Mirena; waar zijn de positieve verhalen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door YellowButterfly, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ik heb sinds 3 augustus een mirena spiraal. Dit na vele positieve verhalen van vriendinnen.

Omdat ik hem nog niet zo lang heb, kan ik nog niet spreken van wel of geen geschikte anticonceptie, maar ik kan wel zeggen dat ik het bloeden al lang zat ben!
    De eerste week was het inclusief stolsels. (Kraamweek all over!)
    De tweede week was het de ene dag heftig en de andere dag niet. Nu neemt het 's avonds weer af, maar is het 's ochtends hevig...kortom, geen pijl op te trekken. De gynaecoloog vertelde dat het wel 4 mnd kon duren.
    Daarnaast heb ik geen buikpijn of krampen, daar ben ik erg blij mee. Wel ben ik een vreselijke vrouw voor mijn partner. Kan volledig door het lint gaan of overdreven heftig reageren zonder dat ik zelf weet waarom..:(

Wat ik flink balen vind is dat ik volgende week vakantie heb en eigenlijk wil zwemmen en genieten van mijn mannetje, maar door de wisselende bloedingen ben ik bang dat dit niet door gaat :(

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb heb nu sinds dat onze jongste 8 weken oud was, dus zeg maar een week of 10. De bloeding duurde ongeveer een weekje en sindsdien weet ik eigenlijk niet eens dat ie er zit! Voel er niks van, geen bijwerkingen... tis dat ik soms ff check of ie er nog zit, anders zou ik me zorgen maken, haha

3. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Heb de mirena 4 jaar gehad, bijna nooit ongesteld (ik deed een jaar met 1 pakje mini ob tampons) nu eruit laten halen ivm babywens.. Eruithalen ging super goed ben alleen wel helemaal de klus kwijt mbt mijn cyclus! Na 3 dagen na het verwijderen ben ik 5 dagen ongesteld geweest en nu zit ik alweer 32 dagen te 'wachten' op mijn menstruatie. Ik kan ook zwanger zijn alleen waren de testen toch echt negatief! Afwachten dus nu maar verder is de mirena top!

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik heb de mirena sinds vandaag :)
    het plaatsen ging heel makkenlijk heb geen pijn gehad (maar ben dan ook 8weken geleden bevallen)

tot nu toe minimaal bloedverlies en ben benieuwd hoe het verder gaat!

5. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ook hier een mirena gehad. eerste keer idd heel heftig bloeden en daarna een 1 jaar ong en toen is de menustruatie weg gebleven of er kwam heeeel weinig.

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    7-9 is mijn mirena dus geplaatst en sinds 9-9 geen bloed meer gezien!

nu op naar mijn eerste menstruatie met mirena!

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier lijkt, 1 maand na plaatsing, de bloeding ook gestopt! Hoeraaaaa! :D

Verder bevalt het me nog steeds prima. Moet wel ff wennen aan het feit dat ik weer een cyclus heb en dus bij vlagen ineens last heb van mijn borsten of een wisselvallig humeur :) Hoort er volgens de HA helemaal bij, dus daar moet ik dan maar weer aan gaan wennen, haha!

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    @mvs houd er rekening mee dat Mirena hormonen bevat, het kan zijn dat je daar niet helemaal goed op reageert.

Ik heb hem laten zetten en totaal nog iets van een week ongesteld geweest. Wel nog problemen gehad met het gevoel dat hij eruit zou gaan, maar dat was na de echo over. Bij het eruithalen nog wel last gehad van een weekje schijnzwanger, schijnt een van de bijwerkingen te zijn volgens mijn huisarts. Maar ik vond het verademing met een spiraaltje! Geen ongesteldheid meer :)

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Weet ik, hoor, maar ik heb 'm eerder gehad en toen nergens last van. Zal dus nu ook goed komen. Wat ik zei: moet wennen aan de terugkeer van mijn cyclus na heel lang een vrij zware pil (door) te hebben geslikt. Mijn lichaam komt weer een beetje tot leven :p

10. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Leuk dat er zoveel reacties zijn :) Dank jullie wel allemaal!

Nou ik heb hem dus op 1 augustus laten plaatsen en heb nog steeds last van bloedingen, maar ze zijn wel op te vangen met een een inlegkruisje. Vind het wel irritant en hoop dat dat snel weg gaat. Verder heb ik soms (ehm... vaak ;)) een rothumeur, maar of dat door de mirena komt?

