Weer geen bloeding in stopweek

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door RoGiJuLi, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Voordat ik probeerde zwanger te raken heb ik jarenlang de microgynon 30 geslikt. Dan slikte ik hem zo'n 2-3 maanden door en laste dan een stopweek in.
    Ik werd ook altijd ongesteld in die stopweek.
    Tussen de 3 en 4e zwangerschap ook weer de pil geslikt en dan ook weer doorgeslikt telkens zoals hierboven.

Na de 4e zwangerschap heb ik na 12 weken een mirena laten plaatsen. Helaas deed deze zijn werk niet (7 maanden lang ongesteld).
    Ik heb de mirena dan ook afgelopen juni laten verwijderen.
    Ik ben op diezelfde dag weer met de microgynon 30 begonnen.
    Deze heb ik 3 maanden doorgeslikt. In augustus een stopweek ingelast, maar ik werd niet ongesteld (in al die strippen wel eens wat pillen vergeten en een ab kuur gehad).
    Een test wees uit dat ik niet zwanger was (eerst vaag posi op CB, maar kv was nega).
    Na de stopweek weer gewoon begonnen met de pil en heb hem nu 2 maanden geslikt.
    Afgelopen woensdag heb ik de laatste ingenomen (en moet dus overmorgen weer beginnen), maar weer heb ik geen bloeding gehad (tot nu toe).
    Een test vanmiddag was negatief (geen ochtend urine) en ook in deze strippen af en toe een pilletje vergeten.

Hoe kan het nou dat ik voor de 2e keer geen onttrekkingbloeding heb gehad???? Dat hoort toch bij de pil ??

En ja, pilletje vergeten is niet zo handig en dat is ook de reden waarom ik een mirena wou, maar bij mij werkt die dus niet volgens de gyn. ;):cool::cool:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Niemand ????

*hier nog geen menstruatie gehad, morgen weer met de pil beginnen*

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb heel lang microgynon 30 geslikt.
    Bij mij kwam er op den duur ook geen menstruatie meer en soms had ik geluk en was het alleen wat roze bij het afvegen of 3 druppeltjes bloed.
    Dit blijkt nu dus door PCO te komen en overgewicht heeft daar ook mee te maken gehad.
    Ik weet natuurlijk niet hoe dit bij jou zit maar ik zou dit toch even aankaarten bij je ha

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb volgens mij geen overgewicht (71 kilo bij 1,70 mtr) en PCO heb ik nooit gehad.
    Ik heb wel jaren de pil geslikt, maar dat was tussen 1995 en 1998 in.
    Daarna ben ik gestopt om zwanger te worden.
    Nr 1 kwam in 2001, nr 2 kwam in 2003 (tussentijds geen pil geslikt).
    Daarna kwam nr 3 in 2004 en toen ben ik in 2005 weer met de pil begonnen tot aan eind 2009.
    In al deze jaren slikken werd ik altijd gewoon ongesteld.

Ik slik dus nu pas sinds half juni de pil weer (sinds 2009), dus zolang ook weer niet.

Tis gewoon vreemd ... misschien maar eens aankaarten bij de HA.

5. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook jarenlang Microgynon30 geslikt. Ook altijd gewoon ongesteld in stopweek, op een gegeven moment niet meer. Ik slikte in die tijd steeds langer door (3 strippen) en toen bleef mijn ongesteldheid uit. Daarna op advies van ha weer na 1 strip gewoon gestopt en toen duurde het een aantal maanden en toen kwam mijn menstruatie wel weer terug.

Deel Deze Pagina