Ik heb sinds juni mijn Mirena. De gyn raadde dat aan omdat ik een vleesboom heb die ze niet kunnen wegnemen maar die wel zou krimpen door de spiraal! Vanaf dan is mijn man de vrolijkste van de wereld want na een week had ik niets van bloedingen meer. Nu nog steeds niet... MAAR, jaja, zeker een maar. Ik heb vreselijke onderrug pijn sinds ik de Mirena heb. Ik wacht nu nog wat af maar als het zo blijft zal ik toch een keuze moeten maken. Ik ben onthaalmama en dat gaat echt niet samen met rugpijn. Ik hoop dat het snel over is want zo is het niet leuk. Anders geen bijwerkingen. Zalig om geen bloedingen meer te hebben of te moeten denken aan de pil. Ik moet wel zeggen, kennissen van mijn schoonmoeder gaan binnenkort grootouders worden van een door-de-spiraal-door kindje! Dus 100% veilig is het toch blijkbaar niet. hahaha!!!
Bloedverlies wordt hier na 2 mnd eindelijk wat minder! Kan niet wachten totdat het helemaal weg is!! @ vet haar - is bij mij nu niet anders. Bianca, wat vervelend van je onderrug. Kan niet zeggen dat ik het herken. Hopelijk gaat het nog weg!
Ik heb de mirena in mei laten plaatsen en ben er nu erg tevreden over. Mijn vk zei dat ik het in ieder geval een half jaar de tijd moest geven om mijn lichaam er aan te laten wennen. Dit betekent ook een half jaar af en toe spotting etc. en daarna hopelijk geen menstruatie meer. In het begin leek het hopeloos, ik had de eerste twee maanden een menstruatie van 10 dagen of langer (weinig bloedverlies overigens) en was ik maar een paar dagen spottingvrij per maand. Ook veel menstruatiekrampen gehad de week voorafgaand aan mijn menstruatie. Het wordt nu steeds minder (3-4 dagen minimaal bloedverlies) en ook de spotting is beperkt tot 2-3 dagen wat bruinverlies tussendoor halverwege de cyclus. Ik heb dus goede hoop dat het compleet gaat verdwijnen. Wel is mijn cyclus nog een rommeltje, maar dat kan ook nog door de bevalling komen natuurlijk. Maar van mij mag de mirena nog wel een paar jaartjes blijven zitten
Op zich nooit echt problemen gehad met mirena. Ik heb een periode gehad met spotting van ongeveer 2 weken, maar voor de rest nooit ongesteld geweest. Wel altijd wat meer witte vloed... Alleen intensieve sport ging bij mij niet, bij een snelle beweging stak hij tegen de wand ofzo. In ieder geval een hevige steek steeds... Voor de rest altijd tevreden.
het plaatsen deed veel pijn en dat hield een dag of wat aan. De eerste 2 menstruaties deden veel pijn, maar daarna werd iedere ker het bloed minder en minder en na een jaar kwam er alleen wat bruin veegsel, meer niet. 4 jaar laten zitten, eruit halen deed geen pijn en was in een paar seconden gepiept. Als mijn gezin compleet is zet ik er weer eentje en ga dan (zelf) voor de knip.