Vraagje - manlief voelt de touwtjes zitten, maar ik voel het dan vaak ook. Raar gevoel... Herkenbaar? Hij zit nu zo'n 6 wkn dus weer ff afspraak maken met de HA - maar ben benieuwd of er meer zijn met dit 'probleem'.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Yep, hier ook helaas.. en ik heb m nu ruim een jaar. Dokter zegt dat het bijna niet kan, maar soms lijkt het of die draadjes echt heel scherp zijn.
    Maar ik voel tijdens de sex de Mirena zelf ook zitten. Bepaalde standjes zijn hier soms niet mogelijk omdat hij dan tegen dat ding aan stoot en ik ga dan door de grond. Maar typisch is dat dat dus niet altijd zo is.
    Het is dat ik echt niet terug wil aan de pil (want qua hormonen ben ik wel tevreden over de mirena) en zwanger worden wil ik ook niet (nou ja vooral vriendlief niet :p)maar dit vind ik dus wel een groot nadeel.

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

ik heb 4 jaar een mirena gehad.Ben er al die tijd heel positief over geweest!
    Tot vorige jaar(precies 1 jaar geleden).Ik kreeg een heftigen bloeding en mn mirena werd blijk plotseling afgestoten door mn lichaam.......Echter heeft ie al langer niet optimaal zn werk gedaan want het resultaat ligt nu lekker in zn wipstoel te slapen!

We zijn heus wel superblij met hem hoor maar het was wel ff schrikken als je al 3 kids hebt van 14,12 en 9!

Voor mij nu dus nooooooooooooit geen spiraal meer haha.

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hoi meiden

sorry dat ik zo kom binnen vallen maar zit dus ook te dneken aan een spiraal maar weten jullie of je er van aankom?
    ik ben van de pil tot 2x toe een kilo of 8 aangekomen..

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ bulldog: ik ben er tot nu toe helemaal niets van aangekomen. Wel af en toe een opgeblazen buik, wat ik met de pil eigenlijk nooit had, maar ook dat schijnt te komen doordat mijn echte cyclus het nu weer overneemt. Verder is mijn gewicht gewoon hetzelfde.
    Mirena bevat een ander hormoon dan de pil, dus het kan best dat je van deze geen bijwerkingen hebt die je bij de pil wel had. Kwestie van uitproberen, vrees ik ;)

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    @ bulldog, hier niet aangekomen, mijn ha had wel gezegd dat ik rekening moest houden met een gewichtstoename van 2 kilo. Gelukkig niet gebeurd, sterker nog ben nog wat gewicht kwijt geraakt (nog een aantal bevallingskilootjes).

16. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    tot nu toe sinds de 9e geen bloed meer gezien....

ook geen last van touwtjes of pijn tijdens het vrijen....

krijgen jullie ook allemaal na 6 weken nog een controle echo ?

17. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier zou het volgens mij alleen een ha controle zijn, maar ik heb nog niet gebeld ;)

@ gewicht - is gelijk hier ongeveer, maar weet niet hoe het zonder zou zijn.

Mmeke, wat vervelend. Ja dat heb ik ook gehad - man wat doet dat zeer als daar tegenaan gestoten wordt :$ Ik ben nog niet bij de ha geweest dus weet niet wat hij ervan zegt ;)

Maaike, wat fijn! Hier ben ik er nog steeds niet vanaf...

@ zwanger door de mirena heen - oef heftig! Zeker met kinderen van die leeftijd al zeg! Hmmm hoop dat jij een heel bijzonder geval bent ;)

18. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    hier is ondertussen de 1e menstruatie met mirena....
    maar het valt me alles 1000procent mee!!! heb amper bloedverlies, is meer wat roze/rood slijm en echt minimaal.

Dus tot nu toe super blij met mijn mirena :D

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    :) Ik ben er ook nog steeds heel blij mee! Bevalt echt heel goed.

Wel een vraagje voor andere Mirena-'gebruiksters': hebben jullie ook dat je haar ineens veel sneller vet is? Toen ik nog de pil slikte, kon ik rustig een week door zonder mijn haar te hoeven wassen (deed het wel wat vaker, maar vet werd het nooit).
    Nu is het na amper 2 dagen al helemaal sliertig & vet : zo vies!! Hebben anderen dat ook? En belangrijker: gaat dat over?? :)

20. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    nu je het zegt komt me bekend voor....is bij mij ook wassen en goed 1,5dag later zo vet als het maar kan.....misschien toch de hormonen ?

Nou ik heb niet echt het idee mijn menstruatie gehad te hebben zeg...als dat alles was....dan ga ik van de kotex nacht naar een inlegkruisje ;) lijkt wel een wereld wonder die mirena zeg!! :)
    Heb echt heel weinig bloed verlies gehad en ook minder lang....van mij mag het zo blijven :D

Deel Deze Pagina