plaatsen, 3 maanden na mijn bevalling. Mijn cyclus was toen nog niet op gang gekomen. In de weken erna heb ik af en aan wat bloedverlies gehad, daarna niets meer. Ik had de laatste dagen wel menstruatiekrampen, maar vooralsnog geen bloed. Is het gebruikelijk dat je al direct geen menstruatie meer hebt met een mirena? Ik dacht altijd dat de menstruatie gewoon steeds minder werd bij sommige vrouwen en op den duur wegbleef, niet zo pats boem ineens. Of zou dit komen omdat mijn cyclus nog niet op gang is? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima zonder hoor:p, maar vroeg het me toch af.

2. Brechtjee

Brechtjee Lid

26 aug 2016
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb na het plaatsen van mijn Mirena maar 2-3 weken bloedverlies gehad en daarna gelijk niets meer. Waar het bij jou aan ligt durf ik niet te zeggen, maar het kan dus zeker!

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Geef je (nog) BV? Want dan kan je cyclus idd nog niet op gang zijn.

Ik liet mijn mirena plaatsen 3 maanden na bevalling, had toen een kleine 3 maanden af en aan wat spotting/bruin verlies en toen even niets. Na nog eens 3 maanden kwam mijn eigen cyclus op gang, merkte het vooral aan pms-klachten, krampen en dip in melkproductie/borstweigeren, bloedverlies was minimaal. Toen weer ruim 2 maanden niets, etc. Ongeveer 1,5 jaar na bevalling werd mijn eigen cyclus (met BV) regelmatig en ook de menstruaties weer redelijk 'normaal'. Toen werd ik dus gewoon iedere maand ongesteld, ondanks mirena ;)...

Maar er zijn ook genoeg vrouwen die idd na het plaatsen van mirena nooit meer ongesteld worden, dus ik zou zeggen... de toekomst zal het uitwijzen ;).

4. priincess

priincess Bekend lid

20 feb 2013
    666
    0
    16
    Fultime m0mmy!! ♡
    Duitsland
    Ik krijg 14.09 spiraal ... ohhh ben zo bangggg doet dat zeer ??? Ik heb gezegt dt k beetje bang ben en heb medicijn gekregen moet uurtje voor inzette nemen dan word je baarmoedermond wat open ?? Moet tijdens ongesteld plaatsen .. ik heb zoiezo tijdens ongesteldheid erge buikpijn laat staan baarmoeder opwekken en spiraal in zette pfff :(

5. Rbvdb

Rbvdb Lid

27 aug 2016
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier elke maand ongesteld geweest met de mirena spiraal.... Helaas behoorde ik niet bij de Gelukkige vrouwen die niet meer ongesteld worden...

Wat betreft de pijn van het plaatsten... ik was ook erg zenuwachtig maar heb er bijna niks van gevoelt! Scheelt zeker als je al een keer bevallen bent.

6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Sorry late reactie, bedankt voor alle reacties.

@kache, ja ik geef nog borstvoeding. Ik ga er vanuit dat daardoor inderdaad minn cyclus nog niet op gang is, maar dacht dat het net zo werkte als me de pil, omdat er wel hormonen gepaard gaan met de mirena, dat je cyclus sowieso stil komt te liggen. Maar niet dus.. Nou ja, we wachten het maar af:)

@Priincess, ik vond het plaatsen vervelend, maar had volgens de huisarts meer last dan de gemiddelde vrouw. Wellicht ook door vrij heftige menstruatiekrampen. Met name het moment dat de mirena echt geplaatst werd, ik voelde het ding meteen zitten en direct krampen. Dit heeft een dag geduurd en daarna niks meer. Tot nu toe was de ongemak van het zetten me meer dan waard:)

7. priincess

priincess Bekend lid

20 feb 2013
    666
    0
    16
    Fultime m0mmy!! ♡
    Duitsland

Ik heb ze vandaag ook late plaatsen!! Mijn menstruatie kwam eerder dan ik dacht. Had gelijk gebeld en kon paar uur later heen gaan voor plaatsen... nou die medicijn wat ik heb gekrege na innemen half uur later kreeg ik erge buik kramp leek wel als of ik aan t bevallen was daar in wachtkamer... plaatsen vond ik erg pijnlijk kreeg krampen en ging puffen als een gek hahaa.. na plaatsen ook erge krampe gehad duurde 3 uur .. nu heb ik af en toe buik kramp zoals normale menstruatie .. maar ik heb nog geen bloed alleen met afvegen en beetje bruin bloed in maandverband...

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    ik heb hem twee dagen terug laten plaatsen.
    Ik vond het prima te doen, voelde nauwelijks wat.
    Misschien nog wel het meest van de eendenbek, het aanpakken van de bmm eigenlijk niet een ook niet het opmeten en het plaatsen. Wel bloedde ik erna als een rund, mijn hemel! Maar dit is eigenlijk erna alleen die dag nog zo geweest. Nu allen nog iets bruinverlies. Ik was niet meer ongesteld want we kregen de afspraak niet echt gepland dus we tilde het over het weekend heen en toen was het al dag 9 van mn cyclus. Maar durfde het wel aan vanwege mn bevallingen.
    Ik ben heel benieuwd hoe het vervolg nu zal zijn. Een van de redenen voor het kiezen van de mirena was toch wel dat de kans op het uitblijven van de menstruatie erg aanwezig was. hopelijk is dat dus ook zo.

Deel Deze Pagina