Uitwerken prikpil iemand ervaring mee?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Hellopretty, Sep 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hellopretty

Hellopretty Actief lid

Aug 29, 2016
    338
    193
    43
    Female
    Hoi,

Ik ben afgelopen week bij de fertiliteits arts geweest vanwege dat de menstruatie bij mij nog steeds niet goed op gang komt en we graag zwanger willen worden.
    volgens haar was alles heel rustig van binnen had genoeg eitjes alles was goed verder.
    Ze zei dat mijn baarmoederslijm mooi dun was en er nog geen menstruatie aan zat te komen.
    Maar dat is dus het rare heb al bijna 2 weken het gevoel dat mijn menstruatie eraan komt en mijn laatste menstruatie was op 6 augustus begonnen.
    Dus zit ik vandaag op dag 29 en heb geen bloeding meer gehad tussen door geen druppel terwijl ik het sinds januari constant bloedingen heb gehad.
    Wel heb ik sinds van de week al en sinds gister erger veel slijmverlies.

Ik had de laatste maanden wel dat de ergere bloedingen na ongeveer 28 dagen begon.
    Maar nu dus helemaal niks.
    Weet iemand of dit bij de prikpil hoort dat het opeens langer duurt dat je ongesteld wordt.
    De arts kon me er ook weinig over te vertellen alleen dat ze zei dat ik geen eiersprong had gehad en mijn menstruatie er niet aan zat te komen.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,953
    15,597
    113
    Nabij Utrecht
    Het kan na de prikpil wel minimaal een jaar duren voordat je cyclus weer goed op gang is gekomen. Om deze reden wordt hij liever niet gezet bij vrouwen die (op korte termijn) een kinderwens hebben

Wanneer heb je de prikpil voor het laatst gezet?

3. Hellopretty

Hellopretty Actief lid

Aug 29, 2016
    338
    193
    43
    Female
    #3 Hellopretty, Sep 3, 2016
    Last edited: Sep 3, 2016
    Hij is gezet op 3 januari heb er maar 1 gehad.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Helaas is het bij de prikpil een bekend probleem dat je menstruatie tot wel een jaar, of anderhalf, uit kan blijven na de prikpil. Je huis arts heeft je in januari dan ook niet gevraagd of je een kinderwens had?

5. Hellopretty

Hellopretty Actief lid

Aug 29, 2016
    338
    193
    43
    Female
    nee heeft ze niet gevraagd nadeel is dat de gewone pil bij mij niet veilig was daarom raadde ze deze aan.

mijn menstratie is niet weg geweest hij gaat alleen alle kanten op.
    alleen had ik de afgelopen 3 maanden wel het idee dat die iets op gang kwam.
    bloedingen werden erger en iets minder kort.
    maar heb geen maand gehad dat ik helemaal geen bloedingen heb gehad.
    daarom vind ik het nu zo raar dat ik niet ongesteld wordt terwijl ik wel de klachten ervan heb.
    maar als ik geweten had dat de prikpil zo zo werken was ik er nooit aan begonnen.

6. Roanchie

Roanchie Actief lid

Apr 24, 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik voel me ook belazerd door de prikpil.
    Wij hebben nu geen kinderwens meer maar sluit het niet uit vanwege me leefdtijd.
    Wel genomen omdat de dokter ook vond dat ik behoorlijk vruchtbaar ben, nornaal zou de menstruatie ook weg moeten zijn....
    Maar dit had ik niet verwacht ik ben niet meer de oersoin die ik was en met het benede gebeuren is er al helemaal niets meer van over.
    Heb hem na de bevalling gezet toen ik nog bloede ik geloof 3 weken na de bevalling, in de periode tot nu maar 2 weken ol"ongesteldvrij" geweest. Echt bloed de laatste keren durf ik ook niet te zeggen was erg bruinig grijsachtig en nu sins 3 dagen weer behoorlijk wat bloed.
    Vorige maand de laatste laten zetten en ik kap echt met de rotzooi. Waarvoor bestaat die prikpil eigenlijk nog bah

7. Hellopretty

Hellopretty Actief lid

Aug 29, 2016
    338
    193
    43
    Female
    nou idd ik ken het allemaal het duurt ook echt heel lang voordat die uitgewerkt is.
    ik ben gelukkig vandaag gewoon ongesteld geworden na maanden alleen maar ellende te hebben gehad.heb als vanouds heel erg buikpijn pijn in me benen en mega hoofdpijn ben nog nooit zo gelukkig geweest dat ik ongesteld werd hahaha.

8. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

Feb 3, 2010
    1,116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Ik heb in mei vorig jaar me laatste prikpil gehad. Werd in maart dit jaar pas ongi. Daarna 2 mooie cyclussen gehad en nu zit ik al weer op dag 94 ofzo en nog geen ongi te bekennen en ook geen zwangerschap want heb al meerdere malen getest. De prikpil kan je lichaam heel erg van slag brengen ;)

9. Hellopretty

Hellopretty Actief lid

Aug 29, 2016
    338
    193
    43
    Female
    wat een ellende zeg ook niet het gevoel dat het eraan komt.
    ik ben nu wel als vanouds ongesteld alleen nog iets heftiger.
    maar weer verschrikkelijke hoofdpijn en pijn in me benen wat ik altijd had en eigenlijk al maanden niet meer had.
    dus ik hoop dat het bij mij normaal blijft en ik vanaf deze maand kan kijken wanneer mijn eiersprong is.
    maar de prikpil brengt idd je lichaam helemaal van slag.

10. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Ik heb ook de prikpil gehad.
    Mijn laatste heb ik toen ergens in november laten zetten.
    In juli was ik voor het eerst weer ongesteld, daarna heel onregelmatig een paar keer (dan weer 10 weken ertussen, dan weer 2).
    Een jaar na de laatste was ik weer regelmatig ongesteld en 2 maanden later zwanger.

Share This Page